انواع تخم مرغ

t.gh

New member
تخم مرغ شکم پر

مواد لازم:

▪ شش عدد تخم مرغ
▪ دو قاشق مرباخوری سس خردل
▪ یک سوم فنجان سس مایونز
▪ یک قاشق مرباخوری پیاز یا موسیر
▪ یک چهارم قاشق مرباخوری سس فلفلی
● طرز تهیه
در یک ظرف مناسب آب ریخته و تخم مرغ ها را پس از شستن درون آن قرار دهید، در ظرف را بگذارید تا تخم مرغ ها پخته و کاملاً سفت شود.
برای این که تخم مرغ ها ترک برندارد، کمی نمک به آن اضافه کنید. پس از ۱۲ تا ۱۵ دقیقه تخم مرغ ها پخته خواهد شد.
سپس تخم مرغ ها را درون آب سرد قرار داده و روی آن آب سرد بریزید. پس از چند دقیقه به آرامی تخم مرغ ها را پوست گرفته و از وسط به دو نیم کنید.
زرده های تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با نوک چنگال به هم بزنید و سس خردل را با سس مایونز به آن اضافه کرده و هم بزنید سپس موسیر و پیاز خرد شده را به آن اضافه کرده و کمی سس فلفلی به آن افزوده و هم بزنید.
داخل سفیده تخم مرغ را با مخلوط تهیه شده پر کرده و در کنار نان و سالاد سرو کنید.
 

t.gh

New member
تخم مرغ نیمروی ساده

مواد لازم :

تخم مرغ : ۳ عدد
روغن : ۶ قاشق سوپخوری
فلفل : قدری
نمک : قدری

طرزتهیه
شاید درست کردن نیمروی تخم مرغ کار ساده‌ای باشد ولی چه بسا که در همین کار ساده به اشکال بر می‌خوریم، نیمروی خوب باید اولاً یک طرفه آن کمی برشته شود.
قسمت سفیده و قسمت زرده عسلی باشد در ضمن باید به ظرف هم نچسبد و سفیده آن هم خیلی نازک نشود.
روغن یا کره را در ظرفی که نباید زیاد بزرگ باشد آب می‌کنیم به حدی که زیاد داغ نشود بعد تخم مرغ را در آن می‌شکنیم حرارت را کمی ملایم می‌کنیم و کمی نمک و فلفل روی آن می‌پاشیم وقتی سفیده کاملاً بسته شد از روی آتش بر می‌داریم، اگر روغن زیاد داغ شود هم تخم مرغ می‌چسبد و هم سفیده نازک و خیلی برشته می‌شود.
 

t.gh

New member
تخم مرغ داخل نان

مواد لازم:
تخم مرغ : ۴ عدد
گوجه فرنگی : ۴ عدد
کالباس : ۱۵۰ گرم
نان سفید : ۴ عدد
کره : ۱۰۰ گرم

طرزتهبه
در ظرفی آب کمی نمک و کمی سرکه می‌ریزیم و می‌گذاریم جوش بیاید بعد تخم مرغ‌ها را دانه دانه با دقت داخل آب جوش می‌شکنیم و بدون دست زدن می‌گذاریم تخم مرغ بسته شود بعد با کفگیر تخم مرغ را از داخل آب خارج می‌کنیم و می‌گذاریم آب زیادی آن گرفته شود، آنگاه قسمت‌های نامنظم و زاید آن را می‌بریم.
ممکن است به‌جای گوجه فرنگی داخل نان‌های گرد کوچک را خالی کرده کمی کره بمالیم و در فر تست کنیم و تخم مرغ را به طریق فوق نیمرو کرده و داخل نان‌ها قرار بدهیم در ظرف بچینیم و بین هر کدام را یک قطعه کالباس یا ژامبون لوله شده قرار دهیم.
 

t.gh

New member
تخم مرغ خامه ای

● زمان طبخ: ۲۰ دقیقه

مواد لازم:

▪ شش عدد تخم مرغ
▪ دو قاشق غذاخوری کره
▪ دو قاشق غذاخوری آرد
▪ دو فنجان شیر
▪ یک هشتم قاشق مرباخوری فلفل سفید
▪ نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
● طرز تهیه
در یک قابله آب ریخته و تخم مرغ ها را در آن قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید. تخم مرغ ها را پوست کنده و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. در یک ماهیتابه کوچک، کره را ریخته و آن را روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید تا ذوب شود. آرد را به آن افزوده و کمی هم بزنید، سپس شیر را به آرامی به آن افزوده و تا زمانی که ترکیبی یکنواخت به دست آید، هم بزنید.
نمک و فلفل ها را به همراه قطعات تخم مرغ به آن افزوده و چند دقیقه روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید.
● ارزش غذایی
▪ انرژی ۳۱۷ کالری
▪ چربی ۲۰‎/۹ گرم
▪ کلسترول ۴۹۵ میلی گرم
▪ سدیم ۲۸۶ میلی گرم
▪ کربوهیدرات ۱۳‎/۱ گرم
▪ فیبر ۰‎/۲ گرم
▪ پروتئین ۱۸‎/۵ گرم
 

t.gh

New member
تخم مرغ با مایونز و گوجه فرنگی

مواد لازم:
تخم مرغ : ۶ عدد
گوجه فرنگی : ۲ عدد
سس مایونز : ۱ فنجان
سبزی : ۱ فنجان
خیار شور : ۱۰۰ گرم
کاهو : ۱۰۰ گرم

طرز تهیه:
در ظرفی آب کمی نمک و کمی سرکه می‌ریزیم و می‌گذاریم جوش بیاید بعد تخم مرغ‌ها را دانه دانه با دقت داخل آب جوش می‌شکنیم و بدون دست زدن می‌گذاریم تخم مرغ بسته شود بعد با کفگیر تخم مرغ را از داخل آب خارج می‌کنیم و می‌گذاریم آب زیادی آن گرفته شود، آنگاه قسمت‌های نامنظم و زاید آن را می‌بریم.
نصف از سس مایونز را با سبزی‌های خرد شده مخلوط می‌کنیم و گوجه فرنگی‌ها را از وسط دو نیم و داخل آنها را خالی می‌کنیم و مقداری از سبزی‌های خرد شده مخلوط شده با سس مایونز را در گوجه فرنگی‌ها می‌ریزیم بعد برگ‌های کاهو را ته ظرف می‌چنیم و گوجه فرنگی‌های آماده شده را روی برگ‌های کاهو قرار می‌دهیم و روی هر گوجه فرنگی یک عدد تخم مرغ آماده شده می‌گذاریم و روی تخم مرغ‌ها را با بقیه سس مایونز می‌پوشانیم و کمی جعفری خرد کرده روی آنها می‌پاشیم.
 

t.gh

New member
تخم مرغ با طعم سبزیجات

مواد لازم برای ۵ نفر:
▪ شش عدد تخم مرغ
▪ دو عدد آواکادو
▪ یک بوته سیر
▪ یک قاشق مرباخوری سس مایونز
▪ یک قاشق مرباخوری روغن زیتون
▪ نمک و فلفل به میزان دلخواه
▪ ۱۰ عدد برگ کاهوی کوچک
▪ چند برگ ریحان برای تزئین
● طرز تهیه
تخم مرغ ها را شسته و در ظرف آبی قرار دهید تا کاملاً سفت شود سپس آنها را پوست گرفته و از وسط نصف کنید، زرده ها را در مخلوط کن بریزید و سپس سیر خرد شده، سس مایونز، روغن زیتون، نمک و فلفل، کاهوی خرد شده و آواکادوهای ریزشده را به آن اضافه کرده، مواد را تا حدامکان مخلوط کنید تا یک دست شود.
از این مواد باید درون تخم مرغ ها را پر کنید و روی آن را با برگ ریحان تزئین کنید.
 
بالا