قارچ شکم پر با سبزیجات معطر

baran71

New member
این غذای خوشمزه و گیاهی بسیار مقوی است و در عین حال بسیار سریع حاضر می شود.

مناسب برای :7 نفر

زمان آماده سازی :حداکثر 30 دقیقه

این دستور غذای بسیار مطلوبی برای افرادی است که رژیم دارند. همچنین پیش غذای عالی برای وعده های مفصل میباشد. میتوانید قارچ ها را آماده کرده ولی در همان لحظه نپزید، بلکه روی آن را کاملاً پوشانده و حداکثر تا 24 ساعت در یخچال نگهدارید و در زمان مناسب، آن را در فر گذاشته و بپزید تا آن را داغ سرو نمایید. میتوانید به جای سیر خرد شده از ¼ قاشق چایخوری پودر سیر در این غذا استفاده کنید. این قارچهای خوشمزه در 30 دقیقه آماده میشوند و برای سرو به تعداد 6 تا 8 مناسب میباشد.


مواد لازم:

قارچ 24 عدد متوسط (450 گرم)
کره 6 قاشق غذا خوری
پپاز ریز خرد شده 1 عدد کوچک
سیر ریز خرد شده 2 حبه
پنیر خامه ای کم چربی 90 گرم
پنیر پارمزان رنده شده 3 قاشق غذاخوری
جعفری تازه ساتوری شده 2 قاشق غذاخوری



طرز تهیه:

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن میکنیم تا گرم شود.
ساقه قارچها را میگیریم. ساقهها را ریز خرد میکنیم تا یک پیمانه شود. 2 قاشق غذاخوری کره را در یک قابلمه مناسب ذوب میکنیم و روی کلاه قارچها را با کره ذوب شده چرب میکنیم. سپس آنها را به طوری که کلاه آنها زیر قرار گیرد در یک سینی مناسب فر میچینیم و داخل آنها را نیز با کره چرب میکنیم.
بقیه کره را در تابه ذوب کرده و ساقه های خرد شده قارچها را به همراه سیر و پیاز خرد شده در آن کمی تفت میدهیم. سپس آن را از روی حرارت برداشته و پنیر خامهای را در آن میریزیم و با چنگال مخلوط میکنیم. پنیر پارمزان، جعفری و کمی ادویه مورد علاقه خود را در آنها ریخته و کاملاً مخلوط میکنیم.
داخل هر قارچ، یک قاشق از مخلوط حاصل را ریخته و سینی فر را در فر داغ میگذاریم تا بپزد.

img_3977-small.jpg
 
بالا