شریف در بین دانشگاه های معتبر دنیا

mojtabak62

New member
شریف در بین دانشگاه های معتبر دنیا

مجله Times higher education آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهانی را اعلام کرد که در این رده بندی جایگاه دانشگاه صنعتی شریف بین 301 تا 350 قرار دارد.

هفت صبح: مجله Times higher education آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهانی را اعلام کرد که در این رده بندی جایگاه دانشگاه صنعتی شریف بین 301 تا 350 قرار دارد. این بهترین رتبه ای است که دانشگاه های ایرانی موفق به کسب آن شده اند.

البته موسسه آموزش عالی تایمز به صورت موضوعی هم دانشگاه های جهان را رده بندی می کند. مثلا در گروه فنی و مهندسی چهار سال پیش دانشگاه تهران توانسته بود بین 300 دانشگاه رتبه 159 را کسب کند.

دانشگاه صنعتی شریف هم در همین رده بندی در جایگاه 165 قرار گرفته بود. در رتبه بندی اخیر که به صورت کلی ا علام شده است موسسه فناوری کالیفرنیا بالاترین مقام را از آن خود کرده است.

در این رتبه بندی 13 شاخص اجرایی در نظر گرفته شده، آموزش، تحقیق، تاثیرگذاری تحقیق و انتقال دانش ازجمله پارامترهای لحاظ شده است. سایت Times Higher Education در توصیف دانشگاه صنعتی شریف ایران نوشته: «دانشگاه صنعتی شریف یکی از بزرگ ترین دانشگاه های مهندسی در جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1966 تاسیس شده و در حال حاضر بیش از 300 نفر پرسنل تمام وقت و 430 نفر پرسنل نیمه وقت و حدود 8 هزار دانشجو دارد.»

براساس رتبه بندی اعلام شده، دانشگاه صنعتی شریف در بخش آموزش 28/9، در بخش تحقیق 29/7، در بخش تاثیرگذاری تحقیق 19/3، در بخش درآمد صنعتی (نوآوری) 93/1 و در بخش چشم انداز بین المللی 12/7 را از آن خود کرده است و در رتبه بین 301 تا 350 قرار دارد. دانشگاه شریف سال گذشته نیز براساس رتبه بندی تایمز در همین رده قرار داشت.



در لیست امسال سایت Times Higher Education برخلاف سال 2009 هاروارد در جایگاه اول قرار ندارد و در رتبه بندی امسال جایگاه خود را به موسسه فناوری کالیفرنیا داده است.

10 دانشگاه برتر اعلام شده از سوی این سایت به ترتیب موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه پرینستون، دانشگاه کمبریج، موسسه فناوری ماساچوست، کالج امپریال لندن، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه برکلی کالیفرنیا هستند.

 
بالا