مطالعه گروهی ارشد روانشناسی بالینی 94

اولویت شما برای شروع مطالعه کدوم یک از دروس است؟


  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

bashaw

New member
بعد از يك سوال سخت ميريم يه سوال اسون حل كنيم !
در شرطي شدن كلاسيك كداميك از كزينه هاي زير موجب خاموشي ميشود!?
ارائه محرك غير شرطي قبل از محرك شرطي
ارائه محرك غير شرطي بدون ارائه تقويت
تكرار محرك شرطي بدون ارائه تقويت يا محرك غير شرطي
ارائه محرك غير شرطي با مخرك شرطي ديكر

گزینـــــــــــــــــــه 3
البته با اجازه اساتید
 

javadoo

New member
باور کنید میدونم چی میگید و لزومی هم به این همه اصرا من نیست. ولی شما هم به بار از پنجره من نگاه کنید.

كودك مهارت هاي زباني كافي را در برخي از محيط ها دارد اما در برخي از محيط ها فاقد انهاست.

قسمت اول اشاره میکنه: در برخی محیط ها مهارت های زبانی کـــــــافی داره . ولی تو قسمت دوم میگه تو موقعیت های دیگه فاقد اونهاست....
مهارت یک تجربه یادگیری شده است که تقریبا به صورت خودکار در اومده و خیلی سخت افت میکنه مگه بر اساس اضطراب شدید...
ینی اضطراب باعث میشه که کودک تو اون موقعیت حرف نزنه و مهارتش افت کنه نه اینکه تو اون موقعیت مهارتش رو از دست بده... حتی اگه مهارتش ناقص هم باشه حداقل میتونه به صورت ناقص تو مدرسه هم ابرازش کنه.

خوشم میاد دنبال دلیل و مدرکی ص 560 جلد سوم کاپلان دی چهار دقیقا نوشته. ناتوانی مستمر برای تکلم در موقعیت های اجتماعی خاص که در انها انتظار تکلم می رود(مثل مدرسه) علیرغم تکلم در موقعیت های دیگر.

ایرادت وارده باشو جان طراح نباید از کلمه مهارت استفاده می کرد.:motat:
همون گزینه یک درسته طراح دوست داشته اینجوری بیان کنه با طراح نباید در افتاد
 
آخرین ویرایش:

bashaw

New member
خوشم میاد دنبال دلیل و مدرکی ص 560 جلد سوم کاپلان دی چهار دقیقا نوشته. ناتوانی مستمر برای تکلم در موقعیت های اجتماعی خاص که در انها انتظار تکلم می رود(مثل مدرسه) علیرغم تکلم در موقعیت های دیگر.

ایرادت وارده باشو جان طراح نباید از کلمه مهارت استفاده می کرد.:motat:
همون گزینه یک درسته طراح دوست داشته اینجوری بیان کنه با طراح نباید در افتاد

مخلص همه سرورای مستند........
چک میکنم، فقط قانع شدم که این سوال به لحاظ علمی در حد من نبود .. خخخ :1dco2x0p1lilzhfpg1t
 

marzieh88

New member
سلام دوستان پرانرژی:rose:
من یه پاور پوینت تغییرات DSMرو داشتم گفتم براتون بذارم شاید به دردتون بخوره
البته از نظر خودم خیلی جاهاش نامفهوم هست و ممکنه غلط علمی هم داشته باشه اما برای شماها که تغییراتو میدونید خوبه چون سریع میتونید مرور کنید

ان شاا...که امسال میزنید تو گوش کنکور بهداشت:a2d3:

سلام ، خیلی ممنون
من متوجه نشدم چطوری باید دانلودش کنم ،کلیک که میکنم یه صفحه ای باز میشه و تبلیغ کتری سوت دار میزنه!
 

marzieh88

New member
خوشم میاد دنبال دلیل و مدرکی ص 560 جلد سوم کاپلان دی چهار دقیقا نوشته. ناتوانی مستمر برای تکلم در موقعیت های اجتماعی خاص که در انها انتظار تکلم می رود(مثل مدرسه) علیرغم تکلم در موقعیت های دیگر.

ایرادت وارده باشو جان طراح نباید از کلمه مهارت استفاده می کرد.:motat:
همون گزینه یک درسته طراح دوست داشته اینجوری بیان کنه با طراح نباید در افتاد

پسرا مصرف سیگارتون داره همینجوری بالاتر میره ها!
سلامتی مهمتر از کنکوره ، از ما گفتن :painting:
 

marzieh88

New member
:smiliess (8):

سلام مهسا جون , چه عجب از این ورا
شما که به این آگاه هستید روی پذیرشتون کار کنید و قبول کنید که همینه که هست :motat: البته من خودمم گاهی از استرس تبدیل به مجسمه می شم ولی تا می گم همینه که هست, حالا این چند روز هم تلاشم رو می کنم انگار مفاصل مجسمه روغن کاری می شه و به حرکت می افته :black_eyed:

بچه ها مرسی از همتون که این روزای آخری کنکور امسال اقلا به تاپیک روانشناسی رونق دادید, مثل خانه ارواح شده بود
بنیانگزارش دکتر فدا بود, و مرسی از دکتر باشو و دکتر مرضیه که هستید
امیدوارم همتون کم کم بیایید که دیگه همین روزاست در مورد چگونگی برگزاری کنکور صحبت کنیم :riz304:

عاقو سرلوحه بهمون ندادین که بدونیم چقدر بیایم !من فکر کردم هفته ای یکی دو بار بیام زیادم هست !مزاحم میشم !
مرسی از شما
راستی بعد کنکور تکلیفمون چیه ؟! تدابیری بیندیشید که پخش و پلا نشیم !حیفیم!
 

saeeeeeede

New member
سلام خوش اومدیـــــد
کم پیدایید، زود زود بیاید سر برنید و از نکات استفاده کنید تا مثل دکتر راوی اوضاعتون خوب بشه..
ما هم هنوز نفس میکشیم، شکر...


سلاااااام باشو (من تلفظ اسمتو بلدم):a2d3:
چشم حتما..... دکتر راوی الگوی ماس...
واقعا بچه ها زحمت کشیدن،نکات مفیدی زیادی گذاشتن:rose:
 

saeeeeeede

New member
سلام سعیده جون خوبی؟
کجااااااااااااااایییییییییییییی؟؟؟ دلم برات تنگیده بود
به لحاظ روحی و به لحاظ احساس تسلط روی درس ها هیچکی اینجا اوضاعش خوب نیست همدردیم عزیزم
دیگه چه می شه کرد جز توکل, همینه که هست :dadad4:
بازم بیااااااااااااا

سلاااااام راوی جونم:4d564ad6:
من همین اطراف بودم...دورادور حواسم ب انجمن بود
امیدوارم روز کنکور همون روز خوبی باشه ک همه آرزو داریم، مخصوصا برای تو عزیزم
 

marjane

New member
سلام دوستان این مطالب مرتبط با موتیسم رو از کدوم کتاب دارید عنوان میکنید اگه لطف کنید صفحه رو هم بگید ممنون میشم:wacsmiley:
 

rawy

New member
سلام ، خیلی ممنون
من متوجه نشدم چطوری باید دانلودش کنم ،کلیک که میکنم یه صفحه ای باز میشه و تبلیغ کتری سوت دار میزنه!

مرضیه جون دانلود رایگان رو که کلیک می کنی یه صفحه دیگه باز می شه تبلیغه, اونو ببند, تو همون صفحه که بودی یه ثانیه شمار هست 20 ثانیه می شماره بعدش روی دانلود فایل کلیک کن, لینک دانلود بهت می ده

من دانلودش کردم, یه فایل زیپ بود که توش چندتا پوشه بود, ولی فایل پاورپوینت توش ندیدم :smiliess (12):

 
آخرین ویرایش:

rawy

New member
:smiliess (8):

عاقو سرلوحه بهمون ندادین که بدونیم چقدر بیایم !من فکر کردم هفته ای یکی دو بار بیام زیادم هست !مزاحم میشم !
مرسی از شما
راستی بعد کنکور تکلیفمون چیه ؟! تدابیری بیندیشید که پخش و پلا نشیم !حیفیم!

سرلوحه نداره عزیزم, هر وقت درس نمی خوندی بیا, فقط برای درس خوندن مجازید نیایید :tonguesmiley:
بعد از کنکور هر سال به این صورت هست که ادمین گرامی لطف می کنند برای هر کدوم از رشته ها تاپیک جدیدی ایجاد می کنند برای اظهار نظر در مورد کنکور رشته خودشون
بعد کنکور تو همین تاپیک یه پست می زارم و آدرس لینک اونجا رو پست می کنم و این تاپیک بسته می شه و احیانا بعدا محو خواهد شد
 
آخرین ویرایش:

rawy

New member
سلاااااام باشو (من تلفظ اسمتو بلدم):a2d3:
چشم حتما..... دکتر راوی الگوی ماس...
واقعا بچه ها زحمت کشیدن،نکات مفیدی زیادی گذاشتن:rose:

428920_cray.gif
 

rawy

New member
سلاااااام راوی جونم:4d564ad6:
من همین اطراف بودم...دورادور حواسم ب انجمن بود
امیدوارم روز کنکور همون روز خوبی باشه ک همه آرزو داریم، مخصوصا برای تو عزیزم

ای کللللللللللللللللللللللک, چراغ خاموش میااااااااااای؟؟؟؟ :New (6):
خب خدا رو شکر بالاخره آنلاین شدی
مرسی گلم, توکل به خدا
 

rawy

New member

کاپلان ج 2 دکتر گنجی
سلکتیو موتیسم در اثر اضطراب اجتماعی به همراه مشکلات گفتاری و زبانی به وجود می آید که به حرف نزدن در بعضی موقعیت های خاص منجر می شود
بعضی کودکان مبتلا به سلکتیو میوتیسم در مدرسه با چشم (تماس چشمی) یا با ایما و اشاره حرف می زنند اما از کلمات استفاده نمی کنند, اما در خانه و جاهای آشنای دیگر بسیار روان صحبت می کنند

سلکتیو موتیسم اختلالی است که کودکان مبتلا به آن به دلیل اضطراب از حرف زدن امتناع می ورزند. با این حال تعداد زیادی از این کودکان بیشتر از آنچه انتظار می رود سابقه تاخیر گفتار دارند.
مشکلات پردازش شنیداری دارند, ممکن است در پردازش صحیح اصوات ورودی اختلال ایجاد کند, با این حال مشکلات گفتاری و زبانی آنها بسیار نامحسوس و ظریف است و نمی توانند علت به وجود آورنده اختلال محسوب شوند

روان شناسان و روانپزشکان احتمال حضور یک اختلال مرتبط با اضطراب را در نظر می گیرند, کودکان خجالتی ممکن است در موقعیت های جدید و اضطراب آور حرف نزنند اما این سکوت موقت است

این اختلال می تواند با اضطراب اجتماعی مرتبط باشد در چنین مواردی می توان هر دو اختلال را دیاگنوز کرد

خوشم میاد دنبال دلیل و مدرکی ص 560 جلد سوم کاپلان دی چهار دقیقا نوشته. ناتوانی مستمر برای تکلم در موقعیت های اجتماعی خاص که در انها انتظار تکلم می رود(مثل مدرسه) علیرغم تکلم در موقعیت های دیگر.

ایرادت وارده باشو جان طراح نباید از کلمه مهارت استفاده می کرد.:motat:
همون گزینه یک درسته طراح دوست داشته اینجوری بیان کنه با طراح نباید در افتاد

سلام دوستان این مطالب مرتبط با موتیسم رو از کدوم کتاب دارید عنوان میکنید اگه لطف کنید صفحه رو هم بگید ممنون میشم:wacsmiley:

سلام مرجانه جون, خوبی؟؟؟ پارسال دوست امسال هیچی
عزیزم من اول مطلب منبع رو نوشتم صفحه اش هم 256 هست, مطلب دوم هم ادامه همون اولی هست, آقای جوادو هم با ذکر منبع نوششتن
 

marzieh88

New member
:riz304:بچه ها سلام ، من فیزیولوژی هیچی نخوندم ، با کمال اعتماد به نفسم سوالاشو جواب میدم و منفی میشم !!!
چه راهی پیشنهاد میدین که لاقل 10% بزنم ؟
مثلن فصلیکه تست خیز باشه هرسال میشناسید؟(و ضمنا سریع بتونم بخونمش)
 

javadoo

New member
1.کدام گرینه به رابطه درمانگر و درمانجو در درمان گشتالتی اشاره دارد؟

الف.درمانگر خنثی است.
ب.درمانگر فعال و رهنمودی است
ج.درمان رابطه ای مشترک است و درمانج.یان کارشناس زندگی خودشان هستند
د.رابطه من وتو و کیفیت حضور ملموس اهمیت زیادی داده می شود


2.فن شستی و تف کردن در سوپ درمانجو از فنون کدام نظریه درمانی است؟

الف.گشتالتی
ب.رفتاری
ج.آدلری
د.شناختی-رفتاری


3.نگرانی عمده کدام درمان سوءاستفاده از قدرت است؟

الف.درمان فمنیستی
ب.درمان گشتالتی
ج.درمان روانکاوی
د.درمان پست مدرن


4.هدف اصلی کدام درمان ها افزایش آگاهی است؟

الف.وجودی-گشتالتب
ب.فمنیستی-پست مدرن
ج.واقعیت درمانی-فرد مدار
د.خانواده درمانی-آدلزی


5.جرالد کری رویکرد فردمدار را در کدام زمینه کاربردی تر می داند؟

الف.خانواده درمانی
ب. مداخله بحران
ج.زوج درمانی
د.مقابله با استرس


6.کدام رویکرد درمانی معتقد است که افسردگی مزمن و روانپریشی عمیق رفتارهای انتخاب شده هستند؟

الف.وجود درمانی
ب.درمان فمنیستی
ج.واقعیت درمانی
د.درمان فردمدار


7.وقتی منشی از تشویق ها و تقدیر های رئیس از کارایی شغلی او در سراسر گفتگوی درازمدت، فقط نکته ای را به یاد می آورد که در آن کمی انتقاد بوده است. کدام تحریف شناختی دیده می شود؟

الف.انتزاع گزینشی
ب.پیش تعمیمی
ج.برداشت دلبخواهی
د.خودمسئول پنداری


8.در رویکرد شناخت درمانی کدام روانشناس تاکید بر طرحواره های خانوادگی فرد دارد؟

الف.مایکنبام
ب.الیس
ج.بک
د.داتیلیو


9.کدام مورد از جمله مقاومت های در برابر تماس یا اختلال در مرز نیست؟

الف.درون فکنی
ب.معطوف کردن به خود
ج.واپس زنی
د.هم آمیزی


10.مهمترین تفاوت میان روانکاوی امروزی و کلاسیک کدام است؟

الف.گرایش به سمت روان پویشی کوتاه مدت
ب.بازنگری در ماهیت رابطه تحلیلی
ج.تاکید بر روانشناسی خود
د.به اختلال های دوران کودکی و نوجوانی توجه بیشتری می شود.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا