سلام آقای ادمین
خب اګه اینجوری باشه ضزیب بقیه درسا که ۲ هست اونا رو مهمتر میکنه!!یا شایدم بحث انحراف معیارمطرح میشه!!یعنی درسی رو که اکثرا توش ضعیفن امتیاز بالاتری داره!!!!
البته باید بګم من با تجربه به این نتیجه رسیدم که اېلاعات این سایت خیلی به واقعیت نزدیکه!!!
با احترام وتشکر!!
جهت تفهیم بیشتر میگم: همانطور که وزارت بهداشت اعلام کرده تعداد سوالات، ضریب یک درس رو نشون میدند. بنابراین ما الان همون کاری که وزارت بهداشت اسمشو گذاشته همسان سازی انجام میدیم:
شما ضریبهای اعلام شده برای دروس بیوتک در دفترچه راهنما رو بر 2 تقسیم کنید. چی باقی می مونه؟ :
سلولی مولکولی: ضریب اعلام شده برای این درس در دفترچه راهنما عدد 2 هست که
تقسیم بر 2 کنیم میشه:
1
شیمی: ضریب اعلام شده برای این درس در دفترچه راهنما عدد 2 هست که
تقسیم بر 2 کنیم میشه:
1
میکروب: ضریب اعلام شده برای این درس در دفترچه راهنما عدد 2 هست که
تقسیم بر 2 کنیم میشه:
1
زبان: ضریب اعلام شده برای این درس در دفترچه راهنما عدد 3 هست که
تقسیم بر 2 کنیم میشه:
1.5
یک نگاه به تعداد سوالات در سوالات سال قبل بندازید:
سلولی مولکولی: 40 سوال
شیمی: 40 سوال
میکروب: 40 سوال
زبان: 40 سوال
حالا عددهای همسان سازی شده رو در تعداد سوالات هر درس ضرب کنید
به همین علت هست که آقا مرتضی میگه برای رشته زیست فناوری زبان خیلی مهمه چون به اندازه 60 سوال ارزش داره در حاليكه بقيه به اندازه همون 40 سوال ارزش دارند.