هیچ بیمارستانی کارمندانش را ملزم به پوشش خاصی نمی‌کند

عضو شورای عالی نظام پرستاری درخصوص نظارت بر پوشش پرستاران گفت: هیچ بیمارستانی، کادر پرستاری خود را برای پوشش خاص ملزم نمی کند.

محمد شریفی مقدم با اعلام اینکه پرستاران از جمله گروه هایی هستند که نحوه پوشش را رعایت می کنند، اظهار کرد: هیچ بیمارستانی، کادر پرستاری خود را برای پوشش خاص ملزم نمی کند.

دبیرکل خانه پرستار اضافه کرد: در مورد نحوه پوشش پرستاران مرد که باید گفت هیچ پرستاری از کروات استفاده نمی کند اما برخی پزشکان از این نحوه پوشش استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نحوه پوشش پرستاران در بخش دولتی کاملا رعایت می شود و در بخش خصوصی نیز همه گروه ها رعایت می کنند مگر اینکه بافت بیمارستانی برای بخش آزمایشگاهی و یا پزشکان برای استفاده از این نحوه پوشش متفاوت باشد.

به گزارش پانا، سردار احمدی مقدم- فرمانده نیروی انتظامی بارها با انتقاد از پوشش برخی پرستار از تذکر به ۶۰ بیمارستان برای رعایت پوشش کارکنان و پرستاران خبر داد و گفت: مدیریت این بیمارستان‌ ها اجبار کرده بودند که پرسنل آنها پوشش خاصی داشته باشند که به آنها تذکر داده شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ابلاغ رسمی برخی بیمارستان‌ ها در تهران مبنی بر اجباری بودن کروات و نوع خاصی از پوشش برای زنان گفت: چه اتفاقی افتاده که این مسئله در جمهوری اسلامی روی می‌ دهد؟

همچنین مرضیه وحید دستجردی- وزیر بهداشت نیز در تیرماه امسال در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات مقامات نیروی انتظامی درباره نحوه پوشش پرسنل بیمارستان‌های خصوصی٬ افزود: به‌طور حتم هم‌اکنون مسائل و موضوعات مهم‌تری در حوزه سلامت وجود دارد. مسئول اصلی نظارت بر موضوعات خارج از حوزه سلامت٬ سازمان اماکن است٬ وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای نظارت بر بیمارستان‌ها انجام داده است.

این مقام دولتی٬ درباره نحوه نظارت وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی بر بیمارستان‌های خصوصی٬ توضیح داد: به‌طور حتم تمام موضوعات و محورهای یک بیمارستان از چشم ناظرین دور نمی‌ماند و به تمام اقدامات پرسنل امتیاز می‌دهیم٬ به‌طور مثال در موضوع حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها امتیاز سه‌هزار درنظر گرفته شده است.
 
بالا