گروه ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ☚

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

eeeeeeehsan

New member
معرفی گروه:

در حال حاضر اين گروه از نظر آموزشی تدريس دروس عملی و نظری ايمنی شناسی را به دانشجويان پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، مامايی و پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی شيراز بعهده دارد .
همچنين ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجويان مقاطع تحصيلات تکميلی ( کارشناسی ارشد و دکتری Ph.D ) در رشته ايمنی شناسی و در ساير رشته ها و همچنين مقاطع تخصصی و فوق تخصصی مختلف از فعاليتهای اين گروه است . اين گروه همچنين دوره های آموزشی کوتاه مدت جهت دانشجويان بالينی در مقاطع فوق تخصصی برگزار می نمايد . علاوه بر آن تدریس درس ایمنی شناسی به دانشجویان دانشگاه شیراز نیز بر عهده این گروه است.

از نظر فعاليت پژوهشی اين گروه ضمن همکاری در راهنمايی و مشاوره پايان نامه در مقاطع مختلف تحصيلی اعم از دکتری حر فه ای تا دکتری Ph.D و تخصصی نسبت به ارائه تعداد کثيری طرح پژوهشی اقدام نموده است.
برخی از اين طرحها مشترک با ساير مراکز تحقيقاتی و دانشگاهها بوده است. تعداد مقالات چاپ شده توسط اعضاء هيئت علمی اين گروه از سال 1372در مجلات معتبر داخلی و خارجی بيش از 250 مورد بوده است. اين گروه همچنين در دوره های متعدد نسبت به پذيرش دانشجويان مقاطع تحصيلات تکميلی اقدام نموده است که نظر تعداد پذيرفته شدگان در بين گروههای آموزشی علوم پايه دانشگاه رتبه اول را دارا است.

اساتيد اين گروه با انگيزه و علاقه فراوان تاکنون نسبت به انجام فعاليتهای آموزشی و پژوهشی اجرايی و ساير وظايف محوله اقدام نموده اند و در چندين مورد در سطح دانشگاه و در سطح ايران افتخاراتی را کسب نموده اند که از آن جمله می توان به کسب مقام دوم جشنواره خوارزمی و کسب عناوين متعدد استاد نمونه و پژوهشگر نمونه توسط برخی اساتيد گروه اشاره نمود.

انتشار و چاپ مجله ايمونولوژی ايران از افتخارات ديگر اين گروه است .
برخی فعاليت های اين گروه برای اولين بار در سطح کشور انجام گرفته است که از آن جمله می توان به توليد آنتی باديهای منوکلونال برای اولين بار در کشور و همچنين توليد آنتی باديهای نوترکيب برای اولين بار در کشور اشاره نمود. اين گروه در ارتباط تنگاتنگ با دو مرکز تحقيقاتی سرطان و بيماريهايی خود ايمن نيز می باشد و با راه اندازی آزمايشگاههای نوين شامل آزمايشگاه توليد آنتی بادی نوترکيب، آزمايشگاه پروتئوميکس و آزمايشگاه ايمنوتراپی وارد عرصه جديدی از فعاليت های علمی و پيشرفت گرديده که اميد است با همت اساتيد محترم و پشتيبانی مسئولين محترم دانشگاه افتخارات بيشتری را کسب نمايد.

علاوه بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی، بخش ایمنی شناسی عملکردی فعال در ارائه خدمات درمانی به بیماران دارد.


تاریخچه گروه:
گروه ايمنی شناسی بعنوان زير مجموعه ای از گروه ميکروب شناسی در دانشگاه علوم پزشکی شيراز فعاليت خود را آغاز نموده است و بنابراين تاريخچه شروع بکار اين گروه با گروه ميکروب شناسی مشترک می باشد . اساتيد بزرگی همچون دکتر رضايی و دکتر خوارزمی از بنيان گذاران اين بخش بوده اند . در سال 1374 با توجه به نياز به گسترش فضا و امکانات، گروه ايمنی شناسی از گروه ميکروب شناسی جدا و بطور مستقل فعاليت خود را با رياست دکتر عباس قادری شروع نمود . اين گروه در سال 1371 مبادرت به پذيرش و تربيت دانشجوی کارشناسی ارشد ايمنی شناسی و از سال 1375 نسبت به پذيرش دانشجوی دکتری Ph.D ايمونولوژی اقدام نموده است. گروه ايمنی شناسی از سال 1381 به لحاظ فعاليت های چشمگير به عنوان قطب ايمنی شناسی کشور شناخته شده است. در حال حاضر در این گروه سه استاد، سه دانشیار، دو استادیار و یک مربی مشغول به کار می باشند.


اهداف و رسالت گروه:
1- ارائه و آموزش دروس نظری و عملی به دانشجویان تمام مقاطع و رشته های موجود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
2- انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی در زمینه های علوم زیستی
3- تربیت نیروی متخصص و کارآمد جهت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به مراکز علمی و خدمات بهداشتی ـ‌ درمانی در سطح جامعه
4- ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه های ممکن
 
آخرین ویرایش:

eeeeeeehsan

New member
gharesi_photo.jpg


نام و نام خانوادگی: دکتر بهروز غارثی فرد

مدرک تحصیلی: دكتري ايمونولوژي

رتبه علمی: استادیار

ایمیل: gharesifb@sums.ac.ir

[URL="http://med.sums.ac.ir/departments/basic_sciences/immunology/staff1/cv/dr._gharesi-fard_c.v._15.8.92_2013.docx"]دانلود رزومه[/URL]








ghofran_photo.jpg



نام و نام خانوادگی: دکتر زهرا امير غفران

مدرک تحصیلی: دكتري ايمونولوژي

رتبه علمی: استاد

ایمیل: amirghz@sums.ac.ir

دانلود رزومه









hbibagahi.bmp



نام و نام خانوادگی: دکتر مجتبی حبیب آگهی

مدرک تحصیلی: دكتري ايمونولوژي

رتبه علمی: دانشیار

[URL="http://med.sums.ac.ir/icarusplus/export/sites/medical_school/departments/basic_sciences/immunology/staff1/cv/cv-_habibagahi_oct_2014.pdf"]دانلود رزومه
[/URL]









dr.doroudchi.jpg



نام و نام خانوادگی: مهرنوش درودچی

مدرک تحصیلی: دكتري ايمونولوژي

رتبه علمی: دانشیار

ایمیل: mdoroud@sums.ac.ir

[URL="http://med.sums.ac.ir/icarusplus/export/sites/medical_school/departments/basic_sciences/immunology/staff1/cv/cv-_doroudchi_oct_2014.pdf"]دانلود رزومه[/URL]
 
آخرین ویرایش:

eeeeeeehsan

New member
photo_3x4_dr._farjadian.jpg


نام و نام خانوادگی: دکتر شیرین فرجادیان

مدرک تحصیلی: دكتري ايمونولوژي

رتبه علمی: دانشیار

ایمیل: farjadsh@sums.ac.ir

دانلود رزومه










ghaderi.bmp


نام و نام خانوادگی: دکتر عباس قادری

مدرک تحصیلی: دكتري ايمونولوژي

رتبه علمی: استاد

ایمیل: ghaderia@sums.ac.ir

دانلود رزومه









dr-kamali.jpg


نام و نام خانوادگی: دکتر اسکندر کمالی سروستانی

مدرک تحصیلی: دكتري ايمونولوژي

رتبه علمی: استاد

ایمیل: immunol2@sums.ac.ir

دانلود رزومه











nejat_photo.jpg


نام و نام خانوادگی: دکتر فروغ نجات اللهی

مدرک تحصیلی: دكتري ايمونولوژي

رتبه علمی: دانشیار

ایمیل: nejatollaf@sums.ac.ir

دانلود رزومه









نام و نام خانوادگی: زهرا ملک حسینی

مدرک تحصیلی: فوق لیسانس ايمونولوژي

رتبه علمی: مربی

ایمیل: zhosseini@sums.ac.ir
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا