میلیاردرهایی که زمانی ترک تحصیل کرده اند

goleroz

New member
بیل گیتس (شرکت Microsoft)



البته بیل گیتس می توانست در تحصیل نیز موفق باشد. گیتس دانشجوی دانشگاه هاروارد بود اما تصمیم گرفت که دانشگاه را رها کرده و شرکت مایکروسافت را تاسیس کند. شرکت مایکروسافت به یکی از بزرگ ترین غول های تکنولوژی جهان تبدیل شد و گیتش هم برای سال ها عنوان ثروتمندترین مرد جهان را با خود یدک کشید.


پل آلن (شرکت Microsoft)



پل آلن نسبت به بیل گیتس کمتر شناخته شده است اما او نیز زمانی که 2 سال از تحصیلش در دانشگاه واشنگتن می گذشت، تصمیم به ترک تحصیل گرفت تا همراه با بیل گیتس شرکت مایکروسافت را تاسیس کند. در واقع آلن بود که گیتس را متقاعد کرد تا درس و تحصیل را رها کند. پل آلن نیز تبدیل به یکی از میلیاردرهای جهان شد و اکنون علاوه بر سهامش در مایکروسافت، در ده ها شرکت دیگر ازجمله شرکت رسانه ای دریم ورکس (Dream Works) نیز سهم دارد. او همچنین مالک چند تیم ورزشی است.


مایکل دل (شرکت DELL)



بسیاری از دانشجویان در حالی لپ تاپ های ساخت شرکت دل (Dell) را با خود حمل می کنند که احتمالا خبر ندارند رییس شرکت دل، به درس و دانشگاه پشت کرده است. مایکل دل دانشجوی دانشگاه تگزاس بود که ایده ایجاد یک شرکت کامپیوتری به ذهن او خطور کرد. ریچارد دانشگاه را رها و شرکت دل را تاسیس کرد. شرکتی که درآمد آن در سال گذشته 4/61 میلیارد دلار بوده است.


استیو جابز (شرکت Apple)



استیو جابز، تنها یک ترم را در کالج گذراند و پس از آن درس را رها کرد. او البته پس از ترک تحصیل نیز مدتی را در کالج باقی ماند و در کلاس هایی حاضر شد که به آنها علاقه داشت. جابز بعدها شرکت اپل را تاسیس کرد، شرکتی که محصولات آن مانند iphone و ipad شیفتگان بسیاری در سرتاسر جهان پیدا کرده است.


مارک زوکربرگ (شرکت Facebook)



زوکربرگ کسب و کار خود را در سال 2004 و از خوابگاه دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما خیلی زود دریافت که این شبکه اجتماعی می تواند دنیایی فراتر از دانشگاه را در بر بگیرد. او برای توسعه فیس بوک (Facebook)، دانشگاه را ترک گفت و البته خیلی زود به شهرت و ثروت رسید. زوکربرگ اکنون با 27 سال سن، سی و پنجمین میلیاردر جهان محسوب می شود.


ریچارد برانسون (شرکت ویرجین)



ریچارد برانسون مدیر شرکت ویرجین عقیده دارد دوران تحصیل در دانشگاه بیش از حد طولانی است و درواقع بیشتر به نفع اساتید است تا دانشجویان. برانسون که اکنون ثروتش حدود 4/2 میلیارد دلار تخمین زده می شود هرگز محیط دانشگاه را تجربه نکرده، چراکه از 16 سالگی ترک تحصیل کرد و وارد بازار کسب و کار شده است.
 
بالا