لامپ*های کم*مصرف برای پوست بدن مضرند

waria

New member
با توجه به اینکه لامپ*های کم*مصرف نسبتا جدیدند، اثرات طولانی*مدت آنها کاملا مشخص نیست. نتیجه یک مطالعه جدید نشان می*دهد که این لامپ*ها ممکن است با آزاد کردن تابش فرابنفش باعث صدمه دیدن پوست شوند.

محمود حاج*زمان: همه ما می*دانیم که لامپ*های فلورسنت فشرده (CFL) که در کشور ما به لامپ*های کم*مصرف شهرت دارند، از نظر بهره*وری بسیار موثرند: آنها نور یکسانی همانند لامپ*های رشته*ای ملتهب تولید می*کنند، اما تنها یک چهارم آنها انرژی مصرف می*کنند. با این وجود، این لامپ*ها هنوز یک وسیله نسبتا جدید هستند و مطالعات طولانی*مدت اندکی بر روی آنها انجام شده است. در تازه*ترین مورد، گزارشی جدیدی که توسط محققان مرکز Stony Brook انجام شده است، بیانگر این است که لامپ*های کم*مصرف ممکن است با آزاد کردن تابش فرابنفش باعث صدمه دیدن پوست شوند.
به گزارش پاپ*ساینس، گروه تحقیقاتی نمونه لامپ*هایی را از دو محله مختلف نیویورک جمع*آوری کردند، و میزان تابش فرابنفش و قدرت پوشش فسفری آنها را اندازه*گیری کردند. آنها ترک*هایی را در لامپ*ها یافتند که برای آزادسازی پرتوهای فرابنفش در هر لامپ کفایت می*کرد. به گفته میریام رافایلوویچ، سرپرست گروه تحقیقاتی، آنها بافت*های سالم و مصنوعی پوست را در آزمایشگاهی در معرض این پرتوها قرار دادند و «استحکام آن در مقابل صدمه ناشی از تابش فرابنفش لامپ» را ثبت کردند.
نتایج این تحقیق به این معنا نیست که ما باید فورا از شر این لامپ*های صرفه*جو در مصرف انرژی خلاص شویم؛ اما محققان پیشنهاد می*کنند که این لامپ*ها را در فاصله نزدیک استفاده نکنید و یک پوشش شیشه*ای اضافی را در اطراف آنها استفاده نمایید.

IMAGE634784194030229271.jpg

منبع:خبرانلاین
 

amirreza

New member
واریاااااااااا ازینکه همچین موضوعیو مطرح کردی من ازت تشکر میکنم
ولی بنظرم موضوع خیلی جدی تر ازین حرفاست :sad:
مضرات لامپ های کم مصرف
نور لامپ*های فلوروسنت در طولانی مدت ممکن است موجب مشکلات زیر شود:
- خستگی زودرس
- افسردگی
- ضعف و بی*حالی
- از دست دادن تمرکز ذهنی
- کاهش راندمان یا بازده کاری
- افزایش تنش*های روانی
سرطان سینه
مواد سمی لامپ شکسته و ایجاد میگرن
آب مروارید
کک و مک
تازه این لپ تاپ و کامپیوترم ازین اشعه های فلوئورسنتی دارن:wacsmiley:
 
آخرین ویرایش:
بالا