اعتياد به اينترنت در رديف اختلالات رواني

mojtabak62

New member
اعتياد به اينترنت در رديف اختلالات رواني

روانشناسان مي*گويند اعتياد به اينترنت و بازي*هاي شبكه*اي يا سوء استفاده از اينترنت به زودي در طبقه بندي آسيب شناسي بيماري*هاي رواني به عنوان يك اختلال رواني معرفي خواهد شد.

مشكل سوء كاربرد اينترنت شامل اختصاص دادن ساعات طولاني به استفاده از شبكه و بازي*هاي آنلاين، كارشناسان بهداشت رواني را بر آن داشته است كه اين عادت غيرطبيعي را در آينده بعنوان يك اختلال رواني معرفي كنند. به اين ترتيب والدين ترغيب مي*شوند فرزندان خود را كه به اينترنت و بازي*هاي شبكه*اي اعتياد پيدا كرده*اند نزد روانشناس و مشاور ببرد تا هرچه زودتر اين گونه رفتارهاي افراطي و اختلال آور را در فرزندانشان تعديل نمايند.

به گزارش شبكه خبري تورنتو نيوز، سيما هينگورراني يك روانشناس باليني و متخصص تروما درماني در اين مقاله خاطرنشان كرد: من بيماري داشتم كه يك دختر نوجوان 12 ساله بود و به دليل اعتياد شديد به اينترنت نمي*توانست به مدرسه برود. اين دختر نوجوان در ساعات پاياني شب صفحه اينترنت را باز مي*كرد و سرگرم سايت*هاي اجتماعي مي*شد و 4 تا 5 ساعت در نيمه شب مشغول كار با اينترنت بود تا جايي كه صبح*ها ديگر نمي*توانست به مدرسه برود و درس بخواند.

به دليل رفتارهاي مشابه و بيمارگونه، بسياري از كارشناسان سلامت روان معتقدند كه اين قبيل عادات بايد تحت درمان قرار بگيرند تا بهداشت رواني فرزندانمان را در سالهاي آتي زندگي به خطر نيندازند.
 

sakar

New member
راستش مادر جونم خیلی وقته این اختلالو کشف کرده تو سرمون میزنه
 
بالا