در ایران زیست شناسی( علوم جانوری) چه بازارکاری ای می تواند داشته باشد؟

مجید دیجی

مدیر بخش
خاصیت آیرو دینامیکی
تا حالا به شیرجه یک عقاب در آسمان برای گرفتن شکاری روی زمین نگاه کرده اید . یا به حرکت کوسه ها و دلفین ها در مستندهایی که از تلوزیون پخش می شود توجه کرده اید ؟ این ها جانورانی هستند که سعی می کنند با خاصیت دوکی شکلشان ، با کمترین اصطکاک در جهان اطرافشان حرکت کنند. و برای بقا تا می توانند سریعتر حرکت کنند .
یکی از مشکلاتی که متخصصان باید برای به حرکت در آوردن هواپیما ، موشک ، زیر دریایی و حتی خودرو با آن مقابه کنند ، اصطکاک آب یا هوای اطراف است . چون این اصطکاک سبب از بین رفتن انرژی می شود . و این باعث بکار گیری انرژی بیشتر می شود . و انرژی بیشتر یعنی حمل سوخت بیشتر حمل سوخت بیشتر یعنی مخزن های حمل سوخت بزرگ تر ، حمل مخزن های سوخت بزرگتر یعنی ماشین و موتور و در نهایت وزن بیشتر .... وزن بیشتر هم یعنی پایین آمدن کارایی و سرعت و... خوب تدبیری که متخصصان برای مقابله با این کار در نظر گرفتند ، الهام گرفتن از خاصیت دوکی شکل موجوداتی مثل کوسه ها ست .
آنها با کمک گرفتن از متخصصان زیست شناسی بهترین حالات آیرودینامکی حیوانات را پیدا کرده و متناسب با ماشین مورد نظرشان مورد استفاده قرار می دهند . مثلا این خودرو مرسدس احتمالا از یک لاک پشت دریایی الهام گرفته است
2.jpg

images


زیست شناسی رشته فوق العاده ای هست ولی ما در ایران آنرا خوب نمی شناسیم.....

-----------------------------------------------------------------------------------
با توجه به مطالب بالا یک ایده دارم اگه کسی امکانات وقت و پولش رو داره عملیش کنه بد نیست .
در کویر ماری زندگی می کند که به علت خاصیت دوکی شکلش و ماهیچه های حرکتی اش می تواند به راحتی در زیر شن ها حرکت کند . خوب بر اساس نوع حرکت این مار می توان جنگ افزاری را طراحی کرد که زیر ماسه ها حرکت کند و به محض بر خورد با آن از خود واکنش نشان دهد.
اینم یک ایده از یک زیست شناس گمنام
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
محققان با استفاده از علم آیرودینامیک و همچنین با استفاده از بال های هلیکوپتر موفق به تولید برق از باد شدند .
محققان با ترکیب از این علوم موفق به ساخت توربین های بادی شدند که با توجه به زاویه قرار گیری بال های میوه افرا نسبت به یکدیگر میزان چرخش آنرا به حداکثر رسانده اند . پیش از این توربین های آبی و بخاری با مکانیسم های مشابه ساخته شده بود .
 

مجید دیجی

مدیر بخش
الهام از کوه آتش فشان
از زمانی که انسان ها بوجود آمده اند از نیوری مخربی ترسان و گریزان هستند ، نیروی که هیچ تاب مقاومت در برابر آنرا ندارند . نیروی مخربی که همه چیز را سر راه خود به خاکستر تبدیل می کند گویی که هرگز وجود نداشته .اما اکنون انسان با لطف از فن آوری پیشرفته این نیروی عظیم بی پایان را رام خود کرده است .
در برخی از کشورهای پیش رفته زمین را تا عمق بسیار زیاد حفاری می کنند به شکلی که به لایه های داغ و سوزان زمین می رسند . سپس آنجا را به روش های مهندسی خاص لوله گذاری کرده و به درونش آب تزریق می کنند سپس از بخار حاصله الکتریسیته تولید می کنند .
--------------------------------------------------------------------------
آیا می دانستید ایران جزو ده کشور نخست در تولید گازهای گلخانه ای است؟ و آیا می دانستید استفاده از روش های نوین تولید انرژی می تواند در حفظ محیط زیست به ما کمک کند تا در محیط بهتری زندگی کنیم ؟ زیست شناسان به عنوان پیشروان در خلق علوم نوین می توانند نقش به سزایی در چنین تحولاتی داشته باشند .
 

مجید دیجی

مدیر بخش
ارتش آمریکا با همکاری یک شرکت تجاری روباتی مانند قاطر طراحی کرده کە در شرایط دشوار جوی و جغرافیایی قادر بە حمل بار است.

به گزارش راسخون بە نقل از فارس،‌ فوربس نوشت : این ربات چهارپا کە قادر بە تقلید بسیاری از حرکت قاطر و الاغ است، Legged Squad Support System یا (LS3) نام دارد.

ربات یاد شده بە سربازانی کە باید با عبور از کوه ها و صخرها و در شرایط دشوار جوی مقدار بسیاری بار حمل کنند کمک می کنند تا از این مشکل رها شوند. با توجه بە اینکه نمی توان از وسایل نقلیه چرخ دار در این شرایط استفاده کرد، ربات چهار پای یاد شده این مشکل را هم تا حد بسیاری برطرف می کند.

اینم فیلم ربات حتما ببینید : http://www.aparat.com/v/kg0PH
-----------------------------------------
ساخت یک وسیله پرنده با الهام گرفتن از عروس دریایی :
http://www.aparat.com/v/XJpyV
http://www.aparat.com/v/AKvaF
------------------------------------------
ساخت ربات حشره مانند:
http://www.aparat.com/v/Se5xJ
ربات پرنده با الهام از پرواز سنجاقک
http://www.aparat.com/v/rZO2q
------------------------------------------
یکی از زمینه های همکاری زیست شناسان و علوم جدید ساخت انواع رباتها برای شرایط مختلف زندگی است .
از لشکر مورچ ها برای نظافت منزل و سطوح غیرقابل دسترس گرفته تا علوم فضایی و کار در شرایط خطر ناک میتوان رباتهایی جالبی خلق کرد . و از آنها بهره برد .
------------------------------------------
متاسفانه در ایران ساخت رباتها محدود به دانشگاهها بوده و اغلب برای شرکت در مسابقات طراحی می شوند .
--------------------------------------------
در ایران هم که خودتان در جریان هستید همه در هر زمینه ای متخصص هستند . و کار گروهی و ترکیب چند رشته تخصصی برای ساخت یک پروژه مشترک سخت هست .
من که بعید میدونم یک متخصص الکترونیک+یک متخصص برنامه نویسی بیاد پیش یک حشره شناس و ازش مثلا در مورد فلان ساختار مورفولوژیکی پای ملخ ( پاهاي جهندهSaltatori : ران بسيار قوي و عريض و ساق بلند ) برای کپی برداری کمک بگیرد . من که تا حالا چنین چیزی ندیدم .
-----------------------------------------
البته کم و بیش رباتهایی در صنعت بکار گرفته می شوند ولی به چه قیمت ؟ بی کار شدن کارگرها ؟ باید باهر علمی با اخلاق رفتار کرد .
---------------------------------------
کلمات کلیدی : بازار کار زیست شناسی ، بازار کار زیست شناسی با گرایش علوم جانوری ، بازار کار علوم جانوری
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
دوستان با یک گل بهار نمیشه
اگر بخواهید زیست شناسی جایگاه واقعی خودش رو تو جامعه پیدا کنه باید قابلیت هاش رو به دیگران معرفی کنید ، یکی از جاها هم فضای مجازی هست پس بیشتر تلاش کنید .
ایده هاتون رو بنویسید...
-----------------------
 

مجید دیجی

مدیر بخش
الهام از پای چیتا...
پاهای مصنوعی پیستریوس، ساخت یک شرکت ایسلندی به نام Össur هستند، این پاها با الهام از آناتومی و فیزیولوژی پاهای چیتا ساخته شده‌اند و به همین دلیل پاهای چیتا یا Cheetah Flex-Foot نام دارند.

این پاها که از الیاف کربن هستند، طوری ساخته شده‌اند که عملکرد مفاصل مچ پا را تقلید کنند و بتوانند با جذب نزدیک به ۹۷ انرژی‌ای که پا هنگام فشار به زمین وارد می‌آورد و آزادسازی آن، ورزشکار را به جلو پرتاب کنند.
08-05-2012-11-47-40-AM.jpg

images

این پای مصنوعی، ۵۱۲ گرم وزن دارد، ارتفاع آن ۴۱۱ میلیمتر است و می‌تواند توسط فردی تا وزن ۱۴۷ کیلوگرم مورد استفاده قرار بگیرد.
08-05-2012-11-43-10-AM.jpg

در سال ۱۹۹۹؛ یک سازمان غیرانتفاعی برای تهیه پروتزهای مقاوم و ارزان برای معلولان جهان پایه نهاد و در حال حاضر پاهای مصنوعی برای قربانیان مین در کشورهای در حال توسعه می‌سازد.

krtgfxlive041255.jpg

یکی دیگر از حوزه هایی که زیست شناسان می توانند به همکاری با آن پردازند حوزه مهندسی پزشکی است . و دوستان شک نکنید تازه این اول راه است به زودی شگفتی های زیادی را از این پس در مورد الهام از بدن حیوانات و ساخت اعضای مصنوعی خواهید دید .
----------------------------
شرکت های خصوصی باید وارد این گونه عرصه ها شده و جهانی فکر کنند.
شرکت های قدرتمند باید وارد عرصه ها نوین برای تولید درآمد شوند
شرکت های بزرگ باید کمی مقاصد خداپسندانه و انسان دوستانه این چنینی را در برنامه های خود بگنجانند
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
یکی از مکان هایی که حضور یک زیست شناس ضروری است سازمان آب و فاضلاب است
در تمام دنیا یکی از مکان هایی که زیست شناسان حضور فعالی می توانند داشته باشند این سازمان است . چون فارغ التحصیلان این رشته با پاس کردن دروسی همچون میکروبیولوژی ، تالوفیت ، بیوشیمی ، شیمی ، ویروس شناسی ، پروتوزئولوژی ، انگل شناسی و... می توانند به روش های نوینی همچون تصفیه آب با جلبک ها یا اشعه یو وی و... بسیار پرثمر باشند . همچنین آنها با گذراندن دروسی همچون اکولوژی ، جانورشناسی ، گیاه شناسی میتوانند هنگام احداث و ساخت لوله کشی های جدید همواره به عنوان مشاور حاضر بوده و موجب پایین آمدن خسارات به محیط زیست شوند . و همچنین هنگام فاضلاب کشی شهری و لوله کشی آب شرب باعث سلامت محیط زیر شهر و آب های زیر زمینی شوند .
------------------
کلمات کلیدی : بازار کار زیست شناسی ، بازار کار زیست شناسی با گرایش علوم جانوری ، بازار کار علوم جانوری
 

مجید دیجی

مدیر بخش
من شخصا علاقه شدیدی به علوم جدید دارم اصلا تو سرم افتاده تابستون برم یه کلاs رباتیک.... البته باید سر کارم برم ."اگه پیدا بشه " اگه کسی یه زیست شناس خلاق تو شیراز خواست خبرم کنه
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
بحثی که اکنون می کنم یکی از علوم مورد علاقه انسان در یک صد سال گذشته بوده و در بسیاری از فیلم های علمی تخیلی به آن توجه شده است :
شبکه عصبی مصنوعی ، الهام گرفته از واقعت
تاریخچه این موضوع " شبکه عصبی مصنوعی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد "
خوب بحث توی این زمینه خیلی زیاد شده و کلا علمی هست که علوم مختلف از جمله زیست شناسی رو به هم گره میزنه :
ساخت کامپیوتر هوشمند با الهام از بیولوژی
اخیراً اخباری انتشار یافته مبنی بر اینکه دانشمندان درصدد هستند با شبیه‌سازی‌ فعالیت و نحوه ارتباط نورون‌ها، کامپیوترهایی تولید کنند که دارای قابلیت دیداری و شنیداری باشند یعنی هم بشنوند و هم ببینند.

از این طریق و با الهام از سیستم عصبی بدن انسان و به‌ویژه بخش دیداری کورتکس کامپیوترهای هوشمند متولد خواهند شد.
images


محققان با تقلید از شیوه ساخت نورون‌ها و ارتباط کلامی آنها با یکدیگر قصد دارند نسل جدیدی از کامپیوترها را بسازند.

مبنا قرار دادن نورون‌ها برای ساخت کامپیوتر می‌تواند به پیشرفت‌هایی در زمینه پردازش‌های صوتی و تصویری در کامپیوترها منجر شود. این به آن معنا خواهد بود که کامپیوترها با اتکای کمتر به حسگرها قادر خواهند بود دیدن و شنیدن را در آینده بیاموزند.

اما در تحقیق جدیدی که هماهنگی آن را دکتر توماس ونکرس دانشمند علوم کامپیوتری و از اساتید دانشگاه پلیموث عهده‌دار است، تلاش می‌شود به‌طور دقیق از وجوه فیزیولوژیکی نورون‌ها که نشانگر ارتباط آنها در بخشی از مغز است الگوبرداری شود.

دکتر ونکرس می‌گوید: ممکن است نتیجه این تحقیقات به تولید اجزای هوشمند و حتی اجزای دارای حافظه و قدرت تصمیم‌گیری منجر شود. ما در حال کار در زمینه‌‌های کاملا متفاوت هستیم.:smiliess (12):

پروفسور استیو فوربر از منچستر در حال الهام گرفتن از فعالیت نورون‌ها برای ساخت سخت‌افزار جدیدی است.

پروفسور فوربر در قالب پروژه خود موسوم به اسپیناکر در تلاش است کامپیوتری را تولید کند که به‌طور طبیعی کار کند. دستگاه جدیدی را که فوربر قصد تولید آن را دارد قرار است از نظر سخت افزاری کار تعداد زیادی از نورون‌ها را شبیه‌سازی‌ کند.
سیستم اسپیناکر در سخت افزارها می‌تواند عملکرد تعداد زیادی از نورون‌ها را شبیه‌سازی‌ می کند.اسپیناکر از پردازشگرهای ARM استفاده می‌کند که هر یک از آنها در حدود هزار مدل نورونی را اجرا می‌کنند. در حال حاضر این سیستم از 8 پردازشگر برخوردار است اما به گفته فوربر در مراحل نهایی سیستم به 18 پردازشگر ARM که 16 پردازشگر به مدل‌سازی‌ نورون‌ها خواهند پرداخت، مجهز خواهد بود.

این تحقیقات می‌تواند در آینده به این واقعیت تبدیل شود که رایانه‌ها می‌توانند ببینند:5:. فوربر می‌گوید: هدف نهایی تولید سیستم رایانه‌ای است که می‌تواند یک میلیارد نورون را روی یک میلیون پردازشگر ARM تحت کنترل بگیرد.

همچنین دانشمندان امیدوارند این شبیه‌سازی‌‌ها منجر به ابداع سیستم‌های پردازشگر رایانه‌ای هوشمند شود و دیدگاهی جدید از شیوه اتصال اجزای پردازشگر رایانه‌ای با یکدیگر به دست‌آید.
ببخشید سرتون رو درد آوردم اما تا می شد خلاصش کردم منبع : همشهری آنلاین - hamshahrionline
---------------------------------------------
دانشمندان دانشگاه نیوکسل انگلیس و بنیاد علمی ملی در ایالت متحده آمریکا در حال کار بر روی نوع جدیدی ربات هستند.
sealamprey-580x470.jpg


به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از Slash Gear، این ربات از آندسته ربات های خدمتکار یا گارسون نیست بلکه بالعکس مهارت کافی در شنا در داخل بدن شما را خواهد داشت تا هنگامی که شما مبتلا به بیماری می شوید و یا نشانه های جدی بیماری های خطرناک شناسایی می شوند، به عمیق ترین و تحلیل یافته ترین اطلاعات در بدن شما دست یابند.

دانشمندان می گویند مبنای آغاز پروژه این ربات از مشاهده مار ماهی ها و الهام گرفتن از سیستم عصبی بسیار ساده آنها می باشد. یک سیستم عصبی البته از نوع الکترونیکی آن، ضروری ترین بخش هر دستگاه رباتیک است.

اکنون پزشکان برای شناسایی بیماری ها از دستگاههای حاصل فناوری بهره می برند اما این ابزار و تجهیزات بسیار بزرگ و گران می باشند، ربات مورد بررسی قادر خواهد بود به طور خودکار به شناسایی لخته های خونی و علائم شیمیایی بسیاری از انواع ویروس ها بپردازد.

دانشمندان امیدوارند ربات هوشمند و خودآگاه را با موقعیتی بسازند که با چشم غیر مسلح دیده نشود، اما کارآیی بسیار خوبی را در شناسایی بیماری ها در بدن داشته باشد.
منبع : پایگاه خبری فن آوري اطلاعات ايران :: Iran Information Technology Network?|?
-------------------------------------------
الهام از خرچنگ
گروهي از محققان زيست‌شناس، تحقيقات جديدي درباره سيستم‌هاي عصبي جانوران كه شامل مطالعه دريافت حس لامسه‌ روي ستاره دريايي و خرچنگ دريايي است، انجام داده‌اند.
ربات‌هاي زير آب در تاريكي بايد به حس لامسه‌ و هيدروديناميكي خود تكيه كنند. در اين خصوص شاخك‌هاي حساس و آنتن‌ مانند، گزينه‌هاي انتخابي مناسبي به نظر مي‌رسند.
دانشمندان اميدوار به توليد مدل رباتيكي آبي هستند كه با استفاده از كنترلر سيستم‌هاي عصبي الكترونيكي‌ (ENS) قادر به تقليد سيستم‌هاي عصبي جانوران باشد.
نرون‌هاي حسگر در ستاره دريايي مانند يك شبكه عصبي است كه سراسر رشته‌هاي حساس و مدارهاي محلي روي ريشه‌ها پخش شده و از طريق يك مغز مركزي كنترل و تنظيم مي‌شود. مقصود اين بود كه بدانند چه اندازه پردازش‌هاي موضعي در سيستم عصبي پيراموني روي ريشه‌ها رخ مي‌دهد.
محققان با استفاده از علم عصبي زيست شناختي كه از بررسي ستاره دريايي به دست آمد قادر خواهند بود شبكه‌هاي نروني كه ريشه‌ها (شاخك‌هاي) حساس را كنترل مي‌كند، ايجاد كنند.
مدل رباتيكي تحت اين شبكه، فرضيه‌هاي مكانيسم عملكرد سيستم عصبي جانوران تحت شرايط بسته را آزمايش مي‌كند.
اين تحقيقات به منظور ايجاد شاخك‌هاي حساس جديد براي ربات‌ها كه با همان خصوصيات كنترلي در ستاره دريايي و خرچنگ دريايي عمل مي‌كند است.
حدود 100ميليون معدن زير آب‌هاي سراسر جهان وجود دارد كه بسياري از آنها بر اثر فرسايش در مسير رودخانه‌ها از بين رفته‌اند بنابراين وجود يك ضرورت، انسان را وادار به ساخت سكوهاي رباتيك مي‌كند كه بتواند در محيط‌هاي پيچيده مثل نهرها و رودخانه‌ها مفيد باشد. انجام چنين كارهايي در محيط‌هاي زير آب بسيار خطرناك و خسته‌كننده است، طوري كه هيچ انساني حاضر به انجام آن نيست. هدف دانشمندان يافتن راهي براي حل اين مشكل و ساخت رباتي سودمند است.
این متن خلاصه شده است
منبع : از خرچنگها الهام گرفتیم!
---------------------------------------
اینم یه مقاله که در مورد علوم کامپیوتری که برای ارتقاع کاریشون از سیستم ایمنی کمک گرفتن
بهبود طبقه بندی کننده ی الهام گرفته شده از سیستم ایمنی بدن به کمک AdaBoost - صفحه جلد رو
 

مجید دیجی

مدیر بخش
فرار به سبک هشت پا
اُختاپوس یا هشت پا جانوری آبزی است که در قسمت های مختلفی از اقیانوس‌های جهان، به‌ویژه در بخش هایی که دارای سنگها و تپه های مرجانی است، زندگی می‌کند.هشت پا جزو نرم تنان واز شاخه ی سرپایان است. این جانور بدنی نرم و بدون اسکلت دارد که به او اجازه می دهد تا از مکان های تنگ عبور کند. در میان بی مهرگان اختاپوس ها جزو باهوش ترین آنها هستند.
اختاپوس ها راه های بسیاری برای دفاع از خود در برابر شکارچیان خود دارند. یکی از آنها خارج کردن جوهری به رنگ سیاه است که به آنها اجازه و فرصت فرار می دهد
375px-Octopus2.jpg

.
تانک ها نیز برای عقب نشینی در میدان جنگ و کور کردن دشمن از چنین ترفندی استفاده می کنند . تانک های پیشرفته چون هنگام عقب نشینی تقریبا بی دفاع هستند با تولید دود سفید رنگی همانند هشت پاها عمل می کنند . و میدان جنگ می گریزند .
22201678417228972435.jpg

منم در این باره یک ایده خفن دارم. د واقع یه ابتکار که توی ذهنم هست....
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
الهام از اختاپوس برای نامرئی کردن تانک‌ها
دانش > فناوری - دانشمندان انگلیسی در حال تکمیل فناوری نظامی پیشرفته‌ای به نام استتار الکترونیکی هستند که با استفاده از آن می‌توان نوعی جوهر الکترونیکی تولید کرد که در نامرئی کردن اجسام کاربرد دارد.
tank.jpg

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، در این فناوری از حسگرهای بسیار پیچیده‌ای روی بدنه خودرو استفاده شده که با تشخیص فضای پیرامون، تصاویر محیط اطراف را طوری روی بدنه تانک نمایش می‌دهند که جسم با محیط اطراف خود ترکیب و غیرقابل تشخیص شود.

روش استتار الکترونیکی مشابه اختاپوس‌ها که از تولید جوهر برای پنهان کردن خود در محیط‌های پرخطر استفاده می‌کنند، جسم را به شکلی با محیط اطراف ترکیب می‌کند که امکان تشخیص آن بسیار دشوار خواهد شد.

بر خلاف دیگر انواع استتار، تصاویری که بر روی بدنه جسم مستتر نمایش داده می‌شوند، با تغییر محیط تغییر می‌کنند و به این شکل می توان اطمینان داشت که جسم همواره مخفی باقی می‌ماند. محققان انگلیسی در نظر دارند تا 5 سال دیگر، این فناوری را در ناوگانی از تانک‌های نامرئی نظامی به‌کار ببرند.

شیوه‌های رایج استتار تانک‌ها امکان حرکت این زره‌پوش عظیم را در محیط‌های مختلف با محدودیت مواجه می‌کند، مثلا یک تانک خاکی‌رنگ در محیط سبز به خوبی دیده می‌شود؛ از این رو محققان از شیوه استتار الکترونیکی استفاده خواهند کرد تا بتوانند این خودروهای جنگی چند تنی را در میدان‌های جنگ مخفی نگه دارند
منبع: صفحه نخست - خبرآنلاین
 

مجید دیجی

مدیر بخش
امروز با ایده نو از خودم اومدم که الهام گرفته از حشرات هست.
با توجه به پیشرفته های نظامی در جهان ارتش ها به سمت نامرعی شدن پیش می رود . مثلا ارتش ها در حال تلاش برای ساخت جنگ افزار های نوینی هستند که از رادار و حتی چشم مسلح و غیر مسلح مخفی شوند . شاید در آینده جنگ افزارهایی از چند متری شما عبور کنند که شما قادر به دیدن آنها نباشید....
حال باید چه کرد ؟ برای مقبله با چنین تحدیداتی چکار باید کرد ؟
ایده من الهام گرفته از بسیاری از حشرات است . اگر اهل طبیعت گردی و کنجکاوی و در طبیعت باشید بارها حشراتی را دیده اید که قبل از نزدیک شدن شما به آنها پرواز و در واقع فرار می کنند . خوب همان طور که می دانید حشرات یا کور هستند یا اینکه قدرت بینایی آنها چند سانتی متر بیشتر نیست ، پس چطور این حشرات از وجود ما آگاه می شوند ؟
حس برتر:
حشرات به واسطه چندین هزار سال زندگی در طبیعت از پدرانشان چیزهایی به ارث برده اند که آنها را فوق العاده پیشرفته کرده است . آنها حس هایی دارند که ما حتی نمیتوانیم آنها را تصور کنیم . و همچنین به ابزارهایی مجهزند که چشمان ما در برار آنها ناتوان است . اسم این ابزار "مو" است .... بله "مو" حشرات بر روی بدن خود موها بلند یا کوتاهی دارند که تغییرات حجم هوای اطرافشان و همچنین لرزش های زمین اطرافشان (وقتی ما راه می رویم به زمین زیر پایمان نیرو وارد می کنیم این نیرو باعث لرزش بسیار کمی زیر پایمان میشود ، هرچه وزنمان و سطح تماسمان با زمین بیشتر باشه لرزش زیر پاهایمان نیز بیشتر می شود ) و همچنین تغییرات دمایی در کنارشان و... را حس می کنند. که ما انسانها از آن محروم هستیم . حال اگر لباس های سربازان به گونه ای طراحی شود که دارای حسگرهایی باشند مثل حسگرهای حشرات ما نیز قادر خواهییم بود قدرتمندتر وارد میدان نبرد شویم .
حالا فرض کنید این حس گرها در زیر زمین ، سطح زمین ، بالای سطح زمین ، در آسمان ، سطح آب و درون آب کار گذاشته شود . اینک هیچ جنبنده ای بدون اطلاع ما در میدان نبرد از جایش تکان نمی خورد .
399px-NourooziCaterpillarMoth.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
همچنان منتظرم تا ایده هاتون رو بشنوم


اگر برای اولین باری هست که به این پست سر مد زنید و از آخرین صفحات شروع به مطالعه کردید پیشنهاد میکنم از صفحه نخست شروع به مطالعه کنید در آنجا مطالب خوب و تقریبا بکری که برای اولین بار در سطح کشورمون مطرح کردم . لطفا نظر فراموش نشه .


بازگشت به صفحه نخست این پست ( کلیک کنید )
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
آیا می دونید حقوق یه زیست شناس در خارج ایران چقدر هست ؟
29047 دلار در سال برای مدرک لیسانس که معادل تقریبا 87 ملیون تومان خودمون میشه
برای کارشناسان ارشد 34000 دلار معادل 102 ملیون تومان
و دکترا 46000 دلار معادل 138 ملیون تومان
تازه این پیشنهاد برای شروع کار هست
که بعدا حقوقشون به 50 تا 60 هزار دلار برای مدرک لیسانس در صورت پست های مدیریتی میرسه .

باور ندارید ؟ برید تو این سایته ببینید Careers by Major: Biological Sciences - NIU - Career Services
مگه ما چیمون از اونها کمتره:13:
zoology-salary.jpg
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
زیست شناسی توی دنیا رشته بی کلاسی نیست ، توی ایران هست که کسی به اون بها نمی دهد یا بهتر بگم کسی از قابلیت هاش بی خبر هست حتی بعضی از اساتید هم اون رو نمیشناسند و این به دلیل فقر سوادی اون هاست ؟
بعضی اساتید فقط بلدن بیان سرکلاs مشق بگن و دانشجو بنویسه و همین که تدریس کنن و گاهی هم یه مقاله بنویسن تو چهارتا کنفرانس شرکت کنن براشون بسه . آهههههههه که هرچی میکشیم از دست فقر فکری و نوع نگرش اشتباهمون هست .
پیروز و سر بلند باشید
----------------------------
حشره شناسی
شاید تا به حال پیش خود فکر کرده باشید حشره شناسی به چه دردی می خورد ؟
باید خدمتتان عرض کنم در دنیا یکی از کازهایی که حشره شناسان انجام می دهند کمک به پزشک قانونی است .
پزشک قانونی ؟
بله پزشک قانونی..... بله فرض کنید پلیس در یک منطقه جنگلی یا حتی یک آپارتمان در بسته "جنازه ای" را پیدا کرده که مدتها از مرگ آن گذشته است . بدون شک چنین جنازه ای به قول عوام جامعه کرم زده است . حشره شناسان با توجه به مرحله زندگی حشرات ( لارو و...) و روش های دیگری مثل میزان تجزیه و خورده شدن جنازه می توانند در تعیین زمان مرگ به پزشک قانونی کمک کنند .
---------------
توجه سعی میکنم مطالبم رو خیلی خلاصه بنویسم تا بتونید اون ها رو سریع بخونید...
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
این مطلب رو برای این مینویسم تا با حشره شناسی به عنوان یک رشته زیر شاخه علوم جانوری بیشتر آشنا بشید

زنبورها و دیگر حشرات گرده افشان برای برای میوه ها و... ضروری هستند. اما بعضی دیگر حشرات بااز بین بردن میلیون ها تن مواد غذایی در هر سال زراعی میلیون ها دلار خسارت وارد می کنند. برخی از محصولات کشاورزی که در سیلوها ذخیره می شوند از این قائده مستثنا نیستند، و عده ای دیگر با گسترش بیماری ها عملکرد گیاه را کاهش می دهد. متخصصین کشاورزی و متخصص حشره شناس با کشاورزان همکاری می کنند تا راه هایی برای مدیریت آفات و حفاظت از محصولات خود پیدا کنند و همچنین حفاظت از حشرات مفید را انجام دهند. علاوه بر حشرات گرده افشان، حشرات مفید مانند ladybugs، mantises و... وجود دارند که از حمله سایر آفات از جمله زنبورهای انگل و شته ها جلوگیری می کنند که این امر منجر به کاهش استفاده از آفت کش های شیمیایی می شود. در بسیاری از نقاط جهان، مردم حتی به خوردن حشرات به عنوان یک منبع پروتئین، ویتامین و مواد معدنی مبادرت می ورزند. تحصیل در رشته حشره شناسی به ما چگونه تولید می آموزد که چگونه منابع غذایی سالم تر و مفیدتری را به دست مردم برسانیم
---------------------------
مترجم : مجید جمالی
---------------------------
آیا می دانستید 90 درصد بدن کرم خاکی پروتئین خالص است و این مقدار در گاو فقط 40 درصد است ....
 

مجید دیجی

مدیر بخش
حشره شناسی و حیوانات
حشرات می توانند به حیوانات خانگی ، حیوانات باغ وحش ها ، حیوانات مزرعه ، حیوانات در جنگل یا بیابان ضرر بزنند . حتی باعث بیماری های کشنده واگیر نیز بشوند . حشرات می توانند باعث بیماری های انگلی ، قلبی و گوارشی را برای حیواناتی از جمله حیوانات خانگی ( سگ و گربه ) به ارمغان بیاورند . و یا می توانند بیماری هایی را از حیوانات ناقل به دیگر حیوانات انتقال دهند. حشراتی مثل کنه ها می توانند باعث ایجاد خارش و التهاب پوستی در حیوانات بشوند . حشره شناسان می توانند با همکاری با دامداران ، جنگل بانان ، دامپزشکان از آسیب های وارده به حیوانات از جمله حیوانات خانگی و دام جلو گیری کنند .

---------------------------------
مترجم : مجید جمالی
 

مجید دیجی

مدیر بخش
حشره شناسی و پزشکی
در این باره خیلی تحقیق شده خیلی کتاب نوشته شده احتملا به گوشتون هم خیلی خورده من خیلی خلاصه مینویسم
شاید بدترین بیماری که توسط حشرات پخش شده باشد بیماری طاعون باشد. که در چند قرن گذشته در حال منقرض کردن نسل انسان بوده است . اما در زمان حال درمان این بیماری و راههای جلوگیری از گسترش اون پیدا شده است . اما هنوز این بیماری در جهان ریشه کن نشده است . (وای به روزی که اینچنین بیماری هایی نسبت به درمان مقاوم شوند ) عامل پخش کنندگی این بیماری نوعی حشره است بنام کک موش ....

330px-Scanning_Electron_Micrograph_of_a_Flea.jpg

از دیگر بیماری ها می توان به مالاریا ، سیمولیوم ، و.... اشاره کرد.
راه اصلی برای جلوگیری از چنین بیماری هایی پرورش متخصصان حشره شناسی خبره است .
به نظر من وجود حشره شناسان در تمام شهرداری ها و بیمارستان ها ضروری است چون ما در کشوری خشک با بیماری های همچون سالک و مالاریا سروکار داریم
 

مجید دیجی

مدیر بخش
زیست شناسی در دنیا
Research: Research biologists study the natural world, using the latest scientific tools and techniques in both laboratory settings and the natural environment, to understand how living systems work.
تحقیقات : زیست شناسان برای درک چگونگی کار با اکولوژی ها به تحقیق و بررسی طبیعت با استفاده از ابزارها و تکنیک های علمی در هر دو طیف آزمایشگاهی و محیط زیست می پردازند .

Many work in exotic locations around the world, and what they discover increases our understanding of biology and may be put to practical use to find solutions to specific problems.
بسیاری از کارها در مکان های عجیب و غریب در سراسر جهان صورت می گیرد . و درک ما را از زیست شناسی را افزایش می دهد و ممکن است برای پیدا کردن راه حل هایی برای مشکلات خاص بینجامد .
JoseLucianai.png

مترجم : مجید جمالی
-----------------------
در کشور عزیزمان تا اونجا که من خبر دارم اگر کسی به صورت خود جوش چنین کارایی را انجام بده یا اینکه درحال نوشتن پایان نامه ارشدش باشه دست به چنین کارهایی بزنه و تقریبا هیچ نهاد دولتی و خصوصی حمایت کننده کارشناسان زیست شناس برای اینگونه طرح ها نیست .
 
بالا