شهرتان را معرفی کنید

نظر شما در مورد این تاپیک چیست؟


  • مجموع رای دهندگان
    0

Martian

New member
سلام تو این تاپیک هر کس دوست داره شهر یا محل زندگیشو به دیگران معرفی کنه و اگه تونستید تصاویر هم قرار بدید.
 

Martian

New member
من تو شهرستان اشنویه زندگی میکنم.

شهرستان اشنویه (به کردی: شنۆ، Şino) از شهرستان‌های مرزی استان آذربایجان غربی است که در قسمت غربی این استان قرار دارد. این شهرستان از شمال با کشور ترکیه و از جنوب با کشور عراق همسایه‌است. مرکز این شهرستان، شهر اشنویه‌است.



وجه تسمیه

نام شهر اشنویه درکتیبه و سنگ نبشه‌های تاریخی بعنوان ؛ اشنو ؛ اشنه ؛ اشنوناک ؛ عشنو ؛ قید شده‌است به معناهای متفاوت ( دم دره ، گیاه دواله – قلعه ) یا د می‌گردد و درکتیبه کورش از ایالت ( اشنوناک ) نام برده شده‌است که یکی از بزرگترین خواجگذاران کورش بوده‌است.

پیشینه تاریخی

مهمترین آثار تاریخی آن سنگ کیله شین ( به ارتفاع ۱۷۰ سانتی متر و به دو زبان اورارتویی و آشوری حک گردیده که متعلق به سده هشتم قبل از میلاد ) می‌باشد که گفته می‌شود نهصد سال قبل از بنای تخت جمشید به دستور ایشپونیا پادشاه اوراتور در ارتفاعات غربی شهرستان در مرز با عراق نصب گردیده‌است و دو کتیبه ( مه رگ کاروان و رکاو چشمه گل ) در موزه تهران از آثار بجا مانده این شهر است . درکتب تاریخی همیشه از اشنو به عنوان شهری با باغات زیبا و آب فراوان یاد شده ابن حوقل در کتاب (( نزهه القلوب)) ( قرن چهارم هجری قمری ) اشنویه را با 11 سطر معرفی می‌نماید در حالیکه ارومیه را با 6 سطر معرفی نموده‌اند.

جمعیت

جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ برابر با ۶۳٬۷۹۸ نفر بوده‌است که از این تعداد ۳۲٬۱۸۴ نفر آنان مرد و ۳۱٬۶۱۴ نفر آنان زن بوده‌اند. مردم اشنویه به زبان کردی تکلم کرده[۲]و سنی مذهب می‌باشند.[۲] بر پایه سرشماری سال ۱۳۸۸، جمعیت این شهرستان همراه با روستاهایش برابر با ۶۶۰۰۰ نفر بوده‌است

جغرافیای شهر


شهرستان اشنویه با ارتفاع متوسط ۵۰۸۰ فوت معادل ۱۵۲۴ متر طول و جغرافیای ۴۵ درجه و ۶۰ دقیقه و عرض ۳۷ درجه و ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه واختلاف ساعت آن با تهران ۲۰ دقیقه و ۱۲ ثانیه‌است. شهر اشنویه مرکز شهرستان و فاصله آن با مرکز استان ۷۰ کیلومتر و درجنوب غرب استان آذربایجان غربی و با شهرستان ارومیه در شمال با شهرستان نقده در شرق با شهرستان پیرانشهر درجنوب و دوکشور عراق و ترکیه در غرب ارتباط دارد جمعیت شهری آن بیش از سی و دوهزار نفر و جمعیت شهرستان بیش از هفتاد و دو هزار نفر می‌باشد.

محصولات

شنویه دارای زمینهای حاصل خیز بوده و توتون آن در قدیم معروف بود و اولین سیگار ایرانی بنام ( اشنو ویژه ) درچهار طرح متفاوت با توتون اشنویه تولید می‌گردید ، بیش از دارای بیش از پنچ هزار هکتار با غات سیب و گیلاس ،زردالو ، گردود ... است که گیلاس آن از شهرت بسزایی برخوردار می‌باشد ؛ به همین علت به پایتخت گیلاس ایران معروف است و حبوبات گندم ، نخود ، چغندر قند ، سیب زمینی ، دانه‌های روغنی و در گذشته برنج گرده و .... از مهمترین محصولات زراعیاشنویه‌است و میوه‌های جالیزی بصورت کشت دو فصله در اشنویه انجام می‌گیرد .

منبع:wikipedia

 

Martian

New member
عکسهایی زیبا از شهرستان اشنویه


 
آخرین ویرایش:

Martian

New member
عکسهایی زیبا از شهرستان اشنویه


 
آخرین ویرایش:

Martian

New member
عکسهایی زیبا از شهرستان اشنویه


 
آخرین ویرایش:

MOHAMMAD.R

New member

وای خدا هوای پااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااک

حسودیم شد داداش هوس کردم الان اونجا میبودم!
 

MOHAMMAD.R

New member

اگه تا تابستون زنده باشم حتما میام اونجا...
بابا تو بهشت داری زندگی میکنی..
 

bacillus.bs

New member
من كه تا حالا اذربايجان نرفتم ولي خيلي دوست دارم برم از خلخال اون طرفتر نرفتم
 

mahsa.

New member
دوست عزیز این تاپیک قبلا ایجاد شده ودوستانم شهرشونو اونجا گفتند.
 

Martian

New member
شرمنده بنده خبر نداشتم تو سایتم گشتم ولی پیدا نکردم
 

saye

New member
شیراز ...شهر راز که بعدا به شهراز و بعد شیراز تغییر نام داد..........
اماکن دیدنی..:::: آرامگاه حافظ و سعدی...باغ ارم و باغ عفیف آباد...ارگ کریم خان .تخت جمشید..مقبره کوروش و نقش رستم و نقش رجب.......آبشار مارگون و بهشت گمشده و غلات و .......................شیراز پر است از دیدنی ها از تاریخ گرفته تا طبیعت بکر.....................و در آخر مردمی بسیار مهمان نواز
 
بالا