آیا همیشه احساس خستگی می کنید ؟

maxin

Well-known member
خستگی دائم و بی حالی و کسالت ، عادی نیست . نباید نسبت به آن بی تفاوت باشید ، علت را جستجو کنید ..

خستگی شدید شما ممکن است از یکی از این عوامل انرژی گیرنده ناشی شود:

کم شدن آب بدن
ثابت شده که حتی کم شدن کم آب بدن(که باعث کاهش وزن 3درصدی بدنتان می شود) می تواند سبب شود احساس کسالت کنید و تمرکزتان به هم بریزد. دفعه بعدی که احساس گیجی یا حواس پرتی داشتید، تصور نکنید که به غذا نیازمندید. یک یا دو لیوان آب بنوشید.


تلفن های همراه
نگاه کردن به تلفن همراه قبل از خواب مغزتان را فعال تر می کند، و خوابیدن دشوارتر می شود.به علاوه،نور آبی هر ابزار مصنوعی الکترونیکی می تواند ترشح هورمون خواب، ملاتونین را متوقف کند.انجمن ملی خواب در یک نظرسنجی در سال 2011 دریافت که 20 درصد از افراد 19تا29 سال،حداقل چند شب در هفته با تماس تلفنی، پیام یا ایمیل از خواب می پرند. قبل از خواب آن را خاموش کنید.


دارو ها
دارو های بسیاری دارای عوارض جانبی اتلاف انرژی هستند ، مهم ترین آن ها طبقه ای از ضدافسردگی ها و انواع خاص بلوک کننده های بتا( گروهی از داروها که در سطح سلول ها عمل می کنند)هستند که برای جلوگیری از میگرن یا درمان فشار خون استفاده می شوند.اگر درمان جدیدی شروع کرده اید و بیشتر از قبل احساس بی حالی می کنید،با دکترتان در مورد داروی جایگزین صحبت کنید (اگر جایگزینی نیست،دارویتان را قبل از خواب مصرف کنید.)



تمرین زیاد
کاهش هورمون استرس یعنی کورتیزول توسط فعالیت های طولانی عرق آور- مانند دویدن مرتب به مدت 30دقیقه با سرعت ثابت - می تواند واقعا موثر باشد. تمرین های اینتروال (فعالیت شدید) همراه با تمرین های قدرتی( تمرین با وزنه) به تنظیم میزان کورتیزول کمک می کند.


کمبود آهن
این عنصر معدنی اکسیژن را در بدن شما به حرکت وا می دارد و سلول های شما را از آلودگی پاک می سازد. اگر روزی 18 میلی گرم دریافت نکنید،بدنتان برای عملکرد صحیح مبارزه می کند و شما احساس خستگی می کنید. کمبود میزان آهن در رژیم غذایی تان می تواند باعث کم خونی (آنمی) شود. اگر احساس کسالت می کنید، از دکترتان درخواست یک آزمایش خون ساده کنید تا ببیند آیا به مکمل نیاز دارید؟

اینها برخی از علل خستگی هستند اما اگر احساس خستگی دائم دارید حتما با پزشکتان مشورت کنید .
 
بالا