مصرف همزمان داروها با میوه گریپ فورت

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Faridma8

New member
محققان کانادایی اعلام کردند که مصرف بیش از 80 درصد از داروهای عادی با میوه گریپ فروت فعل و انفعالاتی ایجاد می کند و عوارض نیمی از این داروها در مصرف این میوه و یا مشتقات آن بسیار جدی می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دیوید بیلی داروشناس بالینی در موسسه تحقیقات سلامت لاوسون در لندن، اونتاریو کانادا 20 سال پیش برای اولین بار فعل و انفعال میان گریپ فروت در برخی از داروها را کشف کرده بود و از آن زمان تعداد داروهایی که به صورت بالقوه این فعل و انفعال را با گریپ فروت دارند افزایش یافته است.
بیلی اظهار داشت: آنچه من طی چهارسال گذشته مشاهده کردیم یک روند رو به رشد است و تعداد داروهای این فهرست در حال افزایش است. این داروها می توانند واکنشهای معکوسی با گریپ فروت داشته باشند و تأثیرات فوق العاده جدی ایجاد کنند . بسیاری از داروها در این فهرست در میان داروهای عادی هستند که در آن میان می توان به داروهای کاهش کلسترول خون، آنتی بیوتیکها و کلسیم اشاره کرد. داروهای دیگر دارای عواملی است که از آن برای مبارزه با سرطان یا فرونشاندن سیستم ایمنی بدن در افرادی استفاده می شود که به تازگی یک پیوند عضو داشته اند . براساس اظهارات بیلی، افراد 45 ساله به بالا بیشتر تمایل به خرید گریپ فروت دارند و از آنجا که این گروه در میان بیشترین مصرف کننده های دارویی هستند بنابراین احتمال تداخلهای دارویی در این افراد بیشتر وجود دارد.
این تحقیق در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شده است و طی آن به 85 داروی شناخته شده ای اشاره شده که با مصرف گریپ فروت فعل و انفعال ایجاد می کنند و 43 مورد آن می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند مورد اشاره قرار گرفته است . در میان این عوارض جانبی می توان به مرگ ناگهانی، نارسایی کامل کلیه، نارسایی قلبی عروقی، خونریزی معده ای روده ای و سرکوب مغز استخوان در افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند اشاره کرد.
این محقق یادآور شد: خوردن یک قرص با یک لیوان آب گریپ فروت شبیه خوردن 20 قرص با یک لیوان آب است. این فعل و انفعال اوردوز ناخواسته است. بنابراین جای شگفتی نیست که این سطوح از درمانی به سمی تبدیل می شوند.
تمام منابع تهیه شده از گریپ فروت ( میوه کامل یا آب آن) و سایر مرکبات چون پرتغالهای سویل که معمولا در مارمالاد مورد استفاده قرار دارد، لیمو ترشها و پوملوها می توانند چنین فعل و انفعالی ایجاد کنند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا