میـوه هایی برای تضمیـن سلامتـی شـما

mahya

New member
*اگر قصد میوه خوردن دارید، بهتر است از بین میوه ها، پرفایده*ترین آن*ها را انتخاب کنید تا جسم و فکر بهتری داشته و پرانرژی*تر شوید. میوه*ها علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه و مغذی هستند، با پایین آوردن احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا، بیماری*های قلبی، سکته و سرطان، به شما کمک می*کنند احساس بهتر و عمر طولانی*تری داشته باشید.


سالم*ترین میوه*ها با بالاترین محتوی آنتی*اکسیدان


1.سیب اگر با پوست خورده شود حاوی پکتین، ۵ گرم فیبر و مقدار زیادی آنتی*اکسیدان*های فلاوونوئید است. فیبر سیب به پایین آوردن کلسترول کمک می*کند و فلاوونوئیدهای قدرتمند احتمال بیماری*های قلبی، سکته و سرطان را کاهش می*دهد. یک سیب متوسط چیزی در حدود ۸۰ کالری دارد.

2. مرکبات بیشتر بخاطر مزه، آبدار بودن و محتوی بالای ویتامین c خود معروف هستند. اما منبع بسیار خوبی از فولات، فیبر و سایر آنتی*اکسیدان*ها، ویتامین*ها و موادمعدنی نیز می*باشند. مرکبات به پایین آوردن کلسترول، فشارخون و خطر برخی از انواع سرطان کمک می*کند.
گریپ*فروت صورتی یا قرمز: نیمی از یک گریپ*فروت فقط ۴۷ کالری دارد. پرتقال: ۵۰ تا ۷۰ میلی*گرم ویتامین c در خود داشته و ۶۸ کالری است. لیمو: یک عدد لیمو حدود ۱۷ کالری دارد.

3.موز منبعی عالی از پتاسیم است (حدود ۴۰۰ میلی*گرم) که به پایین آوردن احتمال فشارخون بالا و سکته کمک کرده و نقش مهمی در عملکرد عضلات دارد. موز میوه*ای خوشمزه و شیرین است که می*تواند جایگزین خوبی برای قند بوده و منبع طبیعی عالی برای انرژی است. فیبر موجود در موز به بازگرداندن عملکرد روده*ها کمک می*کند. یک موز متوسط چیزی درحدود ۱۰۸ کالری در خود دارد.

4.از بین میوه های تابستانی، زرد*آلو منبع بسیار خوبی از ویتامین a، c و e، پتاسیم، آهن و کاروتینوئیدها می*باشد. لیکوپن موجود در زرد*آلو به محافظت از چشم*ها و جلوگیری از بیماری قلبی، اکسیداسیون کلسترول ldl و برخی سرطان*ها (مخصوصاً سرطان پوست) کمک می*کند و فیبر موجود در زردآلو در برطرف کردن یبوست موثر است. بعلاوه اینکه یک زردآلو فقط ۱۹ کالری در خود دارد.

5.از بین میوه های تابستانی، خانواده توت*ها به مقدار بسیار بالایی از آنتی*اکسیدان*های قوی مثل ویتامین c در خود دارد. تحقیقات مختلفی نشان می*دهند که توت*ها درمقابل بیماری*های قلبی، سکته، سرطان و بسیاری بیماری*های دیگر محافظت خوبی به عمل می*آورد.

تمشک آبی یکی از بهترین میوه*های آنتی*اکسیدانه به شمار می*رود. در کنار سایر فوایدی که برای سلامتی دارد، به پیشگیری از فشاخون بالا، زوال قرنیه و تخریب مغز که موجب بیماری آلزایمر می*شود، کمک می*کند. یک فنجان تمشک آبی ۸۱ کالری و ۴ گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان شاه*توت ۷۴ کالری و ۱۰ گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان تمشک ۶۰ کالری و ۸ گرم فیبر و یک فنجان توت*فرنگی ۵۰ کالری، ۴ گرم فیبر در خود دارد.

6.از بین میوه های تابستانی، طالبی سرشار از ویتامین c، پتاسیم و آنتی*اکسیدان*های کاروتینوئید هستند. طالبی به کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و بیماری*های قلبی-عروقی، بهبود ایمنی بدن و کمک به محافظت از پوست در نواحی که احتمال آفتاب*زدگی زیاد است کمک می*کند. یک نصف طالبی ۹۷ کالری و ۲ گرم فیبر دارد.

7.از بین میوه های تابستانی، گیلاس سرشار از آهن و فلاوونوئیدهای جنگنده با بیماری*ها است. همچنین پتاسیم، منیزیم، ویتامین c و e، فولات و کاروتیتوئیدهای محافظ قلب در خود دارد. گیلاس می*تواند به طور قابل*ملاحظه*ای التهاب، دردهای آرتروزی، کلسترول بد و خطر سرطان را کاهش دهد. یک فنجان گیلاس ۸۸ کالری دارد.

۸.کیوی بیشتر از دوبرابر از ویتامین c پرتقال را در خود دارد و همچنین منبعی عالی از منیزیم، پتاسیم و ویتامین*های a و e می*باشد. کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بیماری*های تنفسی را کاهش می*دهد. یک عدد کیوی متوسط ۴۷ کالری و ۳ گرم فیبر دارد.

۹. پاپایا سرشار از ویتامین c، فولات، کاروتینوئیدها و آنزیم*های گوارشی طبیعی است که به هضم پروتئین کمک می*کند. یک فنجان پاپایا خردشده ۵۵ کالری دارد.

۱۰. انگور قرمز حاوی آهن، پتاسیم، فیبر و مقدار قابل*توجهی آنتی*اکسیدان*های جنگنده با بیماری*ها است. انگور قرمز منبع اصلی فلاوونو*ئیدها، آنتوسیانین*ها و رزوراتول می*باشد که نشان داده است به پیشگیری از بیماری*های قلبی و سرطان کمک می*کند. یک فنجان انگور قرمز ۶۰ کالری در خود دارد.
 
بالا