وزیر بهداشت خطاب به یک پرستار: اصلاً تو خودت کی هستی؟!!

admin

Active member
پرسنل مدیریت
جمله توهین آمیز وزیر بهداشت خطاب به پرستاری که مشغول خدمت صادقانه به بیمارش بود موجی از اعتراض را در جامعه پرستاری ایجاد کرده است،گویی هنوز کسانی خود را بالا ده ای و دیگران را پایین ده ای فرض می کنند.
اصلاً تو خودت کی هستی
این جمله گوهر باری است خطاب به یک پرستار که پنجشنبه شب در پربیننده ترین برنامه صدا وسیما یعنی بخش خبری 20:30 از زبان وزیری تراوش شد که مسئولیت وزارتی را بر عهده دارد که علاوه بر چند صد هزار نیروی متخصص دارای همین مقدار دانشجو در رده های مختلف است و رفتار و منش او باید سر لوحه و الگو برای دیگران باشد.البته صدا و سیما هم مقداری در انتخاب مطلب کج سلیقگی کرد ولی اصل مطلب جای دیگری است.
اصولاً در وزارت فخیمه بهداشت گروهی افراد فرهیخته و صاحب جمیع کمالات وجود دارند که گمان می کنند ماه و خورشید و فلک باید بگردند تا این گروه بتوانند به راحتی به امر سلامت مردم بپردازند. در این زمینه تمام امتیازات و دستاوردها مربوط به این فضلا است و بقیه به عنوان نیروهای پشتیبان باید در خدمت این گروه باشند و البته اگر جایی هم مشکلی وجود دارد مربوط به بقیه است و نه ایشان.
این دوستان تمام پستهای مدیریتی را ملک بلامنازع خود می دانند به طوری که حتی از پست مسئول نقلیه نیز در بعضی دانشگاههای علوم پزشکی نم یگذرند چه رسد به ریاست و معاونت و غیره ولی در زمان پاسخگویی بقیه باید جور بی مدیریتی ایشان را به دوش بکشند.
از دیگر صفات ممتازه وزارت بهداشت تقسیم کارکنان به «بالا ده ای و پائین ده ای» است.
کارکنان برجسته «بالای ده» مجازند هر کاری بکنند.مجازند زیرمیزی (بخوانید پول زور) بگیرند چرا که تعرفه هایشان واقعی نیست.مجازند دو شغله و چند شغله باشند و علیرغم دریافت حقوق چندین میلیونی بیماران را به بخش خصوصی سوق دهند چرا که به خدماتشان نیاز است.
مجازند یک شبه دو دانشگاه را ادغام کنند و سپس دو باره جداکنند و میلیاردها پول بیت المال را هدر دهند چرا که به کسی پاسخگو نیستند. مجازند برنامه پزشک خانواده را علیرغم همه نظرات کارشناسی مخالف اجرا کنند و زیر آن بمانند چرا که خودشان خودشان را ارزیابی می کنند (و البته همیشه 20 می گیرند) و هیچ نهاد ناظری را غیر خودشان قبول ندارند.
کارکنان بالا ده مجازند با شورای داخلی خود مصوب کنند کارانه های چند ده میلیونی دریافت کنند و از فردای روز شورا بی نیاز به هیچ مصوبه قانونی آن را در تمام کشور اجرابی کنند و هزاران مورد دیگر .اصلا اینها «عاملیت مجاز » برای هرکاری را به نام خود ثبت کرده اند.

و اما کارکان پائین ده:
اگر کارمندی در بیمارستان از بیماری یا همراه او حتی به میل خودشان هدیه ای دریافت کند تمام سیستم های امنیتی و حراستی و نظارتی وارد عمل شده تا با این عمل خلاف شئون برخورد قانونی کند. اگر بخواهند برای پرستاری قانون ارتقای بهره وری را اجرا کنند(که حداکثر 50 ساعت اضافه کار او را افزایش می دهد و باعث افزایش حقوق 200 هزار تومانی می شود) از او تعهد کتبی و اثر انگشت می گیرند تا فقط در یک بیمارستان کار کند و از تمام توان خود برای نظارت بر اجرای این قانون استفاده می کنند.
اگر بیماری به دلیل نداشتن بنیه مالی بدون تسویه حساب از بیمارستان فرار کند کارکنان «پائین ده ای» باید برای جبران خسارت وارده به سیستم از حقوقشان آن را تامین کنند.و البته کارکنان پائین ده حق ندارند بپرسند قانون مجلس برای تعرفه گذاری خدمات آنها بعد از 5 سال چرا اجرا نمی شود و هزاران مورد دیگر.
البته از حق نگذریم هنوز در یاد مردم شهر من مشهد شیرینی نام بلند آوازه« دکتر شیخ » و جود دارد پزشک با اخلاصی که زندگیش را وقف مردم کرده بود و هنوز دکتر شیخهائی را می شناسم که نه تنها پول ویزیت از بیمار بی بضاعت نمی گیرند که داروی بیمار را از جیبشان می پردازند و من بر در برابر آنها زانوی ادب میزنم.
و اما چند نکته در مورد سخن گوهر بار وزیر:
1-آیا ایشان نمی دانند تراشیدن مو یا shaving جزو شرح وظایف پرستار نیست و طبق شرح وظایف مصوب وزارت بهداشت این امر باید توسط کمک بهیاران انجام شود و آیا ایشان نمی دانند دوستان ایشان در دوره ای این کارکنان موثر را از چارت بیمارستانها حذف کرده اند و هنوز بسیاری از مراکز درمانی فاقد این نیرو ها هستند و وظایف ایشان تاحد امکان توسط پرستاران و بقیه توسط همراهی بیمار انجام میشود؟
2-آیا وزیر نمی داند یا نمی بیند که یک پرستار در بیمارستانهای تحت زعامت ایشان به جای چند نفر کار می کند البته بعید است نداند کسی که چندین سال در خارج از کشور زندگی و احتمالا طبابت کرده باید بداند که پرستار ایرانی با یک پنجم حقوق پرستاران دیگر کشور ها سه برابر آنها کار می کند حالا باید جور نبود کمک پرستار را هم بکشد.
3-نکته اخلاقی:
کی به ابو سعید ابالخیر گفته بود که ما پیلیم و بو سعید پشه.
بو سعید گفته بود که آن پشه هم تویی و ما هیچ نیستیم !
3- اگر از همه اینها هم بگذریم کلاً بی ادبی چیز بدی است و برای بعضی ها بدتر.
احمد نجاتیان
عضو شورای عالی نظام پرستاری

منبع: سایت سازمان نطام پرستاری
 

mw.ashel

New member
نامه اعتراض آمیز نظام پرستاری تهران نسبت به اظهارات وزیر بهداشت

هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در واکنش به اظهارات توهین آمیز وزیر بهداشت به پرستاران، نامه سرگشاده گلایه آمیز صادر کرد.
[FONT=&quot]به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛ متن این نامه به این شرح است:[/FONT][FONT=&quot][/FONT] [FONT=&quot]جناب آقای احمدی نژاد [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]رئیس محترم جمهور[/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot] با سلام و احترام با عنایت به بازدید سرزده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه خبرنگار سیما در روز چهارشنبه مورخ 11/2/92 از بیمارستان امام حسین(ع) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد و به علت نارضایتی بیماران و همراهان از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ایشان با گذشت از مسببان اصلی نارضایتی مردم با همکار پرستاری که در حال پاسخگویی بود، متأسفانه با رفتار بسیار بی ادبانه و بدور از نزاکت و به صورت توهین آمیز با همکار پرستار برخورد کرد که باعث رنجش خاطر جامعه پرستاری و التهاب درجامعه پرستاری کشور شده است. این درحالی است که علی رغم مشکلات عدیده اعم از کمبود شدید نیروی انسانی، تبعیض های بی حد و حصر و شرایط بسیار سخت، پرستاران با تمام توان و تلاش و بی ادعا و منت سعی در ارائه خدمات مناسب دارند و همواره و مستقیماً پاسخگوی بیماران، همراهان و مردم عزیز هستند.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot]آقای رئیس جمهور این توهین به مقام پرستار در روز زن و معلم توسط بالاترین مقام اجرایی وزارت بهداشت که باید برای همه الگو باشد اتفاق افتاد!در حالی که مقام معظم رهبری، حضرت عالی و سایر مسئولان همواره به حفظ شأن، منزلت و احترام به این قشر محروم تأکید داشته اند لذا جامعه پرستاری انتظار دارد در اولین فرصت ممکن وزیر بهداشت در همان برنامه پخش شده در سیما (خبر 20:30) از جامعه پرستاری عذر خواهی کند در غیر این صورت عواقب ناشی از این برخورد زشت قابل پیش بینی نیست.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot] یعقوب قدسیان [/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot] رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران[/FONT]

منبع خبر:پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری
 

nanooo

Member
حضرت عالی و سایر مسئولان همواره به حفظ شأن، منزلت و احترام به این قشر محروم تأکید داشته اند نیست.

الهی بمیرم برا خودم
خداییش نمیدونستم رسما جز قشر محروم جامعه محسوب میشم.....
خدایا....
 

mf2009

New member
چرا ناراحتید مگه پرستار هم حق زندگی داره ؟ مگه نیاز به احترام داره ؟ واه واه چه پرتوقع شدن پرستارها ....... این دولت به این خوبی چرا جو رو نزدیک انتخابات خرا ب میکنید تو ایران پرستار باید فقط تحقیر بشه حقش پایمال بشه ..... اصلا تو کی هستی پرستار که میخای حرفم بزنی . همینم که یه حقوق بخور نمیری بهت میدیم بایت خدات رو شکر کنی ( ادامه سخنان وزیر محترم )
 
آخرین ویرایش:

mehran35

New member
تجمع دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به رفتار اخیر وزیر بهداشت + توضیحات تکمیلی
خبرنامه دانشجویان ایران: صبح امروز- شنبه- دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران تجمعی را در اعتراض به آنچه که دانشجویان رفتار توهین آمیز وزیر بهداشت در برنامه 20:30 پنج شنبه شب عنوان کردند، صورت دادند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این تجمع از دقایقی پیش در دانشکده پرستاری این دانشگاه آغاز شده است و طبق گزارش های رسیده شخصیت هایی همچون میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری ، و غضنفر میرزابیگی معاونت وزیر نیز حضور داشتند.

در این تجمع میرزابیگی با حضور در جمع دانشجویان با بیان این مطلب که "بنده امروز بنمایندگی از پرستاران در این تجمع حضور دارم"، گفت:ما نمیگذاریم یک مسئول یا وزیری به قشر پرستاران توهین کند.

وی ادامه داد: این یک حرکت گردن کشی نیست؛ هر مسئولی با توجه به رفتار سازمانی خود حق توهین به پرستاران را ندارد و باید رفتار خود را تنظیم کند.

میرزابیگی همچنین با تشکر از حرکت دانشجویان افزود: حرکت وزیر یک حرکت دینی نبوده است.

اما میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری در ادامه با حضور در جمع دانشجویان گفت: ما 48ساعت به وزیر فرصت می دهیم که از حرکت خود در یک کنفرانس خبری عذرخواهی کند.
منبع :خبرنامه دانشجویان ایران
 

خزر

New member
نمیدونم چی بگم :smiliess (2):

واقعا متاسفم برای اینجور ادمااااااااااا:j58r36j3gcr4suxymup
 

mehran35

New member
با کمی تفکر در رابطه با رفتار وزیر میتوان به پشت پرده سیاست های نظام سلامت ونگرش واقعی به جایگاه پرستار در این سیستم پی برد!این اتفاق باعث شد تا بفهمیم علت ناکامی های پرستاران تاکنون چه بوده ووضعیت تا چه حد وخیم است!
 
آخرین ویرایش:

هاکان

New member
[FONT=Arial]والله ماهاکه سابق کاریمون 2روز هست(درمقایسه با بزرگان پیشکسوتی چون جنا وزیر)می دونیم که اولین اصل انسانیت و وجدان در حیطه کاری احترام به حقوق بیماران و حقوق پرسنل زحمتکش بیمارستان هست حالا ایشون چرا این اصل یادشون رفته یا از کی دل پری داشتند الله اعلم.
ما چه خوش خیال که این وزیر شاید نسبت به وزرای گذشته بهتر عمل کنه.همچنان غرق توهمات هستیم.
به نظر شما سواد بهتر هست یا فرهنگ و انسانیت؟؟؟؟[/FONT]
 

lmama

New member
واقعا متاسفم براش,اگه پرستارای عزیز فقط یک ساعت دست از کار بکشن شاید جناب وزیر متوجه بشن که پرستارا کی هستن.........حیف از ایران ...............
 

pariiisa

New member
تاقبل این غیر مستقیم با حقوقا و کارانه های مسخره و وضعیت و شرایط کاری نامطلوب بهمون توهین میکردن و الان به طور مستقیم..این توهینا فقط مال قشر پرستار نیس مال همه ی پیراپزشکا هست.تو کشوری که فقط پزشک احترام داره این چیزا بعید نیس.کاش پزشکای محترم و تمام قشر پزشکی بهداشتی بدونن که ماها team workهستیم و اگه یکیمون نباشه کل سیستم مختل میشه. کاش کسی به تمام مسائل رسیدگی کنه.کاش حداقل شرایط کاری رو برای ما مناسب میکردن.برای خودم و کشورم متاسفم با این اوضاع
 

parvin nikkhah

New member
کارکنان برجسته «بالای ده» مجازند هر کاری بکنند.مجازند زیرمیزی (بخوانید پول زور) بگیرند چرا که تعرفه هایشان واقعی نیست.مجازند دو شغله و چند شغله باشند و علیرغم دریافت حقوق چندین میلیونی بیماران را به بخش خصوصی سوق دهند چرا که به خدماتشان نیاز است.
مجازند یک شبه دو دانشگاه را ادغام کنند و سپس دو باره جداکنند و میلیاردها پول بیت المال را هدر دهند چرا که به کسی پاسخگو نیستند. مجازند برنامه پزشک خانواده را علیرغم همه نظرات کارشناسی مخالف اجرا کنند و زیر آن بمانند چرا که خودشان خودشان را ارزیابی می کنند (و البته همیشه 20 می گیرند) و هیچ نهاد ناظری را غیر خودشان قبول ندارند.
کارکنان بالا ده مجازند با شورای داخلی خود مصوب کنند کارانه های چند ده میلیونی دریافت کنند و از فردای روز شورا بی نیاز به هیچ مصوبه قانونی آن را در تمام کشور اجرابی کنند و هزاران مورد دیگر .اصلا اینها «عاملیت مجاز » برای هرکاری را به نام خود ثبت کرده اند.
و اما کارکان پائین ده:
اگر کارمندی در بیمارستان از بیماری یا همراه او حتی به میل خودشان هدیه ای دریافت کند تمام سیستم های امنیتی و حراستی و نظارتی وارد عمل شده تا با این عمل خلاف شئون برخورد قانونی کند. اگر بخواهند برای پرستاری قانون ارتقای بهره وری را اجرا کنند(که حداکثر 50 ساعت اضافه کار او را افزایش می دهد و باعث افزایش حقوق 200 هزار تومانی می شود) از او تعهد کتبی و اثر انگشت می گیرند تا فقط در یک بیمارستان کار کند و از تمام توان خود برای نظارت بر اجرای این قانون استفاده می کنند



آقای احمد نجاتیان تبریک به خاطر بیان شیوا و تاثیر گذارتان...................................
 

Rahai

New member
خوش بحال پرستارا
برا خودشون نظام دارن که لااقل پشتیبانشونه.
 
آخرین ویرایش:

Rahai

New member
راستی یادم رفت بگم که این جناب دکتر یه کارمند عادی بودن و مسئول یکی از بخشا و این حرفو جلوی رئیس کل زدن و رئیس کل هم گفتن هر چی آقای دکتر بگن، همونه
 

TUMS

Well-known member
راستی یادم رفت بگم که این جناب دکتر یه کارمند عادی بودن و مسئول یکی از بخشا و این حرفو جلوی رئیس کل زدن و رئیس کل هم گفتن هر چی آقای دکتر بگن، همونه
البته تقصیر ما هم هست
فک میکنیم که هر کی پزشکی قبول شده دیگه آخرشه جالبه توی دوره کارشناسی که بودم چندتا پزشکی هم اتاقم بودن جالب اینکه خودشون هم همین فکرو میکردن دانای کل میدونستن خودشون را
مشکل از ماست که اون چیزی را که بلدیم با اطمینان و اعتماد به نفس نمیگیم
 

TUMS

Well-known member
یه بار یکیشون از کارورزی اومد به من گفت امروز یه مریض داشتیم خونشو گرفتن و فرستادن تهران واسه اینکه دیف کنن(دیف :همون که درصدای wbc را حساب میکنن که هم با دستگاههای جدید کامل دیف میکنن و هم به صورت زیر میکروسکپ میشه انجامش داد)
بعد با چنان اطمینانی میگفت دستگاهشو اینجا نداریم فرستادن تهران که نگو
ازش پرسیدم میدونی دیف یعنی چه اصلآ:5:
بعد از کلی توضیح دادن به زور قبول کرد که اشتباه میکرده
من واسه ارشد ایمنی میخوندم این ترمک های پزشکی که ایمونو داشتن زیاد میومدن تا من براشون توضیح بدم باور کنید اون چندتایی که هم اتاقی من بودن زورشون می اومد که چرا از اونا نمی پرسن:smiliess (12):
 

nimajoon

New member
اول اینکه این اقا شعور خودشون رو نشون دادن ، و بعد از اون من از خود پرستارا بیشتر گلایه دارم ، به عنوان مثال کاراموزی بودیم ، ترم یکی های پزشکی همدیگرو اقای دکتر و خانوم دکتر صدا میکردن و اینقدر به هم احترام میگذاشتن که نگو ولی در مقابلش ما چی؟؟!!!!!
و اینکه توی بخش بارها دیدم که خود پرستارها از همدیگه حمایت نمیکنند و هنوز خودشون رو باور نکردن ، و تا زمانی که ما خودمون به خود باوری نرسیم و خودمون به خودمون احترام نگذاریم ، از دیگران نباید انتظار داشته باشیم و همین اش و همین کاسه خواهد بود...
 

نارون

Member
معنای این توهین فاجعه آمیزه: یعنی این آدم راه حل پیدا کردن مشکل رو بلد نیست یعنی اصلا مشکل رو نمیدونه که کجاست یعنی به سیستمی که سرپرستی اونو بدست گرفته احاطه نداره که نمیدونه شرح وظایف کی چیه کسی که مشکلات سیستمو نمیشناسه طور ممکنه بدونه باید چکار کنه این یعنی فاجعه برای سیستم سلامت نه فقط فاجعه برای جامعه پرستاری
من فقط متاسفم که یه دردی به دردای جامعه پرستاری اضافه شد . برای خودم متاسفم که بالاترین مقام مسئول توی سیستمی که کار میکنم هنوز نیومده همه رو ناامید کرد خدا کنه این فقط یه اشتباه باشه و به همین جا ختم بشه
 

Rahai

New member
البته تقصیر ما هم هست
فک میکنیم که هر کی پزشکی قبول شده دیگه آخرشه جالبه توی دوره کارشناسی که بودم چندتا پزشکی هم اتاقم بودن جالب اینکه خودشون هم همین فکرو میکردن دانای کل میدونستن خودشون را
مشکل از ماست که اون چیزی را که بلدیم با اطمینان و اعتماد به نفس نمیگیم

آخ که من تموم راه ها رو رفتم...
 
آخرین ویرایش:
بالا