با سقط جنین در صورت فقر مالی پدر و مادر موافقین؟

با سقط جنین در صورت فقر مالی پدر و مادر موافقین؟


  • مجموع رای دهندگان
    0

Marc0p0lo

New member

"ذهن انسان ناقصه" حرف من نیست
تو قرآن و روایات اومده

بله قرآن گفته اما من می خوای بدونم که خودت چی میگی؟من از شما جواب خواستم
تا حالا رو این قضیه فکر کردی یا هر چی قرآن گفته رو قبول کردی و رفتی جلو!؟
 

Taraa

Well-known member
بله قرآن گفته اما من می خوای بدونم که خودت چی میگی؟من از شما جواب خواستم<br>
تا حالا رو این قضیه فکر کردی یا هر چی قرآن گفته رو قبول کردی و رفتی جلو!؟
<br>

اثبات عقلی اینکه ذهن انسان ناقصه زیاد سخت نیست
کافیه یه نگاه به اطرافمون بندازیم..... بعد با خودمون فکر کنیم آیا این چیزایی که تو طبیعت وجود دارن رو میتونیم خودمون خلق کنیم یا اصلا ازشون سر در بیاریم؟ که مسلما جواب منفیه. نتیجه: ذهن ما نسبت به اون موجودی که اینا رو ساخته ناقص و محدوده، چون ما حتی تو درک بعضی از اونا عاجزیم ، چه برسه به اینکه بخوایم مثلش رو خلق کنیم
من یه مقدار از اعتقاد و ایمانم رو مدیون رشته تحصیلیم هستم ، مطمئنم بچه های علوم تجربی خوب متوجه میشن منظورم چیه

منم یه زمانی مثل شما بدجوری ذهنم بازیم میداد ....... هی سوال میپرسید ..... ولی اگه آدم واقعا دلسوزانه دنبالش بره و قصد عناد نداشته باشه خود خدا کمکش میکنه ، نه با دلایل عقلی (چون همونطور که گفتم و میدونید ذهن بشر محدوده) بلکه با دلایل
قلبی(برخلاف ذهن ، قلب انسان نامحدوده)میدونستید وقتی خدا جسم حضرت آدم رو خلق کرد و برای مدتی روی زمین (بدون روح) افتاده بود، ابلیس اومد ببینه خدا چی ساخته که انقدر به خودش تبریک گفته و از اون خواسته بهش سجده کنه. وارد هر کدوم از قسمتای بدنش که میشد میگفت خوب اینکه تو موجودات قبلیم بوده و چیز عجیبی نیست ... ولی وارد یه قسمت نتونست بشه ، قلب. از خدا پرسید این چیه؟ چرا نمیتونم واردش بشم؟خدا گفت: اون قلبه و هیچکس بجز من در اون راهی نداره (حیوه القلوب علامه مجلسی_ جلد 1)
 
آخرین ویرایش:

elham.2012

New member
من مخالفم . به نظرم هیشکی حتی پدر و مادر هم حق ندارن جون یه موجود زنده رو بگیرن!
 

شفيع

New member
عجب تاپيك بدي هست.
بخاطر فقر اولا پدر و مادر چرا خواستن بچه دار شن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدشم اين قتل محسوب ميشه و بايد پدر و مادرو به زندان برن
 

s861276

New member
وقتی خدا این کارو منع کرده مخالفت یا موافقت من و شما بی معنیه

یه چیزایی رو باید دربست پذیرفت . این که بتونیم گفته های قرآن رو ثابت کنیم عالیه اصلا هدف از تحصیل علم هم همینه ولی خب شاید اثباتش به عمر منو شما قد نده ... حالا نباید بپذیریم یا انجام بدیم چون اثبات نشده ؟؟؟؟؟؟
 

Persian-Masoud

New member
وقتی پول نداری اشتباه کردی ازدواج کردی! و از اون اشتباه تر بچه دار شدن هست!
 

roshan

New member
به دنیا اومدن اون بچه حتمآ باعث میشه تلاش کنن واسه تامین زندگی اون و مطئنآ میتونن دوباره زندگیشونو بسازن .. چون در سوال گفته شده اول اوضاع خوب بوده پس کسی که تلاش کرده و وضع خوبی داشته باز هم میتونه و اون بچه میشه یه انگیزه مضاعف براش

البته من خودم شخصآ مخالف بچه دار شدنم و میگم هیچ تضمینی واسه آینده بچه در این کشور نیست حتی اگر ثروتمند هم باشی باز توی ایران فرقی نمیکنه و مطمئن نباش که بچه ی تو آینده خوبی داشته باشه اما وقنی بار دار شدی باید مرد باشی و پاش وایسی چون دیگه پای یه موجود زنده در میونه ..... زن و مردی که حاضر بشن جنین رو از بین ببرن به هر دلیلی که فقر هم یکی از اوناس با قاتل فرقی ندارن البته نقص عضو و مریضی و اینا بحثش فرق میکنه



یه سوال: آیا کسی به دلیل فقر حق داره خود کشی کنه ؟
 
آخرین ویرایش:

Taraa

Well-known member
لایک برای فقط قسمت اول و آخر صحبتات روشن ... وسطاشو (آینده بچه تو ایران و ...) قبول ندارم
 

mikhak s

New member
سقط جنين تا زماني كه روح در بدنش نيست مجازه . كسي كه پول نداره بيخود ميكنه بچه دار ميشه و كسي هم كه ناخواسته بچه دار شده و ميدونه نميتونه آيندشو تامين كنه( جربزه اي توي خودش نميبينه) بايد همون اول سقط كنه اون بدبخت بياد به دنيا كه بشه دستفروش سر چهار راه ها؟ كه با حسرت به بازيو لباساي بچه هاي هم سنو سال خودش نگاه كنه ولي خودش مجبور باشه پول در بياره تا بتونه چيزي براي خوردن بگيره:(((
 

Taraa

Well-known member
سقط جنين تا زماني كه روح در بدنش نيست مجازه . كسي كه پول نداره بيخود ميكنه بچه دار ميشه و كسي هم كه ناخواسته بچه دار شده و ميدونه نميتونه آيندشو تامين كنه( جربزه اي توي خودش نميبينه) بايد همون اول سقط كنه اون بدبخت بياد به دنيا كه بشه دستفروش سر چهار راه ها؟ كه با حسرت به بازيو لباساي بچه هاي هم سنو سال خودش نگاه كنه ولي خودش مجبور باشه پول در بياره تا بتونه چيزي براي خوردن بگيره:(((

میخک جون کی گفته سقط جنین تا وقتی روح تو بدنش نیس، مجازه؟!
اگه مجاز بود براش دیه تعیین نمیکردن
فقط درصورتی مجازه که بیماری خاصی داشته باشه
 

mikhak s

New member
میخک جون کی گفته سقط جنین تا وقتی روح تو بدنش نیس، مجازه؟!
اگه مجاز بود براش دیه تعیین نمیکردن
فقط درصورتی مجازه که بیماری خاصی داشته باشه

عزيزم قانون ميگه سقط جنين تا زماني كه روح نداره مجازه(تا زماني كه روح در جنين دميده نشده) يعني تا سه ماهگي و از اين زمان به بعد سقط غير قانونيه. درمورد ديه فك ميكنم تا قبل از اين سه ماه ديه پرداخت ميشه ولي سقط در زماني كه جنين روح داره ديه اش بيشتر و ديه دخترو پسرشم فرق ميكنه.
 

Taraa

Well-known member
عزيزم قانون ميگه سقط جنين تا زماني كه روح نداره مجازه(تا زماني كه روح در جنين دميده نشده) يعني تا سه ماهگي و از اين زمان به بعد سقط غير قانونيه. درمورد ديه فك ميكنم تا قبل از اين سه ماه ديه پرداخت ميشه ولي سقط در زماني كه جنين روح داره ديه اش بيشتر و ديه دخترو پسرشم فرق ميكنه.

فکر میکنم اشتباه میکنی ... قانون حتی قبل از بقول شما 3 ماهگی (که من فکر میکنم 4ماهگی باشه) اجازه سقط نمیده ، مگر اینکه جنین بیماری خاصی داشته باشه .... در ضمن بعد از 4 ماهگی یعنی زمانیکه روح در جنین دمیده شده به اندازه دیه یه انسان کامله و قتل نفس محسوب میشه
 

mikhak s

New member
فکر میکنم اشتباه میکنی ... قانون حتی قبل از بقول شما 3 ماهگی (که من فکر میکنم 4ماهگی باشه) اجازه سقط نمیده ، مگر اینکه جنین بیماری خاصی داشته باشه .... در ضمن بعد از 4 ماهگی یعنی زمانیکه روح در جنین دمیده شده به اندازه دیه یه انسان کامله و قتل نفس محسوب میشه

نه اشتباه نميكنم يه سرچ كني به جواب ميرسي. بين سه ماهگي و 4 ماهگي اختلاف نظر هست ولي قانونيش سه ماهگيه.
 

varia

Well-known member
عزیز دلم من قران رو خوندم و نهج البلاغه رو هم مطالعه میکنم. با کلمات هم بازی نمیکنم. اطلاعاتمم در یه حدی هست. من اینو میگم که واسه رسیدن باید راه رفت و راه ساخت،ایستادن ونگاه کردن به راه بزرگان هیچ دردی از این جامعه رو حل نمیکنه. این بیماریه که تو جامعه ما پیچیده همه خودشونو عاقل و راوی میدونن اما واقعا چقدر وجدانشون شبیه امام علی (ع) هست. به نظر من ما اگه میخواییم از درد این بیماری جدا شیم باید همه چیزو کنار بزاریم و از صفر بدون هیچ جبهه گیری روع کنیم.
 
عزیز دلم من قران رو خوندم و نهج البلاغه رو هم مطالعه میکنم. با کلمات هم بازی نمیکنم. اطلاعاتمم در یه حدی هست. من اینو میگم که واسه رسیدن باید راه رفت و راه ساخت،ایستادن ونگاه کردن به راه بزرگان هیچ دردی از این جامعه رو حل نمیکنه. این بیماریه که تو جامعه ما پیچیده همه خودشونو عاقل و راوی میدونن اما واقعا چقدر وجدانشون شبیه امام علی (ع) هست. به نظر من ما اگه میخواییم از درد این بیماری جدا شیم باید همه چیزو کنار بزاریم و از صفر بدون هیچ جبهه گیری روع کنیم.


قرار نیست وایسیم اونارو تماشا کنیم ولی باید از اونا الگو بگیریم، وگرنه آدم صرفا با قرآن خوندن و عبادت رشد نمیکنه... طی این مرحله بی همرهی خضر مکن// ظلمات است بترس از خطر گمراهی..
کسی که میخاد برای ارشد یا دکترا تز بده اگه استاد راهنما نداشته باشه با مشکل روبرو میشه، ضمن اینکه اگه قراره آدم راه بره و راه بسازه اول باید با یه راه رفته و راه شناس مرتبط شه تا راه رو اشتباه نره...
یه عارف هم مثل استاد راهنماست و باعث میشه آدم راه رو اشتباه نره و دچار کجروی نشه
 

varia

Well-known member
قرار نیست وایسیم اونارو تماشا کنیم ولی باید از اونا الگو بگیریم، وگرنه آدم صرفا با قرآن خوندن و عبادت رشد نمیکنه... طی این مرحله بی همرهی خضر مکن// ظلمات است بترس از خطر گمراهی..
کسی که میخاد برای ارشد یا دکترا تز بده اگه استاد راهنما نداشته باشه با مشکل روبرو میشه، ضمن اینکه اگه قراره آدم راه بره و راه بسازه اول باید با یه راه رفته و راه شناس مرتبط شه تا راه رو اشتباه نره...
یه عارف هم مثل استاد راهنماست و باعث میشه آدم راه رو اشتباه نره و دچار کجروی نشه
استاد راهنمای ما چراغهایی هست که خداوند عطا کرده:باطنی=عقل واختیار،ظاهری= ائمه و قران. هر عارفی به اقتضای شرایط زندگی منحصر به شرایط اجتماعی خودش زندگی میکرده الان نمیشه گفت اون راه رو باید ادامه داد. طبیعت زندگی هر کسی رو یه جوری به امتحان میکشه ومن مطمئنم که من(یا ما) تو یه دوره ای قرار گرفتیم که فقط با تمسک به عقل(زیر آموزه های قران و ائمه) میشه وجدان رو پاک نگه داشت. مهم نیست فلان عارف چجور زندگی کرده مهم اینه که با استفاده به کدوم جزئ از فرامین الهی به اون مقام رسیده و به نظر من اون روشهایی که اونا باهاش رفتن هیچ ربطی به این زمونه ما نداره.کار ما خیلی سخت تر از اوناست چرا که تو یک زمانه بسیار پیچیده تر قرار گرفتیم.
 
استاد راهنمای ما چراغهایی هست که خداوند عطا کرده:باطنی=عقل واختیار،ظاهری= ائمه و قران. هر عارفی به اقتضای شرایط زندگی منحصر به شرایط اجتماعی خودش زندگی میکرده الان نمیشه گفت اون راه رو باید ادامه داد. طبیعت زندگی هر کسی رو یه جوری به امتحان میکشه ومن مطمئنم که من(یا ما) تو یه دوره ای قرار گرفتیم که فقط با تمسک به عقل(زیر آموزه های قران و ائمه) میشه وجدان رو پاک نگه داشت. مهم نیست فلان عارف چجور زندگی کرده مهم اینه که با استفاده به کدوم جزئ از فرامین الهی به اون مقام رسیده و به نظر من اون روشهایی که اونا باهاش رفتن هیچ ربطی به این زمونه ما نداره.کار ما خیلی سخت تر از اوناست چرا که تو یک زمانه بسیار پیچیده تر قرار گرفتیم.


اولا عقل و قرآن و ائمه سر جای خودش
ثانیا شهید مطهری یه کتاب داره یه نام" سیری در سیره نبوی" که در اون میگه اسلام دارای قوانین ثابت و متغیر هست... قوانین متغیر براساس مقتضیات زمان تغییر میکنه. اما قوانین ثابت همیشه ثابته. عرفا هم در زندگیشون این اصول ثلبت رو رعایت میکردن ربطی به زمانه نداره.، زمانه فقط روی شکل و ظاهر تاثیر میذاره و گرنه اخلاق که تغییر نمیکنه... ضمن اینکه عرفای شیعه سبک زندگی اسلامی و قرآنی داشتن... من به شخصه از مطالعه زندگی نامه شون خیلی چیزا یاد گرفتم
و سعی کردم اون اصول رو استخراج کنم. منظور من از الگوبرداری تقلید شکلی نیست بلکه پیداکردن همین اصوله... بعضی ها فک میکنن مثل اماما زندگی کردن کار مردم عادی نیست( منظورم معصوم بودن نیست) مطالعه زندگی این جور آدما میتونه انگیزه بده
ثالثا در همین دوره ای که شما پیچیده میدونیدش نمیشه فقط به قرآن و سنت و عقل اکتفا کرد ... از امام مهدی(عج) روایت شده که در دوران غیبت باید به فقها رجوع کرد برای شناخت دین... اگر قرآن و سنت و عقل کفایت میکرد دیگه لزومی نداشت ما سراغ فقها بریم
 

shima.p

New member
نه اشتباه نميكنم يه سرچ كني به جواب ميرسي. بين سه ماهگي و 4 ماهگي اختلاف نظر هست ولي قانونيش سه ماهگيه.

ما زمانی که پزشکی قانونی میرفتیم تا 16 هفته رو اجازه میدادن اگه جنین مشکل حاد یا مادر مشکل حاد داشت که البته دکتر گفت حتی در مواردی تا 18 هفته رو هم اجازه میدیم
یعنی 4 ماه کامل و یا 4.5 ماه
 

varia

Well-known member
ولی فکر کنم فکرهامون تقریبا یکیه تفاوتش تو اینه که من فقیه و فقها و عرفا رو نمیتونم قبول کنم چراکه من هم جای اونا بودم برای قانع کردن مردم عوام اون زمون جز این حرفا چاره ای نمیدیدم!! در مورد این روایتتون هم اگه امام زمان(عج) خودشون میگفتن میتونستم باور کنم!! از کوره در نرید، تو همین انقلابمون امام خمینی(ره) اومدن گفتن :من راوی ندارم و همه حرفام از زبون خودم میگم. حالا چرا من (یا ما) باید به این جور روایات باور داشته باشیم. من داستان راستان شهید مطهری رو میخونم وسعی میکنم به اندازه درک و عقلم ازشون تو زندگیم استفاده کنم ولی نمیتونم اونا رو الگوی زندگیم قرار بدم چرا که سرنوشت من(جدایی از معنای کلمه ای) یه جور دیگه نوشته شده ویا نوشته خواهد شد!و زندگی من با همه ی اونا متفاوت هست.منم میدونم اسلام یه سری قوانین(خود قانون به نظرم بستگی به باور انسان عاقل داره) ثابت داره و رو اونا حرفی تدارم و لی این حرف شماست که عرفا با این قوانین به عرفان رسیدن. به هر حال واستون آرزوی سعادت،خوشبختی،خوشحالی وتوفیق دارم.
 
بالا