نقشه خارق*العاده جهان آنلاين زير آب!+عکس

waria

New member
ایسنا: بیشتر انسانها تقریبا بطور روزانه از اینترنت استفاده می*كنند اما تاكنون هیچ كس از شكل واقعی آن باخبر نبوده و اكنون یك طراح گرافیك با همكاری مجله فورچون و یك شركت اطلاعات مخابراتی و زیرساخت به طراحی نقشه*ای از كابل*های فیبر نوری اینترنت در سراسر جهان پرداخته است.



232212_866.jpg




نیكولاس رپ با كمك شركت ارتباطات جیوتل نقشه كابل*های فیبر نوری و سیستم*های اطلاعات جغرافیایی(GIS) كه انسانها را در سراسر جهان به هم ارتباط داده، تهیه كرده*است
این نقشه به نمایش موقعیت*های اصلی برای كابل*های فیبر نوری پرداخته كه با سرعت بسیار بالای خود بخش بنیادی اینترنت را تشكیل داده*اند.
این نقشه همچنین نشان دهنده زیرآبی بودن بیشتر جهان آنلاین در زیر بزرگترین اقیانوسهای جهان است.
این كابلها به انتقال اطلاعات به شكل نور در شهرهای بزرگ مانند هونگ*كونگ و نیویورك در چند میلی*ثانیه می*پردازند.
به گفته رپ، اگر اینترنت یك پدیده جهانی است، به دلیل این كابلهای فیبر نوری بوده كه در زیر اقیانوسها قرار دارند.
این طراح گرافیك در توضیح چگونگی كاربرد این كابلها گفت: نور از یك لبه وارد شده و از لبه دیگر بیرون می*آید كه این لوله*ها را به مجرای اصلی اطلاعات در دهكده جهانی تبدیل می*كند.
وی افزود: برای انتقال نور در مسیرهای بسیار طولانی، هزاران ولت برق از میان غلافهای مسی كابلی به بازگوكنندگان نیرو ارسال می*شود كه هر كدام به اندازه و شكل یك ماهی تن باله*آبی 272 كیلوگرمی هستند. هنگامی كه یك كابل به كناره می*رسد،*وارد یك ساختمان موسوم به یك «ایستگاه فرود» شده كه به دریافت و انتقال فلاشهای نور ارسالی از میان آب می*پردازد.
رپ گفت: خطوط فیبرهای نوری در ادامه به مراكز كلیدی موسوم به «نقاط مبادله اینترنت» متصل می*شوند كه در اكثر موراد به جغرافیا و جمعیت بستگی دارد.
ایده این نقشه*ها برای توضیح چگونگی كاركرد اینترنت در یك شیوه آسان برای درك عموم بوده است.
دیو درازن، از شركت جیوتل اظهار كرد: بیشتر افراد هیچ اطلاعی در مورد شكل زیرساختهای ارتباطی جهان ندارند. با گشودن این مقاله و نقشه*ها، آنها حتما متعجب خواهند شد چرا دقیقا اینترنت به شكل یك نقشه درآمده است.
 
بالا