نیل آرمسترانگ در گذشت...

8521413

New member
نیل آرمسترانگ(1930-2012)، اولین انسانی که قدم بر ماه نهاد در سن 82 سالگی در گذشت.

وی در سال 1969 با فضا پیمای آپولو 11 به همراه دو نفر از همکارانش به ماه رفت ... پس از قدم نهادن بر ماه اولین جمله ای که به زمین مخابره کرد...
«این گامی کوچک برای یک انسان و جهشی عظیم برای بشریت است»
neil_armstrong_dead_a_82.jpg
 

OMID2010

New member
به قول خودت عمری که با مرگ تمام شود، به هیچ نمی ارزد...
 

ناشناس

New member
عجیب اینه که من تازگیها بدجوری رفته بودم توی نخش همش مطالب راجع به اونو می خوندم بدون اینکه بدونم یه دفعه توی ذهنم اومده بود!روحش شاد
 

najma

New member
گویا به خاطر عوارض همون جراحی فوت شده ....
روحش شاد
 

8521413

New member
خدا رحمتش کنه...
نقطه ی عطفی بود برای تاریخ بشریت...
دبیرستان که بودم یه برنامه شبکه ی چهار میزاشت در مورد تاریخچه ی پرواز و هواپیما های قدیمی... مجری برنامه نیل آرمسترانگ بود... البته خودم نشناختمش چون خیلی پیر شده بود... اما بابام تا دیدش شناختش... منم از اون به بعد کل برنامه هاش رو دنبال می کردم...
 

OMID2010

New member
افتخار علمي يا دروغ بزرگ؟

نيل آرمسترانگ 20 جولاي 1969 نام خود را به عنوان نخستين بشري كه پاي در ماه گذاشت ، در تاريخ ثبت كرد. با اين حال بعضي ها معتقدند اين سفر هيچوقت انجام نشده و آمريكايي ها فقط براي رو كم كني روس ها اين سناريو را ترتيب دادند. با وجود آنكه رفتن به ماه كاري بسيار هيره كننده ، فوق العاده و جالب بود اما بعد از مدتي سفر به ماه متوقف شد و اين مهمترين نكته اي است كه منتقدان ناسا به آن تاكيد مي كنند. ناسا ميگويد از 30 سال پيش به اين طرف ، اين سفرها به خاطر كمي بودجه تعطيل شده اند و ادعا مي كند تمركز خود را بر ايجاد يك پايگاه فضايي و همچنين وسيله اي كه بتواند آنها را به آن پايگاه (يا شاتل فضايي) برساند معطوف ساخته ولي آيا اين دليل قانع كننده اي است؟ از سال 1958 كه آغاز عمليات فضايي بود ، تا سال 1969 كه آمريكايي ها ادعا كردند با فرستادن سفينه آپولو 11 به كره ماه ، پيشتاز سفر انسان به كره ماه بوده اند ، 11 سال ميشود. ظاهرا ناسا در اين 11 سال به چنان تكنولوژي دست يافت كه توانست تنها در مدت 3 سال ، 7 سفينه به نام هاي آپولو 11 تا 17 به كره ماه بفرستد. با اين حال چرا فضانوردان آمريكايي كه در آن زمان در مدت 4 روز به كره ماه رفت و آمد داشتند ، از سال 1972 تاكنون (پس از گذشت 33 سال) ، هنوز نتوانسته اند به كره ماه هيچگونه مسافرتي داشته باشند؟

نظريه دسيسه

شبكه تلويزيوني FOX در تاريخ 15 فوريه 2001 برنامه اي به عنوان «تئوري دسيسه» پخش كرد. برنامه اي كه براي اولين بار شبهات مربوط به اين سفر را در رسانه اي گسترده پخش كرد. البته دانشمندان ناسا به اين شبهات پاسخ دادند اما اين پاسخ ها بعضي ها را هيچوقت قانع نكرد.

از دهه 70 تا امروز

تا حالا ميزان تكنولوژي اي كه جهان از اواخر دهه 60 و اوايل دهه 70 تا امروز داشته فكر كرده ايد؟ آيا آن تكنولوژي قادر بود سه نفر را از جو زمين خارج كرده و دو نفر از آنان را به ماه ببرد؟ جالب است كه بدانيم حافظه كامپيوترهايي كه در عملياتهاي آپولو از آن استفاده مي شده ، تنها به اندازه حافظه يك ماشين لباسشويي پيشرفته امروزي بوده و اين كامپيوترها همچنين فضاي بيشتري از آنچه فضا پيما و سفينه ها داشته اند ، اشغال ميكرده. با اين اوصاف ناسا چگونه توانست ده ها هزار عكس با آن كيفيت بالا را خلق و ضبط كند؟

ايراد اول

چرا ما در هيچ كدام از عكس هاي ناسا از ماه ، ستاره اي نميبينيم؟ اين اولين سوالي است كه آدم هاي مشكوك مي پرسند. آيا آنها به هنگام ساختن زمينه هاي جعلي براي عكس ها ، فراموش كرده اند كه ستاره ها را اضافه كنند؟

جواب

ناسا در جواب ميگويد: شما نمي توانيد همزمان از يك شيء خيلي تاريك و يك شيء خيلي روشن عكس بگيريد چون اگر دوربين را بر روي شيء روشن تنظيم كنيدنمي توانيد جسم تاريك تر را در جسم نشان دهيد و اگر دوربين را براي جسم تاريك تنظيم كنيد ، بنابراين جسم روشن خيلي تيره و به صورت يك لكه به نظر مي رسد. دوربين ها و فيلم هاي سفينه هاي آپولو براي گرفتن عكس و فيلم بر روي سطح ماه طراحي شده بودند و براي گرفتن عكس از ستارگان تنظيم نشده بودند. بنابراين ستاره ها هم در عكس ها نيستند. در پاسخ ، البته منتقدان به تصاويري كه پيش از آن توسط ناسا منتشر شده است و در آن همزمان ، هم از سطح روشن ماه و هم از سطح زمين كه در آسمان ماه مي باشد عكس گرفته شده اشاره مي كنند. اين مورد در تناقض با ادعاي ناساست كه همزمان نمي توان از دو شيء روشن و تاريك عكسبرداري كرد.

دوربين كجاست؟

تصاوير تاريخي نيل آرمسترانگ را به هنگام پايين آمدن از نردبان در حالي كه با همه مردم جهان صحبت ميكرد به خاطر داريد؟ منتقدان ميگويند چرا ما در هيچ تصويري دوربين هايي كه از زواياي مختلف ، فضانوردان را نشان مي دهد نمي بينيم؟ آيا آنچه به همه مردم دنيا به عنوان تصاوير فرود انسان بر ماه نشان داده شده ، شبيه يك فيلم سينمايي نيست؟

پرچم ، از همه چيز مهمتر

در تصاوير سفر به ماه ، پرچم آمريكا به وضوح و با روشنايي كامل مشخص است. منتقدان ميگويند اگر چيزي در روي ماه در سايه قرار گيرد ، به هيچ وجه ديده نمي شود. اگر ما ميتوانيم اشيا را بر زمين در سايه ببينيم ، به علت وجود مولكول هاي هواست كه ميتواند نور را با خود حمل و مسير آن را تغيير و آن را در اطراف شيء حركت دهد. در واقع نور ، بازتاب مولكول هاي هواست. كه ميتوانند قسمت تاريك اجسام را روشن كنند و همچنين جو ، اشعه هاي خورشيد را منحرف ميكند. و باعث ميشود كه آسمان ، آبي به نظر برسد. اما در ماه هيچ جوي وجود ندارد تا نور را پخش يا منحرف كند ، بنابراين آسمان كاملا سياه است و اشيا در سايه ديده نمي شوند.پاسخ ناسا به اينكه تنها منبع نوري در ماه ، خورشيد است و چرا ما ميبايست اجسام موجود در سايه را ببينيم اين است: اگرچه خورشيد تنها منبع نوري در ماه است ، اما منابع نوري غيرمستقيم نيز به صورت انعكاسي وجود دارد كه بعضي اوقات اين نورهاي انعكاسي بسيار قابل توجه است و جواب همه سوالات در اين مورد نور انعكاسي است. لباس فضانوردان سفيد است ، بنابراين نور را به خوبي منعكس و اجسام ديگر اطراف آن را روشن مي كند. مانند عكسي كه در يك روز آفتابي زمستان در محيط پر از برف گرفته شود. اما منتقدان چه جوابي مي دهند؟ آن ها ميگويند نور در محيطي كه ميخواهد انعكاس يابد مي بايست حاوي فوتون هاي لازم براي انعكاس نور باشد و در اين زمينه نبايد شرايط بدون اتمسفر ماه را با زمين كه داراي اتمسفر است همتراز قرار دارد. همچنين شرايط انعكاس نور و ميزان و چگونگي آن دقيقا رابطه مستقيم با چگالي و اتمسفر و سطح منعكس كننده دارد كه در اين زمينه شرايط ماه و زمين كاملا متفاوت است.

معماي سايه ها

يك عكس مشهور ناسا ، آرمسترانگ و همكارش آلدرين را حين عمليات آپولو 11 در حالي كه روي ماه هستند در حال نصب پرچم آمريكا در محل فرود سفينه نشان ميدهد. در اين عكس ، سايه آلدرين تقريبا دو برابر سايه آرمسترانگ است. منتقدان ميگويند چطور چنين چيزي امكان دارد در حالي كه تنها منبع نوري در روي كره ماه ، خورشيد است؟ همچنين در تصوير معروف ديگري كه به «بشر در ماه» شهرت دارد و از عكس هاي مشهوري است كه از ماموريت فضانوردان گرفته شده ، سايه اي بر روي لباس يك فضانورد افتاده است. منتقدان مي گويند اگر خورشيد تنها منبع روشنايي باشد و اگر ماه بدون جو باشد ، بنابراين سايه بايد بسيار بسيار تاريك تر باشد. همچنين در اين تصوير هرچه به قسمت هاي دورتر نگاه ميكنيم ، تصوير محوتر و تاريك تر مي شود ، تا جايي كه كاملا سياه مي شود. اين اتفاق در زمين مي افتد و آن هم به علت جغرافياي جوي است ، در حالي كه ماه جو ندارد و اين به آن معني است كه افق ماه نبايد محو شود.

گرماي ماه

درجه حرارت متوسط در اوقات روز ماه ، بين 260 تا 280 درجه فارنهايت است. در چنين دمايي ، نه تنها فيلم ها ذوب مي شوند كه انسان ها هم! منتقدان بدبين ميگويند اين امكان وجود ندارد كه ما در ماه بتوانيم تصاوير را با دوربين بگيريم ، زيرا فيلم عكاسي در 250 درجه فارنهايت ذوب ميشود. در مقابل ، ناسا ميگويد فيلمي كه فضانوردان استفاده مي كردند ، فيلم معمولي نبوده و در اين دما ذوب نمي شود. فضانوردان آپولو از فيلمي شفاف با طراحي مخصوص ، استفاده مي كرده اند كه بنا بر قرارداد سازمان ناسا با كداك فيلم حتي تا 500 درجه فارنهايت ذوب نميشود. دوربين ها هم در داخل سيستم حفاظتي قرار داشتند كه دماي آنها را سرد نگه دارد. اما منتقدان دست برنمي دارند و ميگويند دما در هنگام شب در قسمت پشت ماه تا 41- درجه فارنهايت پايين مي آيد. در دماي 40- درجه فارنهايت اشيا بسيار ترد و شكننده مي شوند ، دستگاه هاي الكترونيكي به خوبي كار نمي كنند و باتري هاي ماشين به سختي روشن مي شوند. همچنين تفاوت بسيار زياد دماي شب و روز از قسمت تاريك تا قسمت روشن ، باعث انبساط و انقباض اشيا و نيز خرد شدن آنها و يا دست كم كاركرد ناصحيح آنها ميشود.

ايرادهاي ديگري هم وجود دارد. مثل اينكه فضاي تحت كنترلي راديويي سياره ما ، تنها بين 250 تا 750 مايل را پوشش مي دهد كه به حد آن كمربند Van Allen گفته ميشود. اين كمربند مارا از قرار گرفتن در معرض امواج راديويي زياد حفظ مي كند. ماه حدود 200 هزار مايل از زمين فاصله دارد. بنابراين براي رفتن به ماه بايد از اين كمربند استفاده عبور كنيم. اين عمل غير ممكن است ، مگر اينكه انسان در 4 فوت سرب محاصره شده باشد. همچنين ميگويند چرا گرانش و جاذبه ماه كه يك ششم مقدار گرانش زمين است ، باعث مي شود كه فضانوردان ، گاهي جست و خيز كنند و روي هوا باشند و گاهي درست مثل اينكه روي زمين حركت ميكنند ، حركت كنند؟ هنگامي كه يك فضانورد زانوهاي خود را خم مي كند تا با آخرين توان خود بپرد بيشتر از دو فوت نمي تواند بپرد. به اين ترتيب آنان بيشتر از آنكه يك انسان عادي مي تواند در روي زمين بالا بپرد ، نمي توانند بالا بپرند. همچنين بارها ديده شده كه فضانوردان هنگام فرود به سختي روي زانوهاي خود فرود مي آيند. آيا در اين حالت آنها در معرض خطر پاره يا سوراخ شدن لباس هاي فضانوردي خود كه هواي داخل آن تنظيم شده است قرار ندارند؟
 

ناشناس

New member
من هم یه چیزهایی خوندم که عجیب بود مثلا ارمسترانگ لباس فضانوردیشو توی ماه دراورده و با لباس زیر اونجا پیاده روی کرده و درباره ی مسلمان شدن یا نشدنش خیلی بحث هست و اینکه ارمسترانگ گفته بود بالاخره یکی میره دوربین منو که روی ماه جا گذاشتم برام میاره!این مسایل ظاهرا با دروغ و خرافات پیچیده شده یا اینکه کسایی مخصوصا این حرفها رو زدن که سفر به ماه رو دروغ جلوه بدن یا واقعا سفری در کار نبوده.
 

reza.n

New member
من هم یه چیزهایی خوندم که عجیب بود مثلا ارمسترانگ لباس فضانوردیشو توی ماه دراورده و با لباس زیر اونجا پیاده روی کرده و درباره ی مسلمان شدن یا نشدنش خیلی بحث هست و اینکه ارمسترانگ گفته بود بالاخره یکی میره دوربین منو که روی ماه جا گذاشتم برام میاره!این مسایل ظاهرا با دروغ و خرافات پیچیده شده یا اینکه کسایی مخصوصا این حرفها رو زدن که سفر به ماه رو دروغ جلوه بدن یا واقعا سفری در کار نبوده.
به احتمال قوی ایشون اولین انسانی که به ماه رفته نیست.به هر حال خدایش بیامرزد
 

8521413

New member
ببینین دوستان، کسانی که میگن این جریان دروغه توجه کنن که بعد از نیل آرمسترانگ ، توسط آپولوهای بعدی... حدود 30 نفر به کره ی ماه سفر کردند... اما زمانی که پروژه ی آپولو به پایان رسید... دیگه هیچ انسانی به ماه فرستاده نشد... چون هزینه و خطر بسیاری داشت و هیچ دست آورد علمی نداشت که اون هزینه رو توجیح کنه... به همین دلیل از اون موقع به بعد ناسا فقط روبات هایی رو به ماه فرستاد تا با فعالیت چندماهه در کره ی ماه، اطلاعات علمی فراوانی رو جمع آوری و به زمین مخابره کنن. اما زمانی که انسانها به ماه فرستاده می شدند حداکثر چند روز می تونستن در کره ماه باقی بمونن و اطلاعات خاصی رو نمیتونستن جمع آوری کنن، به علاوه همین اقامت چند روزه هم بسیار پرهزینه و خطرناک بود ... در نتیجه هیچ توجیح اقتصادی و علمی برای ادامه ی سفر به ماه وجود نداره... پس دلیلی نداره که بیش از این به ماه سفر کنن... در مورد مریخ هم وضع به همین منواله... پس از اینکه بشر بتونه به مریخ سفر کنه... احتمالا چند سفر کوتاه به مریخ انجام میشه و بعدش سفر های انسانی کلا کنسل می شه و کار با روبات ها ادامه پیدا می کنه... مگر اینکه سفر انسان بتونه توجیح علمی و اقتصادی پیدا کنه و واقعا ارزشش رو داشته باشه که با چنین هزینه ی سنگینی بشر به طور مداوم به مریخ سفر کنه .. این مساله هم به نظر من در آینده ی نزدیک امکان پذیر نیست و شاید صدها سال بعد اتفاق بیوفته در حالیکه انشالله به زوری برای اولین بار به به مریخ خواهیم رفت...
 

8521413

New member
پرچم ، از همه چيز مهمتر

در تصاوير سفر به ماه ، پرچم آمريكا به وضوح و با روشنايي كامل مشخص است. منتقدان ميگويند اگر چيزي در روي ماه در سايه قرار گيرد ، به هيچ وجه ديده نمي شود. اگر ما ميتوانيم اشيا را بر زمين در سايه ببينيم ، به علت وجود مولكول هاي هواست كه ميتواند نور را با خود حمل و مسير آن را تغيير و آن را در اطراف شيء حركت دهد. در واقع نور ، بازتاب مولكول هاي هواست. كه ميتوانند قسمت تاريك اجسام را روشن كنند و همچنين جو ، اشعه هاي خورشيد را منحرف ميكند. و باعث ميشود كه آسمان ، آبي به نظر برسد. اما در ماه هيچ جوي وجود ندارد تا نور را پخش يا منحرف كند ، بنابراين آسمان كاملا سياه است و اشيا در سايه ديده نمي شوند.پاسخ ناسا به اينكه تنها منبع نوري در ماه ، خورشيد است و چرا ما ميبايست اجسام موجود در سايه را ببينيم اين است: اگرچه خورشيد تنها منبع نوري در ماه است ، اما منابع نوري غيرمستقيم نيز به صورت انعكاسي وجود دارد كه بعضي اوقات اين نورهاي انعكاسي بسيار قابل توجه است و جواب همه سوالات در اين مورد نور انعكاسي است. لباس فضانوردان سفيد است ، بنابراين نور را به خوبي منعكس و اجسام ديگر اطراف آن را روشن مي كند. مانند عكسي كه در يك روز آفتابي زمستان در محيط پر از برف گرفته شود. اما منتقدان چه جوابي مي دهند؟ آن ها ميگويند نور در محيطي كه ميخواهد انعكاس يابد مي بايست حاوي فوتون هاي لازم براي انعكاس نور باشد و در اين زمينه نبايد شرايط بدون اتمسفر ماه را با زمين كه داراي اتمسفر است همتراز قرار دارد. همچنين شرايط انعكاس نور و ميزان و چگونگي آن دقيقا رابطه مستقيم با چگالي و اتمسفر و سطح منعكس كننده دارد كه در اين زمينه شرايط ماه و زمين كاملا متفاوت است.

میخوام جواب مهمترین سوالی رو که مطرحی کردی بدم...
خوب به این عکس نگاه کنین:
Neil-Armstrong-american-flag-350x350.jpeg


در این تصویر پرچم آمریکا رو میبینیم، کاملا روشنه و نور بهش می تابه، سوال این جاست که این نور از کجا میاد؟
علت وجود این نور اینه که، اونجایی که فرود اومدن و عکس گرفتن، روز بوده نه شب و خب طبیعتا در روز نور از خورشید تابیده... همون نوری که لباس نیل رو روشن کرده، همون نور هم پرچم رو روشن کرده دیگه... جوابی از این واضح تر وجود نداره... اگر میبینین آسمون تاریکه، دلیل بر شب بودن نیست، چون ماه جو نداره آسمونش همیشه تاریکه، اما به سطح خاک کره ی ماه نگاه کنین، کاملا روشنه... این روشنایی از خورشید تامین میشه... اون طرفش هم کاملا تاریکه... در بخش هایی که سایه وجود داره (سایه ی افراد و اشیاء) هم تاریکی مطلق وجود داره و چیزی دیده نمیشه، بر خلاف کره ی زمین که در سایه همه چیز به خوبی دیده میشه، این به دلیل وجود جو در کره ی زمینه، مولکولهای هوا نور رو منعکس می کنن و باعث می شن سایه به طور کامل تاریک نباشه... اما در کره ی ماه به دلیل عدم وجود جو... سایه به میزان خیلی زیادی تاریکه و هیچ چیز درون دیده نمیشه

نمیدونم این سوالات و جواب ها رو کی مطرح کرده... اما مسلما جواب ها از ناسا نیست و کاملا ساختگیه... چون دلایلی که مطرح کردن غیر منطقیه... دلایل بسیار ساده ای برای سوالات وجود داره...
 

estel

New member
آقا من میگم اصلا همش سناریو همین جملش ارزش و بزرگی این آدم رو میرسونه به نظر من آرمسترانگ به جای اینکه معروفیتش به خاطر اولین انسانیه که به ماه رفته به خاطر همین جمله ی معروفشه که همیشه کنار اسمش میاد
 

8521413

New member
خدا رحمت کنه نیل آرمسترانگ رو!!!
در سن 82 سالگی به ناسا پیشنهاد داد که به جای این رباتی که به مریخ فرستادن... خودشو بفرستن... میگفت واسم فرقی نمیکنه زنده برگردم یا نه!!!
روحش شاد و یادش گرامی!!!
 
بالا