پاک ترین هواپیمای جهان هم طراحی شد

bahar-barani

New member
پروازی بدون توقف به هر نقطه ای از جهان !


شرکت لاکهید مارتین طرح اولیه هواپیمای جتی را ارائه کرده که سوخت آن هیدروژن است و می تواند بدون نیاز به توقف به هر نقطه ای از زمین پرواز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده ای به نام "گودویت" رکورد طولانی ترین پرواز را در میان پرنده های جهان به نام خود ثبت کرده است زیرا این پرنده بدون توقف برای یافتن غذا می تواند از استرالیا به آلاسکا پرواز کرده و مسافتی در حدود 11 هزار و 677 کیلومتر را طی کند.

"ویلیام بلیک" با الهام از بال این پرنده جتی بدون آلودگی و پاک را طراحی کرده است که می تواند با بالهایی مشابه این پرنده در ارتفاعات بالا پرواز کند. ایده اصلی وی ساخت جتی است که می تواند بدون نیاز به توقف برای سوخت گیری و با کمترین میزان مصرف سوخت به هر نقطه ای از جهان پرواز کند بدون اینکه هیچ آلودگی به وجود آورد.

بلیک طرح هواپیمای Stratoliner را به منظور نمایش دادن امکان ساخت هواپیماهای پاک و بدون آلودگی که می توانند با استفاده از ویژگی های آیرودینامیکی بالای خود به ارتفاعی بروند که در آن مقاومت هوا به کمترین میزان رسیده و هواپیما مانند یک پرنده در آسمان شناور می شود ارائه کرده است.

چهار موتور توربو فن هیدروژنی برودتی بدون ایجاد کوچکترین آلودگی انرژی مورد نیاز هواپیما را تامین کرده و می تواند با پرواز در حالت کم انرژی از میزان مصرف سوخت بکاهد. ساخت موتورهای توربوفن هیدروژنی برودتی هنوز امکان پذیر نشده است اما ارائه طرحی زیبا برای آن می تواند زمینه ساز تولید این نوع از موتورهای پاک باشد:angel:
 
بالا