عجیب ترین فوبیا های جهان را بشناسید !

mexin

Well-known member
فوبیا پدیده روانی است که تنوع باور نکردنی دارد، از فوبیای رنگ زرد گرفته تا ترس از دلقک ها، فوبیا میلیون ها نفر را در سرتاسر جهان تحت تاثیر خود قرار داده است. هراس زدگی یا فوبیا، ترس نامعقول و شدید از یک موضوع، یک موقعیت یا یک شیء است. تنوع این موضوعات و اشیا بسیار زیاد است، ارتفاع، سگ، تاریکی، آب و تنهایی از انواع رایج فوبیا هستند اما افرادی هستند که از موضوعاتی عجیب و باور نکردنی هراس دارند.



ترس از رنگ زرد
مبتلایان به فوبیای رنگ زرد یا زانتو فوبیا از هر جسم زرد رنگی می ترسند، خورشید، رنگ زرد، گل نرگس و دیگر اجسام زرد رنگ می هراسند. در پیشرفته ترین وضعیت این بیماری فرد حتی از واژه زرد نیز می ترسد.

ترس از پنیر
مبتلایان به ترو فوبیا معمولا پنیر را با خاطرات ترسناک ارتباط می دهند. مبتلایان با دیدن هر نوع پنیری، از چدار گرفته تا موتزارلا پا به فرار می گذارند. برخی از افراد تنها از یک نوع خاص از پنیر و برخی دیگر نیز از تمامی انواع پنیر هراس دارند.

ترس از خوابیدن
این نوع فوبیا که سومنی فوبیا نیز نامیده می شود، شامل ترس و هراس شدید از به خواب رفتن است، اغلب مبتلایان به این نوع از فوبیا از ترس مرگ در خواب دچار این نوع اختلال روانی شده اند. ترس از دیدن کابوس های مکرر و ناتوانی در کنترل آن نیز از دیگر عوامل ابتلا به این نوع فوبیا است. برخی از افراد نیز از شدت نگرانی از دست دادن زمان به این نوع فوبیا مبتلا می شوند.

ترس از دلقک ها
کلرو فوبیا یکی از رایج ترین انواع هراس ها است و معمولا در میان کودکان رواج دارد. دلقک های ترسناک در داستان های مختلفی مصور شده اند، برای مثال شخصیت جوکر در داستان بتمن. از میان مشهورترین افراد مبتلا به این فوبیا می توان به جانی دپ و دانیل راد کلیف، هنرپیشه نقش هری پاتر اشاره کرد. دپ درباره این هراس شدیدش می گوید: به لطف لبخند ی که بر روی صورت آنها نقاشی شده، نمی توان تشخیص داد که آیا آنها شاد هستند و یا می خواهند صورتت را ببلعند.

ترس از درختان
هراس شدید از درختان، جنگل ها و چوب هیلو فوبیا نامیده می شود. دیدن تصاویر ترسناک درباره جنگل ها و یا درختان در دوران کودکی منجر به بروز این بیماری خواهد شد. بسیاری از این کودکان پس از بالغ شدن درمان نمی شوند و حضور در جنگل یا نزدیکی درختان منجر به ایجاد هراس شدید در آنها می شود. حتی فکر کردن درباره درختان و جنگل نیز می تواند باعث ایجاد ترس و وحشت در این افراد شود.

ترس از ناف
مبتلایان به اومفالو فوبیا از اینکه کسی ناف آنها را لمس کند یا اینکه ناف فرد دیگری را لمس کنند به شدت وحشت دارند. این نوع فوبیا معمولا با بند ناف و دوران جنینی در ارتباط است. این افراد نیز با دیدن ناف یا فکر کردن به آن دچار هراس می شوند.

ترس از در دسترس نبودن
نومو فوبیا به معنی هراس شدید از خارج از دسترس بودن پوشش موبایل است. این فوبیا پنج سال پیش کشف شد و بر اساس تحقیقات اخیر، نیمی از شهروندان بریتانیا از این بیماری رنج می برند. این فوبیا به واسطه ترس ازدست دادن سیگنال، تمام شدن باطری، و یا حتی ندیدن گوشی موبایل تشدید می شود.

ترس از باران
افراد مبتلا به این نوع از فوبیا به شکلی عجیب از باران می ترسند و دچار حملات عصبی می شوند. عوامل مختلفی می تواند این ترس را تحریک کند برای مثال کودکان همواره از باران ترسانده می شوند زیرا به گفته پدر و مادرها باران آنها را بیمار می کند. باران همچنین با افسردگی نیز در ارتباط است.

ترس از پاپ
یکی از غیر رایج ترین انواع فوبیاها ترس از پاپ است و با ترس از افراد مقدس یا ترساننده ارتباط دارد. این فوبیا همچنین با هگیو فوبیا یا ترس و نفرت شدید از اجسام یا افراد مقدس در ارتباط است.

ترس از بهشت
مبتلایان به این فوبیا که اورانو فوبیا نیز نامیده می شود از زندگی پس از مرگ و آسمان وحشت دارند. این فوبیا در میان افراد مذهبی و معتقد که از مورد قضاوت قرار گرفتن در زندگی پس از مرگ اعتقاد قوی دارند رواج دارد.

پوگونوفوبیا یا ترس از ریش
این اصطلاح از دهه 1850 مورد استفاده قرار گرفته تا ترس شدید از ریش را توصیف کند.

ترس از حفره
مبتلایان به تریپو فوبیا از سطوحی با حفره های کوچک تنفر و هراس دارند. این فوبیا هنوز به صورت رسمی به عنوان فوبیا تشخیص داده نشده است، با این وجود هزاران نفر به این نوع فوبیا مبتلا هستند. تحقیقات جدید نشان می دهند ترس از حفره ها با احساس خطر در ارتباطند، نمونه حفره های ترسناک در طبیعت عبارتند از کندوی زنبور عسل، اسفنج ها و گیاهان حفره دار نشانه این فوبیا تهوع، خارش پوست و حملات عصبی شدید است.

ترس از 13
مبتلایان به این فوبیا به دقت از استفاده از رقم 13 پرهیز می کنند و مراقبند تا هیچ یک از کارها و رفتارهایشان ارتباطی با این رقم نداشته باشد. بسیاری از افراد اعتقادات خرافی درباره این رقم دارند اما تعدادی نیز به هراس شدید نسبت به آن مبتلا هستند.
 

asal 92

New member
من فوبیای سوسک دارم :wacsmiley:....
سعی میکنم نداشته باشم ولی نمیشه ....
 

ROJO

New member
منم فوبیای پاپ دارم از نوع ایرونیش البته:ph34r-smiley::25r30wi:
 
بالا