روغن زیتون برای محافظت در برابر سرطان سینه مفید است

samar.sh

New member
روغن زیتون برای محافظت در برابر سرطان سینه مفید است

محققان در يك پژوهش جديد دريافته*اند كه مصرف روغن زيتون براي محافظت در برابر بيماري سرطان سينه مفيد است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، پژوهشگران مي*گويند؛ اگر روغن زيتون را به رژيم غذايي روزانه خود اضافه كنيد، مي*توانيد از سرطان سينه در امان بمانيد.

اين تحقيق نشان داده است كه روغن زيتون به تومورها حمله مي*كند و مانع از آسيب*هايي با احتمال بروز سرطان*ها در مولكول* وراثتي دي اين آ مي*شود.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، دانشمندان اسپانيايي از دانشگاه اوتونوما در بارسلونا آزمايشاتي را روي موش*ها انجام داده*اند كه نشان داده*اند؛ روغن زيتون مانع از فعاليت ژني مي*شود كه نقش آن تحريك رشد تومورهاي سرطاني سينه است.

بر اساس اين گزارش، تحقيقات نشان داده که مصرف روزانه دو قاشق غذاخوري از روغن زيتون، خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي را کاهش مي*دهد که اين امر، به دليل وجود چربي*هاي اشباع نشده در اين روغن است. بنابراين براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري، بهتر است که به جاي چربي*هاي اشباع شده از روغن زيتون استفاده شود تا ميزان مصرف کالري روزانه از حد لازم بيشتر نباشد.

همچنين روغن گردو و اسيد چرب امگا ـ3 که در گوشت ماهي و سبزيجات وجود دارد همچون روغن زيتون، اسيدهاي چرب اشباع نشده دارند و بنابراين براي پيشگيري از ابتلا به بيماريهاي قلبي مفيد هستند.

روغن زيتون داراي اسيدهاي چرب غيراشباع و آنتي اکسيدان است که باعث طول عمر و کاهش بيماري*هاي مرتبط با مصرف روغن*هاي اشباع مي*شود. بنابراين مصرف آن به جاي روغن*هاي اشباع و جامد، فوايد زير را براي سلامتي بدن دارد.

علاوه بر اين، روغن زيتون سلامت عروق را تامين مي* کند. مانع آسيب رساندن راديکال*هاي آزاد حاصل از چربي*ها و روغن*ها به سيستم* قلبي - عروقي مي*شود.

ميزان کلسترول خون و به خصوص كلسترول بد را کاهش مي*دهد، بدون اينکه که نوع خوب آن کاهش پيدا کند. مانع از رسوب شدن پلاک*ها در جدار عروق شده و در نتيجه مانع از تنگ شدن رگ*ها مي*شود.اين روغن در رژيم غذايي مديترانه*اي به وفور يافت مي*شود و به همين خاطر تاثير سودمند آن در پيشگيري از بيماري*هاي مهم شامل سرطان، امراض قلبي و آلزايمر و پاركينسون به اثبات رسيده است.

به گفته متخصصان؛ اين روغن همچنين قند خون را تنظيم مي*كند و داراي آنتي اکسيدان*هاي قوي مثل پلي فنول*ها و فلاوونوئيدها است که اين آنتي اکسيدان*ها باعث کاهش اکسيداسيون چربي*ها در بدن مي*شود

در نتيجه بدن را از صدمه راديکال*هاي آزاد حفظ مي*کند و بدين طريق باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان*، خصوصا سرطان پوست، روده و سرطان پستان در زنان مي*شود.
 
بالا