مراحل پرورش بوقلمون در خانه

omidi30

New member
768hz17ck957z0oj4wf8.jpg

مراحل پرورش بوقلمون
بوقَلَمون (در فارسی دری افغانستان: فیل‌مُرغ) گونهٔ بزرگی از پرندگان است که از سردهٔ (جنس) ملیگریس (Meleagris) و بومی آمریکای شمالی می‌باشد. بوقلمون‌ها در راسته ماکیان‌سانان (Galliformes) قرار دارند.

بوقلمون‌ها با یک ریش گوشتی که از زیر نوک آویزان است و با یک برآمدگی گوشتی که از بالای نوک آویزان است و اسنود (snood) نامیده می‌شود، متمایز می‌گردنند. با طول بالی از ۱٫۵ تا ۱٫۸ متر، بوقلمون‌ها بزرگ‌ترین پرندگان جنگل‌های محل زندگی خود هستند. همچون بسیاری از دیگر گونه‌های راستهٔ ماکیان‌سانان، بوقلمون نر بزرگ‌تر و رنگارنگ‌تر از بوقلمون ماده است.

نامیدن

هنگامی که این پرنده مضطرب یا هیجان‌زده می‌شود پوست برهنه در ناحیه گلو و سر می توانند از خاکستری به رنگهای قرمز، سفید و آبی تغییر رنگ دهند. به همین علت در زبان فارسی به آن بوقلمون می گویند.(بوقلمون نوعی از پارچه دیبا است که با تغییر جهت تابش نور به آن از رنگی به رنگی دیگر در می آید).

زمانی که اروپاییان برای نخستین بار با بوقلمون در شمال آمریکا برخورد کردند آن را به طور اشتباه پرنده گینی نامیدند. همچنین مشخص شد که بوقلمون نر از راه ترکیه وارد مرکز اروپا شد و نام این کشور بر روی این پرنده باقی‌ماند(به زبان انگلیسی) و این اشتباه همچنین موجب شد که نام علمی شود: ملیگریس (نام پرنده گینی در یونان است). همچنین نام‌های زیادی در زبانهای دیگر برای بوقلمونها که خاستگاه غیر بومی دارند، دیدگاهایی از زمان قدیم درباره این پرنده دیده شده‌است و باید اضافه کرد که معلوم نیست که بوقلمونها واقعاً از کجا آمده‌اند.

پرواز

بوقلمون‌های بزرگ محلی قادر به پرواز (پریدن) نیستند، اما بوقلمون‌هایی کوچک وحشی توانایی پریدن تا چند متر را دارند. آن‌ها می‌توانند با این پرش‌ها که تا شاخه‌ای از درخت که تقریباً به طول ۱٫۰ تا ۲ متر است خود را از دست شکارچیان نجات دهند. پرورش بوقلمون‌ ها تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از تخم نمی‌توانند پرواز کنند.
پرورش بوقلمون همانند پرورش سایر موجودات زنده نیازمند یک سری روش ها و تنظیم کلیه شرایط اطراف این پرنده می باشد. از جمله این شرایط که در پرورش بوقلمون نیاز به آگاهی و تنظیمات می باشد عبارت اند از :

1-روش های ضد عفونی قبل از ورود جوجه بوقلمون در سالن

2 - تنظیم دمای مناسب در سالن نگهداری در سنین متفاوت بوقلمون

3 - تنظیم رطوبت مناسب در سالن نگهداری بوقلمون

4 - تنظیم نور دهی و طول مدت خاموشی در طول دوره پرورش بوقلمون

5 - تنظیم رطوبت بستر در سالن پرورش بوقلمون

6 - جیره مناسب بنا به احتیاج غذایی بوقلمون در سنین مختلف

7 - رعایت بهداشت در طول دوران پرورش بوقلمون

8 - روش بار گیری صحیح در انتهای زمان پرورش جهت ارسال به کشتارگاه
 
بالا