سبک مهمان نوازی جدید در عید نوروز

varia

Well-known member
31h6rjyg73fd6720jhab.jpg



عید نوروز گلی است پر از زیبایی و آثار خوب در جامعه که متاسفانه امروزه در کنار خود خاری به اسم "چشم و همچشمی" دارد.

در گذشته های دور رسم بر این بود که مردم با نزدیک شدن به ایام عید به جای کنار گذاشتن وسایل قدیمی و صرف هزینه های هنگفت به تمیز کردن دیوارها و فرش ها و... اکتفا میکردند اما متاسفانه این رسم دیرینه جای خود را به خریدهای غیر ضروری و اضافی از لباس و کفش و کیف گرفته تا پرده و مبل و فرش و تعویض کابینت های آشپزخانه داده است تا جایی که حتی برخی حاضرند با آمدن سال نو خود را زیر بار قرض ببرند و وام های سنگین بگیرند تا مبادا از دیگران عقب بمانند!

کم کم رسم دید و بازدیدهای نوروز و سرزدن به بزرگ ترها و عیدی دادن و عیدی گرفتن مثل خیلی از رسم های قدیمی «به تاریخ می پیوندد» دیگر نه از اسکناس اتوکشیده پدربزرگ و مادربزرگ که از داخل صفحات قرآن بیرون کشیده می شود خبری است و نه آن قدرها کودکان برای میهمانی رفتن و عیدی گرفتن اشتیاق دارند.
هنوز عید نشده در برنامه ریزی های بزرگ ترها، مسافرت اولویت اول است.


زمانی رسيدن به نوروز کلي هيجان داشت ولی آن هیجان ها را فدای چه ها کرده ایم؟؟؟


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: pashmak

varia

Well-known member
روزى مردی خدمت رسول خدا (صلى اللَّه علیه و آله) رسیده، و از شدت گرسنگى به ایشان شکایت كرد، حضرت (صلى اللَّه علیه و آله) فردی را به سراغ زنان خویش فرستاد، تا طعامی از آنان درخواست كند، ولى همه آنها گفتند: که ما در منزل چیزی براى خوردن نداریم. رسول خدا (صلى اللَّه علیه و آله) در این موقع از مسلمانان خواست، تا آن مرد مستمند گرسنه را یاری کرده و مهمان خود كنند، طبق معمول على (علیه‏السلام) یار و یاور همیشگی پیامبر خدا اظهار آمادگى كرد و آن فرد را به خانه آورد و از فاطمه (سلام الله علیها) در این باره كمك خواست.
زهرای مرضیه (سلام الله علیها) فرمودند: ما طعامى- جز به اندازه‏ى خوراك یك بچه- نداریم، ولى آن را به مهمان خود مى‏دهیم و خود در گرسنگى بسر مى‏بریم.
فاطمه (سلام الله علیها) با توافق امیرالمؤمنین، بچه‏ها را بدون طعام- به هر طریقى بود- خوابانید و خود نیز گرسنه ماند و على (علیه‏السلام) چراغ را- به بهانه معیوب بودن- روشن نكرد و در تاریكى شب از مهمان پذیرایى نمود و او را سیر كرد و به مهمان چنین وانمود كرد كه او نیز طعام مى‏خورد، تا مهمان متأثر نگردد.
شب به پایان رسید و صبح در مسجد حاضر شدند و با پیامبر (خدا صلى اللَّه علیه و آله) دیدار نمودند. رسول خدا از دیدن على (علیه‏السلام) گریه كرد و فرمودند: دیشب ملائكه خدا از مهمان‏نوازى شما تعجب كردند، ...

استکبار و تهاجم فرهنگی به کنار، فقط خودمون قضاوت کنیم، ما ایشان را الگو برای خود قرار دادیم؟؟! این ماهاییم که وقتی از ظلم به به حضرت فاطمه (س) برامون میگند سیل اشک از چشامون جاری میشه؟؟ برای چی؟؟ اندکی فکر، پایان شب است.
 

varia

Well-known member
درسیره زنان و مردان بزرگ عفاف و متانت اصل غیر قابل تغییر است. اگر هدف رعایت پوشش مورد نظر دین است که باساده ترین پارچه هم می توان عفاف وحجاب را داشت. در زندگی بزرگان دینی و دانشمندان دنیا تجمل و تبرج امری مذموم است که در دین ما هم امری مردود هست.

آنچه باعث ماندگاری نام خلیفه چهارم در تاریخ غیر شیعه شد لباس فاخر و تجملات حکومتی ایشان نبود، ساده زیستی و بصیرت ایشان در امور بود.

سید جمال الدین اسدآبادی : در غرب رفتم مسلمان ندیدم ولی مسلمانی دیدم و در شرق آمدم مسلمان دیدم و مسلمانی ندیدم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IL-2
بالا