**((موافقت وزیر بهداشت با اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری))**

Persian-Masoud

New member
موافقت وزیر بهداشت با اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

ImageHandler.jpg

محمد میرزابیگی در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری با اشاره تشکیل جلسه شورای عالی نظام پرستاری با حضور وزیر بهداشت گفت: در این جلسه دکتر هاشمی موافقت خود با اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اعلام کردند تا بدین ترتیب این قانون در چند بیمارستان به صورت پایلوت اجرایی شود و میزان هزینه و بار مالی آن مشخص شود.

وی افزود: مقدمات اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم اکنون فراهم شده و ما آماده هستیم تا این قانون را در چند بیمارستان به صورت آزمایشی اجرا کنیم تا زمینه اجرای آن در سراسر کشور فراهم شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، بحث در خصوص صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران را موضوع دیگر مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی نظام پرستاری عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا حدود دو هفته دیگر صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران به سازمان نظام پرستاری واگذار شود.

وی افزود: البته هم اکنون دستورالعمل های لازم برای اجرای قانون صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران توسط سازمان نظام پرستاری در حال تدوین است و بزودی در مورد نحوه اجرا و عملیاتی شدن آن نیز اقدام می شود.

میرزابیگی ادامه داد: همچنین بحث در خصوص تعیین راهکارهای رفع کمبود پرستار موضوع دیگری بود که در نشست امروز مطرح شد.

وی افزود: همچنین با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، در مورد تعیین جایگاه رسته خدمتی پرستاران نیز بحث و گفت و گو شد و قرار شد علاوه بر بازنگری و افزایش پرداختی گروه پرستاری، خدمات جدیدی در حوزه پرستاری به مردم ارائه شود.

پیش از سخنان وزیر بهداشت، محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان، عباس عباس زاده، نائب رئیس شورا و محمد شریفی مقدم، علی اکبر جراحی، جعفری، مداح و شمس از اعضای شورای عالی نظام پرستاری صحبت کردند.

پایان خبر
 
بالا