* گشت و گذاری در دنیای رترو ویروس ها (HIV / AIDS exclusive) *

vet lab sciences

New member
دورنما

اگرچه (اطلاعات) هنوز ناکامل است اما درک در حال توسعه ما از کنش و واکنش بین عوامل میزبانی و کپسید، حمایت کافی برای این تصور که این کنش و واکنش ها فرصت (شانس) های درمانی ایجاد می کنند را فراهم می کند. در این راستا، درک درستی از وقایعی که مجر جداسازی هسته ویروسی می شوند و چگونگی تنظیم دمایی-فضایی این وقایع در طی عفونت، ممکن است ایجاد فرصت های جدید یا بهتری در جهت مهار عفونت را موجب شود.
درک این مراحل ممکن است مفاهیم درمانی مهمی را به همراه داشته باشند. هدف قرار دادن کپسید برای درمان، مزیت دیگری مبنی بر بیان ژن های تحریک شده با اینترفرون دارد که وضعیت به اصطلاح ضد ویروسی را فعال نموده و سلول ها را نسبت به عفونت بعدی مقاوم تر می سازند. مطالعات اخیر نشان می دهد فعال سازی این مسیرها به کنترل بهتر ویروسی در بیماران به دنبال تعلیق درمان آنتی رترووایرال و همچنین در مدل های siv میمون رزوس اجازه می دهد. با این حال، معمولا فعال سازی مداوم این مسیرها و التهاب ناشی از آن در بیماران با اثراتی متضاد همراه است. بنابراین، استراتژی های موثر هدف قرار دهنده کپسید ممکن است اینترفرون ها را در مسیر مختص بافتی فعال کند که در آن HIV در تلاش است تا به شیوه ای مناسب و موقتی تکثیر یابد.

(ادامه دارد...)
 

vet lab sciences

New member
...ادامه ی دورنما

همچنین مهم است در نظر بگیریم که هدف قرار دادن مسیر اولیه ورود هسته ای مورد استفاده در طی عفونت، توانایی ویروس در استفاده از مسیرهای ورود آلترناتیو را افزایش می دهد که به نوبه خود عواقب (مشکلات) درمانی در پی خواهد داشت. کنش و واکنش های آشفته (تداخل کننده) با عوامل میزبانی همچون TNPO3*، nup153 یا NUP358 که در طی مراحل پایانی فاز اولیه چرخه تکثیر ویروس عمل می کنند، می تواند محدوده سایت های ادغام مورد استفاده توسط ویروس را تغییر دهد، تغییر ادغام دور از مناطق فعال از لحاظ رونویسی به سمت مناطق بین ژنی، خاموش از لحاظ رونویسی DNA. بنابراین، درمان ممکن است عفونت را کمتر کند اما همچنین ممکن است منجر به ادغام های بیش تر در مناطق خاموش از لحاظ رونویسی شود که افزایش مخازنی از سلول های آلوده به صورت نهفته در طول دوره ای از عفونت را نتیجه می دهد. این ها ملاحظات مهمی هستند برای حرکت رو به جلو فرصت (روش) های درمانی هدف قرار دهنده کپسید که به نظر می رسد افزایش مقدار اطلاعات ما از علوم پایه ای کپسید در طول عفونت همچنان ادامه دارد.

TNPO3*:Three genome-wide small interfering RNA screens for cellular factors required for HIV‑1 infection identified transportin 3
 

vet lab sciences

New member
در ادامه، توجه علاقمندان رو به انیمیشن هایی گلچین شده (توسط خودم) از HIV جلب می کنم.

مکانیسم های عمل داروهای ضد رترو ویروسی

چرخه زندگی، تکثیر و... HIV

واکسن ها و چالش های پیش روی آنها

AIDS.jpg
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IL-2

vet lab sciences

New member
ابتلای زنان به ايدز 10 برابر شده است!

سلامت نیوز: فاجعه در راه است؛ اين را با نيم نگاهي به زير پل‌ها، كوچه‌هاي بالا و پايين شهر و پارك‌ها مي‌توان فهميد. افزايش آمار معتادان، كاهش سن اعتياد و اظهارات گاه به گاه مسئولان آموزش و پرورش از توزيع مواد در مدارس همه نويد روزهاي سخت را مي‌دهند؛ سخت براي تمام آنهايي كه هر روز با كابوس آسيب‌هاي اجتماعي صبح را به شب مي‌رسانند و منتظر ناجي‌اند. در ميان آنچه درد جامعه خوانده مي‌شود درد بزرگ‌تري با نام ايدز هم هست. ويروس HIV بيماري اجتماعي است كه آمار آن امروز به واسطه مصرف مواد مخدر و رفتارهاي پرخطر جنسي در حال افزايش است.

به گزارش سلامت نیوز، مينو محرز، رئيس مركز تحقيقات ايدز در گفت‌وگو با روزنامه آرمان از عموميت يك دهم درصدي ايدز در كشور مي‌گويد و از روزي واهمه دارد كه اين آمار به يك درصد جمعيت ايران برسد. او كه از اقدامات سليقه‌اي و جزيره‌اي مسئولان گله دارد بر اين باور است كه كنترل ايدز تنها در گرو پيشگيري، كنترل جمعيت معتادان و در نهايت برخورد منطقي با واقعيت‌هاي اجتماعي است. واقعيت‌هايي كه با تار و پود جامعه در هم تنيده شده‌اند و محصول آن نسل‌هاي آينده‌اي است كه مي‌خواهند امنيت را زندگي كنند.
 
بالا