10 اشتباه در مدیریت

1) وقتی کارکنان، خوب کار می*کنند، مدیران اصلاً توجه نمی*کنند، ولی در صورت خطا، آنها را سرزنش و بعضاً تنبیه می*کنند.

2) مدیران ناکارآمد، واقعیت*ها را برای کارکنان بازگو نمی*کنند. آنها در حالی که اخبار خوشایند را بزک کرده و به شکل بزرگنمایی شده به کارکنان خود نشان می*دهند، سعی می*کنند اخبار ناگوار را کوچک یا پنهان کنند.

3) ارزیابی عملکرد افراد را عموماً براساس عملکرد انفرادی آنان محاسبه می*کنند، ولی برای سینرژی و فرهنگ توان افزایی و هم افزایی ارزشی قائل نیستند.

4) با افراد باکارکرد ناچیز و کارکرد برجسته، یکسان برخورد می*کنند. این برخورد باعث می*شود کارکنانی با موقعیت اول همیشه در حال تمسخر و پوزخند و کارکنانی با موقعیت دوم، همیشه بی*انگیزه باشند.

5) با اجرای سیاست تفرقه *بینداز و حکومت کن، بر تیرگی روابط افراد سازمان دامن می*ز*نند.

6) کارهای کوچک را به آدم*های بزرگ و شایسته و کارهای بزرگ را به آدم*های نالایق می*سپارند.

7) با دیکته کردن قدم به قدم فعالیت*ها، ابتکار عمل و خلاقیت را از کارکنانشان سلب می*کنند.

8) با عدم انعطاف*پذیری و عدم استقبال از انتقادات با روی باز، شجاعت و جسارت در نظریات و بیان عقاید را از کارکنان سلب می*کنند.

9) به دلیل عدم تشخیص فرصت*ها و تهدیدها،* از انجام به موقع و حرکت*های توام با ریسک معذور است.

10) نداشتن برنامه ریزی استراتژیک و چشم*اندازهای لازم، سبب ناتوانی در برداشتن موانع از سر راه و در نتیجه بزرگ شدن مشکلات می*شود.
 
بالا