سایت آرژانتینی: ایران «سیندرلای» جام‌جهانی خواهد بود

simin69

New member
یک سایت آرژانتینی با تمجید از سردار آزمون، ایران را "سیندرلای جام‌جهانی 2014" توصیف کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی ایران در بیستمین دوره جام‌جهانی در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است و در اولین دیدار خود باید با نیجریه، قهرمان قاره آفریقا بازی کند.


سایت "Jornada online" آرژانتین در گزارشی به بررسی سه تیم همگروه این کشور در جام‌جهانی 2014 برزیل پرداخت که در زیر می‌آید.


نیجریه:


قهرمان قاره آفریقا یک حریف تکراری برای آرژانتین در جام‌جهانی محسوب می‌شود. "آلبی سلسته" تاکنون بازی‌های زیادی را با نیجریه در جام‌جهانی برگزار کرده‌اند. دو تیم در بازی‌های المپیک و جام‌جهانی جوانان نیز دیدارهای زیادی را با هم داشته‌اند که تیم ملی آرژانتین اغلب پیروز این بازی‌ها بوده است.


بوسنی‌وهرزگوین:


تیم ملی آرژانتین تاکنون دو بار برابر بوسنی به میدان رفته و هر دو بار نیز به پیروزی رسیده است. اولین بار در سال 1998 تیم ملی آرژانتین در شهر کوردوبا موفق شد با نتیجه‌ پر گل پنج بر صفر بوسنی را در هم بکوبد. آخرین باری که این دو تیم بازی دوستانه برگزار کردند به دو ماه قبل برمی‌گردد که آرژانتین در آن دیدار موفق شد دو بر صفر به پیروزی برسد. به نظر می‌رسد بوسنی نتواند حریف جدی برای شاگردان آلخاندرو سابیا باشد.


ایران:


تیم ملی ایران ناشناخته‌ترین تیم این گروه برای آرژانتین محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد ایران به نوعی "سیندرلای" این گروه محسوب می‌شود اما این تیم دو بازیکن تاثیرگذار در لیگ اسپانیا داشته است که در تیم ملی ایران به صورت فیکس بازی می‌کنند. مسعود شجاعی و جواد نکونام که سابقه بازی در اوساسونا را در کارنامه خود دارند، در کنار بازیکن جوانی همچون سردار آزمون که از ستاره‌های تیم ملی ایران محسوب می‌شود. سردار آزمون جوان که به نظر می‌رسد پدیده ایران در جام‌جهانی باشد، امیدوار است تا بتواند رکورد 109 گل علی دایی را در رده ملی بشکند.

آرژانتین در اولین دیدار خود در جام‌جهانی با بوسنی‌وهرزگوین دیدار خواهد کرد
 
بالا