اعتراض به فیلم موهن

بهارک

New member
مگه دور دوره ازادی بیان و اندیشه نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توهین به اعتقادات یک میلیارد و اندی یه نظر میتونه باشه حتی غلط هم باشه محترمه ولی شما به زور میخواید به ما بگین نظر ما اشتباست مگه ازاد اندیشی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس با این همه مخالفت با ما و دفاع از حرف یهودی های نجس ازاد اندیشی ما رو زیر سوال نبردین؟؟
 

بهارک

New member
من دوست دارم ارزوی نابودی و مرگ واسه همه ی دشمنان اسلام کنم و میکنم
ازادم که نظرم رو بگم حتی اگه از نظر شما اشتباه باشه
درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

AWWA

New member
اکثر افرادی که دارن به فیلم اعتراض میکنن...مطمئنا فیلم رو ندیدن..حتی نمیدونن فیلم دقیقا چی گفته...من اینجا اصلا نمیخواستم این موضوع رو مطرح کنم.و چیز دیگه ...من اصلا تو این پست نمیخوام نظرم رو درمورد این فیلم بگم....من هیچ نظری نمیدم...فقط میخوام یه صحنه از فیلم رو بگم و بگم که این صحنه در واقع تصویر سازی شده همون قران هست...من یه صحنه رو میگم ببینید..شاید بعدا بقیه صحنه هاش رو با استناد به قران و کتب تاریخی گفتم....
یه صحنه از فیلم:
ماجرای ازدواج حضرت محمد با زینب زن پسر خوانده اشاره می کند که این ماجرا به وضوح در قران . سوره احزاب ( آیات ۳۷ و ۳۸ ) آمده است...!در واقع این صحنه ها قران به روایت تصویر بوده.....

بازم میگم من نظرم رو در مورد فیلم نگفتم فقط یه صحنه از فیلم رو با استناد به قران گفتم....

بله بچه ها تو این مورد حق باpcr ه. من این قضیه رو شنیده بودم.
خدا تو قرآن پیامبر اسلام رو بهترین الگو معرفی کردن. بنابراین کسی که می خواد مسلمون واقعی به حساب بیاد باید قبول کنه که تمام اعمال پیامبر هدفمند و با منظور بوده. وهیچ کار بیهوده ای انجام نداده. از یکی از سایتها دلیل از دواج پیامبر رو با زن پسر خوندشون اینجا قرار میدم.همشو گذاشتم تا اگه کسی علاقه داشت همشو بخونه. ولی اگه حوصله نداشتین فقط قسمتهای رنگی (مخصوصا"قرمزا)روبخونین. امیدوارم با این متن سوالا وشکهاتون برطرف بشه


سؤال: در خصوص ازدواج پیامبر مكرم اسلام با همسر زید (پسر خوانده خود)چه توضیحی دارید. در صورت امكان فهرستی از منابعی كه به این موضوع اشارت دارند را بیان كنید؟



در جواب این سؤال به این مطالب توجه کنید:

الف) زید بن حارثه، به عنوان برده در بازار «عکاظ» به فروش گذاشته شد. پیامبر اسلام قبل از بعثت، این برده را خرید. وقتی که آن حضرت مبعوث شد، زید را به اسلام دعوت کرد و او هم پذیرفت. پس از آن که زید مسلمان شد، پدرش نزد ابوطالب آمد و گفت: ای ابوطالب به برادرزاده ات بگو: یا زید را بفروشد و یا این که آزاد کند. ابوطالب این درخواست را به پیامبر رساند. پیامبر اسلام فرمود: زید آزاد است، هر کجا می خواهد برود.
زید بن حارثه به همراه پدرش نرفت و ماندن در خدمت پیامبر را ترجیح داد. پدر زید از این که او پیامبر را انتخاب کرد، ناراحت شد و به مردم گفت: ای مردم! گواه باشید که از این لحظه به بعد، زید پسر من نیست.
رسول خدا وقتی این عمل را از پدر زید دید فرمود: ای مردم! بدانید که زید پسر من است و از آن به بعد زید را زید بن محمدمی گفتند و پیامبر هم او را دوست می داشت و جزو اهل بیت پیامبر به شمار می رفت (سفینه البحار، ماده زید)
در آن زمان که زید اسیر شد و به عنوان برده به فروش رسید، کودک خردسال بود. براساس برخی از مآخذ تاریخی، زید را حکیم بن حزام خرید و به عمه اش خدیجه بخشید و حضرت خدیجه هم او را به شوهرش حضرت محمد(ص) بخشید و پیامبر هم که هنوز پیامبر بودنش برای مردم معلوم نبود او را آزاد کرد و به عنوان پسر خوانده در نزد خود نگه داشت و همین زید در جنگ موته یکی از فرماندهان بود و در همان جنگ به شهادت رسید (فروغ ابدیت، ج 2، ص 521، ضمن حوادث سال پنجم هجرت).

ب) در آن زمان رسم این بود که اشراف زاده ها و صاحبان مقام، با افرادی که «برده» و یا «آزاد شده» بودند ازدواج نمی کردند. زینب، دختر عمه پیامبر اسلام(ص) و نوه عبدالمطلب بود. اینگونه دخترها اشراف زاده به حساب می آمدند و زید بن حارثه برده آزاد شده و پسر خوانده بود. آداب و رسوم آن زمان اجازه نمی داد که اینگونه جوانان با هم ازدواج کنند. مأموریت اصلی پیامبر هدایت مردم به راه خدا و شکستن سنت ها و آداب جاهلی آن زمان بود. پیامبر اسلام شخصا به منزل دختر عمه اش رفت و از او برای زید خواستگاری کرد (فروغ ابدیت، ص 521 به بعد)
وقتی که پیامبر مسأله خواستگاری را مطرح کرد، در آغاز زینب و برادرش چنین تصور کردند که پیامبر برای خودش می خواهد و هر دو هم راضی شدند )(فروغ ابدیت) ولی وقتی که فهمیدند برای زید بن حارثه خواستگاری می کند قبول نکردند و زینب گفت: من از او برترم (المیزان، ج 16، ص 326، بحث روایی، تفسیر نمونه، ج 17، ص 316).
در این باره آیه آمد و اعلام کرد که هیچ زن و مرد مؤمنی حق ندارد در برابر درخواست پیامبر از خود استقلال نشان بدهد (احزاب، آیه 36).
پس از نزول این آیه زینب و برادرش عبدالله رضایت دادند و زینب همسر زید شد و به این ترتیب، یکی از سنت های جاهلی و باطل مردم آن زمان، با این ازدواج باطل شد و مردم فهمیدند که از نظر اسلامی هیچگونه عیبی نیست در این که یک اشراف زاده با یک برده آزاد شده ازدواج کند. این ازدواج دوام نیاورد و به طلاق منجر شد.
پیامبر اسلام بارها زید را از طلاق دادن نهی کرد ولی این دو نتوانستند با هم زندگی کنند و از هم جدا شدند. این جدایی برای دختر عمه پیامبر بسیار سنگین بود چون طلاق دهنده او به ظاهر یک برده آزاد شده است نه یک انسان شریف گرچه از نظر معنوی زید دارای مقامات بلندی بود ولی به صورت ظاهر یک برده آزاد شده است.
در قرآن آمده است که پیامبر به زید فرمود: «امسک علیک زوجک و اتق الله؛ همسر خود را نگهدار و از خدا بترس» (احزاب، آیه 36).


ج) در زمان پیامبر اسلام در میان مردم چند رسم باطل دیگر نیز وجود داشت. یکی از این رسم ها این بود که هیچ کس حق ندارد با زن پسر خوانده اش ازدواج کند. آنان زن پسر خوانده را مانند زن پسر واقعی می دانستند حالا پیامبر اسلام(ص) باید این رسم را نیز لغو کند. کسی جرئت نمی کرد که دست به این کار بزند و این سنت را بشکند. از سوی خدا پیامبر مأمور شد که زینب را که دختر عمه اش می باشد و همسر پسر خوانده اش است به همسری بگیرد تا آن رسم باطل از بین برود. پیامبر هم به دستور خدا زینب را برای خود به همسری گرفت و به این ترتیب آن رسم هم باطل و لغو شد.
قرآن می گوید: «فلما قضی زید منها و طرا زوجناکها لکی لایکون علی المؤمنین حرج فی ادعیائهم اذا قضوا منهن وطرا؛ وقتی که زید بهره خود از همسرش را برد و طلاق داد ما او را به همسری تو درآوردیم تا مؤمنان درباره همسران طلاق داده شده پسر خوانده هایشان در سختی نباشند» (احزاب، آیه 37)
این آیه نشان می دهد که ازدواج پیامبر با زینب به دستور خدا بوده است تا آن رسم باطل جاهلی از بین برود و بفهمند که انسان می تواند با همسر طلاق گرفته پسر خوانده اش ازدواج کند و همسر پسر خوانده مانند پسر واقعی نیست. پیامبر اسلام(ص) با این ازدواج علاوه بر این که آن سنت باطل عرب را از بین برد، مشکل زینب را هم حل کرد چون زینب افتخار می کرد که به همسری با پیامبر در حالی که دیگران رغبتی با ازدواج با او نشان نمی دادند و می گفتند که او زن یک برده آزاد شده است و ازدواج انسان های شریف با اینگونه طلاق داده شده ها، رسم نبود.
پیامبر خودش با او ازدواج کرد تا هم مردم بفهمند که آن افکار عربی غلط است و هم زینب از نظر شوهر دچار مشکل نشود. البته رسول خدا در آن زمان در حدود 58 سال داشت و زینب کم سن بود ولی او به این ازدواج راضی بود.
زینب به پیامبر اسلام ایمان داشت و مسلمان پاکی بود. پیامبر اسلام با این ازدواج آداب و رسوم غلط جاهلی را نسخ کرد و مسلمانان با احکام جدید اسلامی آشنا شدند.


د) اگر بخواهیم در مورد ازدواج های پیامبر اسلام، آگاهی کامل و درست داشته باشیم باید در مورد این ازدواج ها بررسی کامل به عمل بیاوریم. اگر ازدواج های پیامبر را درست بفهمیم، دچار مشکل و سؤالی نخواهیم شد. به عنوان مثال، یکی از همسران پیامبر اسلام همین زینب است. اگر بفهمیم که ازدواج پیامبر به دستور خدا بوده تا آن سنت جاهلی از بین برود، دیگر جایی برای سؤال باقی
نمی ماندو اگر درباره این ازدواج، مطالب دیگری گفته شود و با قرآن تضاد داشته باشد، در این صورت به باطل بودن آن مطالب پی می بریم. از سوی دشمنان اسلام درباره ازدواج پیامبر با زینب مطالب افسانه ای زیادی مطرح شده است و هدف آنان کوبیدن شخصیت پیامبر اسلام است و اگر کسی پیامبر اسلام را بشناسد به باطل بودن آن مطالب پی می برد.
در اینجا برای نمونه به برخی از این مطالب اشاره می کنیم. در برخی کتاب ها آورده اند که «روزی پیامبر چشمش بی اختیار به زینب افتاد. زید احساس کرد که پیامبر دلش زینب را می خواهد. برای همین خدمت پیامبر آمد و طلاق دادن زینب را مطرح ساخت ولی پیامبر او را از طلاق دادن منع کرد» خاورشناسان اینگونه روایات تاریخی نادرست را دستاویز قرار داده و درباره پیامبر و ازدواجش با زینب داستان های عشقی ساخته اند ولکن این روایت که در طبری و ابن اثیر آمده، ساختگی است.
فخر رازی در تفسیر کبیر و آلوسی در تفسیر روح المعانی تصریح به دروغ بودن این روایت کرده اند. در ساختگی بودن این روایت تردیدی نیست چون مخالف قرآن است. در آیه 37 سوره احزاب به صراحت می گوید که ما به پیامبر دستور دادیم با زینب ازدواج کند و هدف از این ازدواج هم باطل ساختن سنت جاهلی در مورد زنان طلاق گرفته پسر خوانده ها است.در قرآن هیچ اشاره ای به دلباختگی پیامبر نسبت به زینب ندارد. اگر پیامبر دلباخته زینب بود از اول او را برای خود انتخاب می کرد و نیازی نبود که برای زید بگیرد. زینب هم راضی به ازدواج به پیامبر بود ولی پیامبر او را برای زید گرفت و پس از آن که مدتی با زید زندگی کرد و زید طلاق داد، پیامبر گرفت آن هم به دستور خدا. اصولا زینب را پیامبر به اجبار به زید تزویج کرد و اگر
می خواست می توانست برای خودش بگیرد و مانعی در کار نبود.
دشمنان و خاورشناسان برای مبارزه با اسلام این حادثه را آنگونه که دلشان خواست ساختند و در همه جا پخش کردند در حالی که در وجود پیامبر اسلام هیچگونه عیاشی نبود. او پیامبر است و مانند افراد معمولی نیست و اگر او هم مانند انسان های دیگر بود، دیگر پیامبر نمی شد (فروغ ابدیت، ج 2، چاپ اول، ص 521 به بعد)
برخی نوشته اند که پیامبر برای پرسش از احوال زید به خانه او آمد. همین که در را باز کرد چشمش به زینب افتاد. پیامبر با دیدن جمال زینب گفت: «سبحان الله خالق النور تبارک الله احسن الخالقین» این جمله را دلیلی بر علاقه قلبی پیامبر به زینب دانسته اند ولی این روایت، افسانه و ساختگی است و شواهدی، افسانه بودن آن را نشان می دهد. اولا، زینب دختر عمه پیامبر بود و در محیط خانوادگی، با پیامبر بزرگ شده بود. چنین نبود که پیامبر زینب را ندیده باشد و برای اولین بار در خانه زید دیده باشد. پیامبر اسلام(ص) خودش زینب را برای زید خواستگاری کرده بود. نه جمال زینب از پیامبر مخفی بود و نه مشکلی برای ازدواج پیامبر با زینب وجود داشت. اصلا زینب نمی خواست با زید ازدواج کند و خیلی هم علاقه داشت که همسر پیامبر شود و حتی آن لحظات اول که برای زید خواستگاری می شد، زینب فکر کرد پیامبر برای خودش خواستگاری می کند و خیلی هم خوشحال شد ولی بعد فهمید که برای زید خواستگاری می کنند و اول قبول نکرد ولی با آمدن آیه قرآن پذیرفت.
پس این نادرست است که گفته شود پیامبر از جمال و کمال زینب بی خبر بود.
ثانیا، وقتی که زید برای طلاق زینب نزد پیامبر آمد و مشورت خواست، پیامبر او را از طلاق منع کرد. این نشان می دهد که آن داستان ساختگی است وگرنه نهی نمی کرد.
ثالثا، قرآن به صراحت هدف این ازدواج را کوبیدن سنت جاهلی معرفی می کند نه دلباختگی پیامبر به زینب (تفسیر نمونه، ج 17، ص 325).
برای آگاهی بیشتر درباره ازدواج های پیامبر ر.ک:
همسران رسول خدا، عقیقی بخشایشی
ازدواج النبی، دکتر موسی شاهین
زنان پیامبر، عماد زاده
نگرشی کوتاه به زندگی پیامبر اسلام، مؤسسه در راه حق
نساء النبی و اولاده، محمد جواد السعیدی
الصحیح من سیره النبی
تفسیر نمونه، آیت الله مکارم شیرازی
فروغ ابدیت، جعفر سبحانی
تفسیر المیزان، علامه طباطبایی
 
آخرین ویرایش:

AWWA

New member
البته به نظر من اعتقاد چیزی نیست که کسی بخواد بهش توهین کنه ولی خب...!

شنیدی میگن اگر یکی بهت فحش داد اگر شما هم بهش فحش بدی یا کتکت زد شما هم یکی بهش بزنی دعوا میشه؟این مسئله هم مثل همونه و هیچ فرقی نداره....!
این که یکی نفری بر پایه تصورات خودش یه فیلمی ساخته حالا درست و غلطش رو کاری ندارم و ما بیایم در پاسخ به این عمل جون یه نفر رو بگیریم و شیشه های سفارتشونو خورد کنیم کار درستی نیست.

دولت آمریکا روی فیلم هایی که ساخته میشه توی هالیوود اصلا نظارت نداره شرایط سینما اونجا با ایران خیلی فرق داره ما تو ایران یه مستند هم که بسازی باید از صد تا فیلتر رد بشه تا به نمایش در بیاد.
خیلی فیلم ها هم ساخته شده که توش انواع فحش ها رو به رئیس جمهور آمریکا و دولت آمریکا دادن ولی نیومدن واکنش نشون بدن.

این نظر من بود و شما هم میتونی برای خودت تحلیل خودتو داشته باشی:a2d3:

با این حرفت موافق نیستم. مطمئن باش اونا برعکس ما خیلی از کاراشون رو حساب کتابه و هیچ وقت جایی نمی خوابن که زیرشون آب بره!! خیلی وقتا اونا یه فیلمهایی رو برعلیه مذاهب مختلف می سازن تا میزان اتحاد وحساسیت مردم کشورها رو بسنجن و بر اون اساس به برنامه هاشون برسن. وقتی می بینن حساسیت یه کشوری کمتره زوم می کنن به اونجا تا با جنگ نرم یا سرد بکوبوننش.
 
بالا