کم کردن حجم عکس بدون تغییر فرمت؟؟؟؟؟

Artmis.a

New member
سلام دوستان

کسی میدونه چطور میشه حجم عکس رو بدون تغییر فرمت و بدون نرم افزار روی ویندوز7 کم کرد؟:painting:
 

Artmis.a

New member
روش اول: این روش رو که آسون تر از روش دوم هست رو خودم کشف کردم که نیازی هم نداره نرم افزار خاصی نصب کنیم. برای این کار روی عکس مورد نظر راست کلیک کنید سپس از منوی باز شده گزینه ی Edit را انتخاب کنید . پس از انجام این کار عکس مورد نظر با برنامه ی Paint باز میشود. اگه با برنامه ی Paint باز نشد میتونید راست کلیک کنید و Open with رو انتخاب و با برنامه ی Paint بازش کنید. سپس اگر عکس با پسوند JPG باشد (عکس هایی که با گوشی و یا دوربین دیجیتال گرفته شده است دارای این پسوند است) کافیست یکبار کلید های ترکیبی Ctrl+S را بفشارید . حال کار تمام است و حجم عکس مورد نظر کاهش پیدا کرده است.
در صورتی که عکس مورد نظر دارای پسوندی غیر از پسوند گفته شده باشد از منوی File گزینه ی Save As را انتخاب کنید و پسوند فایل را به JPEG یا JPG تغییر دهید.

روش دوم: در این روش نیاز به نرم افزار فتوشاپ دارید. که خودش به دو روش انجام میشه.

عکس مورد نظر را با نرم افزار Photoshop باز کنید. سپس از منوی File گزینه ی Save As را انتخاب کنید. سپس در قسمت Format گزینه ی JPEG (*.JPG, *.JPEG, *.JPE) را انتخاب کنید. سپس دکمه ی Save را انتخاب کنید. بعد از اینکار یک پنجره با عنوان JPEG Optoins باز میشود. در قسمت Image Options و روبروی Image Quality هرچه عدد نوشته شده را کمتر کنید حجم عکس پایین تر می آید. دقت کنید در این قسمت هرچه عدد را پایین تر بیاورید کیفیت عکس پایین تر می آید. همزمان با اینکه شما عدد را تغییر میدهید عکس هم به شما نمایش داده میشود و میتوانید کیفیت آن را مشاهده نمایید.
عکس مورد نظر را با نرم افزار Photoshop باز کنید. از منوی Image گزینه ی Image Size را انتخاب نمایید. در قسمت Pixel Dimensions هرچه اعداد را کم کنید عکس کم حجم تر میشود. توجه: این اعداد به صورت پسشفرض با هم کم میشوند یعنی تغییر دادن With باعث میشود که Height هم تغییر میکند و همینطور بالعکس. این اعدا را زیاد کم نکنید چون باعث افت کیفیت میشود. پیشنهاد میشود که به این صورت اعداد را کم کنید: With:1024 Height:768 و Height:600 Width:800 و Width:640 Height:480 بسته به نیازتان این اعداد را تغییر دهید.
توجه کنید که روش 1 و روش 2 را میتوانید در نرم افزار فتوشاپ با هم استفاده کنید یعنی هم Image Quality را کم کنید و هم Pixel Dimensions را کم کنید.

روش سوم: نرم افزار Exif Cleaner

این نرم افزار هم در کم کردن حجم عکس های دیجیتال معجزه میکنه. این نرم افزار اطلاعات عکس از قبیل مدل دوربین، ساعت و تاریخ عکاسی، نرم افزار ساخت عکس و ... رو از عکس حذف میکنه و باعث میشه حجم عکس کم بشه.
بعد از اجرای نرم افزار و کرک کردنش، عکس ها رو اضافه کنید و از منوی Run گزینه ی Clean Setup رو بزنید یا از کلید های ترکیبی Ctrl+S استفاده کنید. در پنجره ی باز شده و در تب Clean Options گزینه ی Strip Exif data entirely رو انتخاب کنید و دکمه ی Clean رو بزنید.
 

8521413

New member
سلام مرسی بابت مطالب خوبی که گذاشتین، من معمولا واسه این کار از فوتوشاپ استفاده می کنم و با ترکیب دو روش گفته شده، کوچک کردن سایز و کم کردن کیفیت، به حجم دلخواه می رسم... البته در فوتوشاپ میتونین از منوی فایل گزینه ی save for web & devices رو انتخاب کنین و با فرمت دلخواه عکس رو ذخیره کنین، البته فرمت Jpeg فشرده ترین فرمت هست.
 

reza.n

New member
mishe axo baz konid bad az safhe ax begirin(dokmeye print screen ro bezanin)badesh painto baz konin unja paste konin(ctrl+v)bad ham save konin che jpeg ya har formate digeyi
 
بالا