مشکل بهداشت زیر بغل

maxin

Well-known member
زیر بغلها مورد توجه قرار نمیگیرند، اما کمی فکر کنید؛ چقدر از اعتمادبهنفس شما در گرو آنهاست؟ آیا تا به حال برای پوشیدن لباس برای شرکت در یک مهمانی دوستانه، از این بابت دچار مشکل نشدهاید؟!

نهایت کاری که برای این قسمت بدن میشود، رفع موها و استفاده از دئودورانتهاست که برای حساسترین قسمت بدن، این کافی نیست. نادیده گرفتن زیر بغل منجر به مشکلاتی مانند حساسیت یا موهای برگشته به داخل میشود که به بررسی آنها میپردازیم.

1- تعریق بیش از حد
گاهی به دلایلی مانند استرس و اضطراب، گرمای زیاد هوا یا ورزش، تعریق بدن بیشتر میشود.
اما اگر آنقدر عرق میکنید که لباس تان غیرقابل مصرف میشود و باید روزی چند پیراهن عوض کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بسته به نظر او دئودورانت تجویزی، تزریق بوتاکس یا درمان با لیزر انجام شود.

2- منگوله پوستی (اسکین تگ)
همانگونه که از نامش پیداست، این زوائد قسمت های کوچکی از گوشت اضافی است که آویزان است (بسیار شبیه زگیل هستند اما کاملا بیضرر) و همرنگ پوست هستند.
این منگولهها در هر قسمتی از پوست که دارای چین باشد مانند زیر بغل شایع بوده و در نتیجه سایش مکرر پوست ایجاد میشوند.
این که این زوائد کاملا بیضرر هستند و فقط پزشک متخصص پوست قادر به رفع آنها به صورت کامل و بیخطر است.
اگر تعداد منگولههای پوستی بدن شما زیاد است یا از داشتن آنها خیلی اذیت میشوید، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا او به صورت استریل، آنها را جدا کند.

3- حساسیت
یکی از شایعترین مشکلات پوست زیر بغل، حساسیتهای پوستی یا قرمزی است. گرمای هوا، زدودن مو، جنس لباس و حتی نوع دئودورانتی که استفاده میکنید ممکن است منجر به حساسیتهایی مانند قرمزی یا بروز برجستگی شود.
به منظور برخورداری از پوستی سالم و شاداب در این قسمت، از پوشیدن لباسهای تنگی که به پوست زیر بغل ساییده میشوند بهخصوص هنگام ورزش، اجتناب کنید.
برای شستوشو، صابون آنتیباکتریال به کار برید، اما در استعمال آن زیاده روی نکنید.
پوست این قسمت از بدن بسیار نازک است و مالیدن زیاد آن موجب آزردگی میشود و در نهایت اگر پوستی حساس دارید از دئودورانتهای بدون بو استفاده کنید، زیرا عطر یک ماده محرک پوستی است.
یکی از بهترین روشن کننده های زیر بغل، لیمو ترش است. یک عدد لیمو را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و آن را روی پوست تیره زیر بغل بمالید
4- موهای زیر پوستی
موهایی که به جای بیرون، رو به داخل رشد میکنند، معمولا در نتیجه تراشیدن مو ایجاد میشوند. هنگامی که بالای فولیکول مو بریده میشود، یک لبه تیز ایجاد میشود که هنگام رشد به داخل سطح پوست نفوذ کرده و برجستگی ایجاد میکند.
به منظور پیشگیری از این حالت، از تیغهای خودتراش یک لبه استفاده کنید که چندان لبه بریده شده تیزی ایجاد نمیکنند. استفاده از اپیلاتور هم مفید است.
لیزر موهای این قسمت نیز انتخاب خوبی است. لیزر در مورد موهای زیربغل بسیار عالی جواب میدهد و عموما 2 تا 3 جلسه لیزر درمانی کفایت میکند.
لایهبرداری منظم نیز بسیار مفید است. روزانه این عمل را انجام دهید، به استثنای روزهایی که برای دفع موها از موم استفاده کردهاید.
برای لایهبرداری میتوانید از لیف ها یا لوسیونهای لایهبرداری استفاده کنید که حاوی اسید گلیکولیک هستند تا سلول های مرده سطحی که ممکن است نوک موها را به دام بیندازند، از پوست جدا شوند.

5- تیرگی زیر بغل
تغییرات رنگدانهای پوست به علل مختلفی ایجاد میشود؛ از جمله تغییرات هورمونی بدن، حساسیت به برخی فراوردهها، مردن سلولهای پوستی در اثر عرق کردن و تمیز نکردن منظم زیر بغل.
این گونه تغییرات در خانمهایی که پوست تیره دارند شایعتر است.
به منظور روشنتر و درخشان کردن پوست، استفاده از پاککنندهها و مرطوبکنندههای حاوی اسیدهای شیر و میوه که خواص روشنکنندگی طبیعی دارند، ضروری است.

اگر تیرگی زیر بغل شما را آزار می دهد، درمان های خانگی زیر را امتحان کنید.

- اولین ماسک پیشنهادی ما به شما این است که آب یک عدد خیار را با مقدار کمی زردچوبه مخلوط کنید و آن را روی محل تیره شده بزنید و پش از چند دقیقه بشویید. ترکیب خیار و زردچوبه باعث ایجاد حس خنکی و تازگی و روشن شدن پوست شما می شود.

- اگر روغن نارگیل در منزل دارید، دو قاشق از آن را بر روی تیرگی پوست تان ماساژ دهید. روغن نارگیل یکی از بهترین روشن کننده های پوست تیره زیر بغل است.

- آب یک عدد سیب زمینی را بگیرید و آن را برای 15 دقیقه روی پوست تیره زیر بغل تان بگذارید و سپس بشویید.

- یکی از بهترین روشن کننده های زیر بغل لیمو است. یک عدد لیمو را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و آن را روی پوست تیره زیر بغل بمالید. اگر لیموی تازه در دسترس نبود، آب لیمو هم تا حدی موثر است. خاصیت روشن کنندگی لیمو برای پوست را هرگز فراموش نکنید.

- اگر از ریش تراش برای از بین بردن موهای زیر بغل استفاده می کنید، این روش را برای همیشه ترک کنید، چون باعث تیرگی پوست حساس این ناحیه می شود.

فرآوری: نیره ولدخانی
بخش سلامت تبیان
منابع:
برترین ها
افکار نیوز
ویکی پدیا
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: firoozeh

firoozeh

New member
با اجازه ی صاحب مجلس(مکسینی)..:whistle:...

یکی دیگه از عللی که باعث تیرگی پوست در نواحی از بدن که چین ها روی هم می افته و تعریق زیاده (مثل زیر بغل و کشاله ران وقسمت داخلی آرنج و ...)عفونت قارچی مزمنه ...
برای رفع این مشکل پماد تریامسینولون ان ان (داروی ضد قارچی که خاصیت پیلینگ یا سفیدکنندگی و اسکراپ هم داره خیلی مورد استفاده قرار میگیره ! و تاثیرفوق العاده ای هم داره...

نکته:
1-تریامسینولون ان ان پماد موضعی میباشد که علاوه بر تریامسینولون که نوعی کورتون میباشد حاوی نئومایسین(نوعی آنتی بیوتیک ) و نیستاتین(نوعی ضدقارچ) نیز هست.

2-قبل از استفاده حتما پوست را تمیز و خشک نمایید
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: maxin
بالا