چرا ایروبیک کار کنیم؟

mashzahra

New member
1m29blmtutug78329dt.jpg
در میان این شیوه های زندگی گیج کننده ی ما ، ورزش کردن از هر نوعی که باشد ، حیاتی محسوب می شود. علیرغم این که هیچ کس هم منکر نمی شود که اگر شما وارد یک جریان دائمی انرژی سازی و دوباره جوان سازی شوید ، احساس کاملا خوبی خواهید داشت . تمرینات ایروبیک یا هوازی انواع دستورالعمل های ورزشی را شامل می شوند. برخی از آنها معتدل و دارای زمان طولانی وبرخی هم سخت و شدید هستند . به طور اساسی تمرینات ایروبیک از یک مرحله ی گرم کردن ، مرحله شدید تمرین و نهایتاًمرحله ی سرد و آرام سازی بدن تشکیل می شوند. تمرینات ایروبیک کاملاًً بر عکس تمرینات بی هوازی هستند که معمولاًاز تمرینات بی هوازی با نام تمرینات قدرتی یاد می کنیم . این تمرینات معمولاً شامل ورزش های قدرتی و با وزنه می شوند .
تمرینات ایروبیک بسته به دلیلی که آنها را انجام می دهیم و وضعیت عضلانی ما، از جنبه ی مدت زمان وشدت تمرین با هم تفاوت دارند. یافته های علمی در مورد تمرینات ایروبیک نشان می دهد که مراحل و مدت آن به ۲ دلیل طراحی شده اند :
۱- شکستن گلیکوژن ، برای تولید گلوکوز وایجاد انرژی
۲- آغاز کردن سوخت و ساز چربی در عدم حضور کربوهیدرات ها
از مزایای بیشمار تمرینات ایروبیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :
۱- ایروبیک برای تمامی سنین مفید است ، چرا که ایروبیک از تمرینات ملایم شروع می شود و به حالت شدیدتر میل می کند.
۲- تمرینات ایروبیک برای بهبود تناسب و اندازه ی دست ها ، پاها ودیگر اعضای بدن مثل قفسه سینه و باسن طراحی شده اند.
به ادامه مطالب بروید


۳- حرفه ای هایی که قصد قوی کردن ماهیچه های دستگاه تنفسی را دارند ، انواع تمرینات ایروبیک در سطوح مختلف را با هم دیگر ترکیب می کنند . این کار موجب سهولت ورود وخروج جریان هوا به ریه ها می شود.
۴- تمرینات ایروبیک به بزرگترو قوی تر شدن ماهیچه های قلب کمک می کنند. این نتیجه ی افزایش پمپاژ خون است این گونه تمرین موجب کاهش نرخ ضربان قلب در زمان استراحت می شود.
۵- این تمرینات به تحرک ماهیچه های فرد پرداخته و به ماهیچه سازی در سراسر بدن کمک می کند.
۶- افزایش گردش خون در حین انجام تمرین های ایروبیک به عادی سازی فشارخون کمک می کند. همچنین به افزایش تعداد گلبول های قرمز و انتقال اکسیژن به دست ها ، پاها و دیگر اعضای بدن کمک می شود.
۷- تمرینات ایروبیک با افزایش اعتماد به نفس از طریق کاهش وزن مؤثر وبه تحرک واداشتن بدن به سلامتی روحی کمک می کنند.آموزش ایروبیک این موجب کاهش افسردگی واضطراب گشته وعلاوه بر آن احساس شاد کامی را افزایش می دهد.
۸- همچنین تمرینات ایروبیک موجب کاهش مشکلات قلبی و عروقی ، افزایش رشد استخوان ها وکاهش پوکی استخوان چه در زن ها و چه در مردها می شود.
۹- حرکات ورزشی به افزایش ذخیره سازی انرژی و تسهیل پایداری بیشتر در حین انجام فعالیت های مختلف کمک می کند . تمرینات ایروبیک برای برآوردن نیازهای سیستم قلبی و تنفسی ، قدرت ماهیچه ها ، سوخت و ساز غیر ایروبیک ( بی هوازی )، سوخت وساز اساسی وسوخت وساز زمان استراحت طراحی شده اند.
 
بالا