نکات به دردبخورواسه هرکسی "توصیه میکنیم حتما مطالعه بفرمایید"

azhwan

New member
بدن انسان در تمام طول عمر به شيوه‌ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌های زيركانه و هشدار دهنده را بروز می‌دهد اما اكثر افراد به دليل ناآگاهی از اين روابط و علائم، پيغام‌های حياتی بدن را ناديده می‌گيرند كه حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است.

روزنامه «ديلی ميرور»، در گزارشی به چند راهكار جالب و شگفت‌انگيز به عنوان اسرار زندگی اشاره كرد كه بی‌ترديد در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفيد خواهند بود:

1- دردناك شدن مچ پا می‌تواند نشان دهنده مشكلات كلسترولی باشد.
به گفته متخصصان دردناك شدن مچ پا می‌تواند نشانه ابتدايي از افزايش ارثی سطح كلسترول بد خون باشد. در واقع تشكيل كلسترول در اطراف زردپی آشيل، موجب بروز اين درد می‌شود. - راه حل چيست؟

اگر احساس كرديد كه مچ‌ پايتان مدت سه روز يا بيشتر به طور مداوم درد می‌كند، حتما برای چكاپ كلسترول به پزشك مراجعه كنيد، بويژه اگر سابقه خانوادگی ابتلا به بيماری قلبی را داريد.

2- قوی بودن ريه‌ها نشان دهنده كاهش خطر ابتلا به آلزايمر است. مطالعات نشان می‌دهد كه فعاليت ضعيف و نامطلوب ريه‌ها موجب می‌شود كه اكسيژن كمتری به مغز برسد و در نتيجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزايمر افزايش پيدا می‌كند.

-راه حل چيست؟

برای جبران اين مشكل سعی كنيد تنفس عميق انجام دهيد به اين ترتيب كه پنج ثانيه عمل دم و پنج ثانيه عمل بازدم هوا را انجام دهيد. اين كار موجب تقويت ريه‌ها می‌شود چون اكسيژن را به مقدار كافی و مناسب به مغزتان می‌رساند. اگر اين كار را شش نوبت در روز تكرار كنيد، ريه‌های شما 20 درصد قوی‌تر می‌شوند.

3- سفيد شدن موها قبل از رسيدن به سن 30 سالگی نشانه مهمی از ابتلا به مشكلات تيروئيدی است.متخصصان تيروئيد تاكيد دارند كه عدم تعادل در فعاليت غده تيروئيد موجب اختلال در توليد رنگدانه‌ها در پياز مو می‌شود.

- راه حل چيست؟

اگر موهايتان در سن پايين، سفيد شده و هم چنين علائم ديگری چون كاهش وزن، افسردگی و يا مشكلات عادت ماهانه داريد، حتما برای چكاپ كامل و درمان به موقع به يك متخصص غدد مراجعه كنيد.
4- بيماری لثه خطر و احتمال زايمان زودرس را افزايش می‌دهد. باكتري‌های موجود در لثه‌های بيمار و عفونی، موجب بروز واكنشی می‌شود كه حاصل آن باز شدن بی‌موقع و زودهنگام دهانه رحم در دوران بارداری است.

- راه حل چيست؟

هر روز نخ دندان بكشيد. هم چنين زنان باردار برای اطمينان از سلامت دندان‌ها و لثه خود بايد مرتب به دندان پزشك مراجعه كنند. مطالعات نشان می‌دهد كه مشكل و بيماری لثه احتمال زايمان پيش از موعد را 70 درصد افزايش می‌دهد.

5- گرم نگه داشتن پاها احتمال سرماخوردگی را كاهش مي‌دهد. وقتی پاها سرد می‌شوند، عروق خونی در بينی بسته و منقبض می‌شوند كه در نتيجه گلبول‌های سفيد خون در اين منطقه از مبارزه با عفونت‌ها دست می‌كشند و محل ورود ميكروب‌ها به بدن باز می‌شود.

بنابراين توصيه می‌شود جوراب بپوشيد و مطمئن شويد كه با گرم نگه داشتن پاها، سيستم دفاعی بدنتان به طور كامل كار می‌كند.


6 - خنديدن پس از صرف هر وعده غذايی، ميزان قند خون شما را پايين می‌آورد. متخصصان معتقدند عضلاتی كه ما از آنها برای خنديدن استفاده می‌كنيم برای دريافت انرژی، قندخون را مصرف می‌كنند و اين فرآيند خطر ابتلا به ديابت، چاقی و حتی برخی از سرطان‌ها را كاهش می‌دهد.

بنابراين بعد از شام در آرامش كامل روی مبل بنشينيد و مدتی به تماشای فيلم كمدی مورد علاقه‌تان بپردازيد.

7 - راه رفتن و حرف زدن همزمان، موجب كمردرد می‌شود. وقتی در حين راه رفتن، صحبت هم می‌كنيم اين كار مانع از همزمانی تنفس ما با گام‌هايمان در هنگام برخورد پاها به زمين ميیشود. اين عدم هماهنگی، موجب می‌شود كه بخشی از ضربه‌های ناشی از برخورد گام‌ها به زمين به كمر وارد شود و موجب بروز كمردرد می‌شود.

توصيه می‌شود دفعه بعد اگر به هنگام خريد كردن موبايلتان زنگ زد، يك گوشه بنشينيد و با تلفن صحبت كنيد.

8 - فشار دادن پاها روی هم مانع از ضعف كردن و بی حالی می‌شود. اگر بعد از سريع برخاستن از جای خود احساس سرگيجه پيدا كرديد يا حس كرديد كه منگ شده‌ايد و چشمانتان سياهی می‌رود با اين حركت ساده می‌توانيد جريان خون را به سرعت به مغز بفرستيد و ضعف و سرگيجه خود را متوقف كنيد.

ابتدا هر دو پای خود را روی زمين قرار دهيد. بعد يكی از پاها را روی پای ديگر بياندازيد و تا جايی كه ميیتوانيد در اين وضعيت پاها را روی هم فشار دهيد. 30 ثانيه در اين وضعيت بمانيد تا خون به مغزتان برسد و حالتان بهتر شود.

9- غفلت از كمردرد، تهديد جدی برای مغز است.پزشكان دريافته‌اند افرادی كه بيش از يك سال مبتلا به كمردرد هستند، 11 درصد از حجم سلول‌های مغزی آنها در ناحيه‌ای كه مربوط به كنترل يادگيری است، كاسته می‌شود. ظاهرا فشار مقابله با كمردرد اين تاثير نامطلوب را روی سلول‌های مغزی برجای می‌گذارد.

در صورت بروز كمردرد، فورا از پزشك كمك بگيريد. اكثر كمردردها در صورتی كه زودتر مورد توجه قرار بگيرند، قابل درمان هستند.

10- چاقی، احتمال بروز سردردها را تا دو برابر افزايش می‌دهد. وزن زياد موجب التهاب در عروق خونی ناحيه سر می‌شود كه مهمترين عامل بروز سردرد است.

برای كاهش دردها، اقدام به كاهش وزن كنيد و برای درمان سردردها از راهكارهای طبيعی استفاده كنيد. مصرف روزانه داروهای مسكن در واقع موجب بروز سردرد می‌شود.



12- قوز كردن، ولع شما را به خوردن شيرينی تشديد می کند.

پزشكان معتقدند كه قوز كردن جريان خون را به مغز كاهش می‌دهد و در نتيجه ولع خوردن مواد قندی را تشديد می‌كند چون در صورت كاهش جريان خون در مركز اشتها در مغز، گلوكز كمتری به اين عضو اصلی می‌رسد در حالی كه گلوكز مهمترين غذای مغز است.

- راه حل چيست؟

هميشه صاف بنشينيد و پاهای خود را روی زمين بگذاريد. ستون فقرات خود را بكشيد و شكم خود را به داخل بكشيد طوری كه كمر شما به سمت صندلی كشيده شود.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IL-2
بالا