زیست شناسی و حیوانات در جنگ

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

مجید دیجی

مدیر بخش
من در این پست سعی دارم تا کمی در مورد نقش زیست شناسی و حیوانات در جنگ ها بنویسم
1) فک کنم شما هم با کبوتران نامه بر در جنگ ها آشنا هستید . این حیوانات کوچک گاهی نقش های سر نوشت سازی در جنگ ها داشته اند

به گزارش افکارنیوز، یورونیوز خبر داد: فردی در بریتانیا چند هفته پیش در حین تمیز کردن شومینه منزلش به بقایای پرنده ای برخورد کرد که ظاهرا یکی از کبوترهای نامه رسان جنگ جهانی دوم بوده است

n00167940-b.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
2) گل خرزهره یکی از گیاهان سمی است که بعضی از جنگ آوران قدیمی با آتش زدن این گیاهان را به درون لشکر دشمن پرتاب می کردند تا باعث مسمومیت آنها شوند
DSC06542.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
3) بیماری تاعون : در گذشته وقتی شهری را به مدت طولانی محاصره می کردند و نمی توانستند آنرا تصرف کنند بیماران مبتلا به این بیماری را پیدا کرده و سپس آنرا با منجنیق به درون شهرها پرتاب می کردند تا مقاومت مردم بشکنند...
این عمل در جنگ های روسیه دیده شده است

ادامه دارد...
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: moj

مجید دیجی

مدیر بخش
4) موش های مین یاب
به گزارش خبرگزاری مهر، apopo سازمانی غیر دولتی در تانزانیا مرکزی است که از موشها برای این کار استفاده می‌کند. در واقع موشها برای جستجوی میدان‌های مرگبار مین در این سازمان آموزش داده می‌شوند و تعداد دیگری از این جانداران که از قبل آموزش‌های ویژه دیده‌اند تاکنون توانسته‌اند منطقه‌ای بزرگ و وسیع را در موزامبیک از مین پاکسازی کنند.
 

مجید دیجی

مدیر بخش
5)سگ های و کاربرد های گوناگون مخصوصا در میدان جنگ
سگ پلیس
سگ پلیس یکی از پرکاربرد ترین و با ارزشترین رشته در تربیت سگ می‌باشد. سگ پلیس آموزش می‌بیند که چگونه جستجو، دفاع، تعقیب، شناسایی، و توانایی درک و کمک در عملیات تاکتیکی، گروگان گیری کند. این آموزش از دوران تولگی بعد از ۸ هفتگی شروع شده و تا آخر عمر در خدمات پلیس به انسان خدمات کند.
سگ زنده یاب
سگ زنده یاب جهت کشف اجساد و افراد زنده بعد از زلزله و سیل و حادثه‌های طبیعی مرده استفاده قرار می‌گیرد. این آموزش ۲ سال به طول می‌انجامد و قیمت هر سگ زنده یاب حدود ۲۰۰۰۰$ می‌باشد. آموزش این سگها به این صورت است که افراد مربی و کمک مربی در زیر آوار یا در آب یا در زیر برف یا در جایی که انسان ناتوان و سگ توانا باشد قرار گرفته و سگ با آموزش از قبل شروع به جستجو می‌کند و فقط به بوی انسان چه مرده و چه زنده حساس است و با پیدا کردن پارس می‌کند، این نمونه در آتشنشانی‌ها و سازمانهای اورژانسی و صلیب سرخ خدمت می‌کنند.
سگ کشف مواد مخدر
این گونه جهت کشف مواد مخدر در خدمت پلیس و سازمانهای مبارزه با مواد مخدر، در بین راهها، فرودگاه‌ها و کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تربیت این گونه به صورتی است که با پیدا کردن محلی که مواد مخدر مخفی شده با دست زدن ماموران و مسئولان را کمک می‌کند.
سگ راه یاب برای نابینایان
یکی از با ارزشترین سگها که با تمامی قوانین زندگی حرکت در خیابانها شناسایی مغازه‌ها و منازل فرد نابینا را راهنمایی می‌کند.
سگ نگهبان
از پر طرفدارترین مورد استفاده سگها و جذاب ترین تربیت برای عموم تربیت سگ نگهبان می‌باشد که برای نگهبانی از منزل‌ها و باغ‌ها نگهبان اشخاص یا نگهبان وسایل شخصی مورد تربیت قرار می‌گیرند.
سگ مسیریاب کوهستان
این گونه در خدمت جنگلبانان به شناسایی کوهستانها و به کمک کوهنوردان جهت پیدا کردن مسیر صحیح تربیت می‌شوند، این نمونه قادر است مسیر بسیار طولانی را بدون توقف حرکت کند و شناسایی مناطق از طریق بوی خاک آن منطقه برایشان امکانپذیر است.
سگ جستجو گر
جستجو به صورت عمومی جهت همه کاری استفاده می‌شود. به عنوان مثال در زندانها بعد از فرار زندانی با بو کردن وسایل زندانی یا تختخواب آن شروع به جستجو در صحراها یا مناطق بسیار بزرگ می‌کند.
سگ شکار
به همراه شکارچی با سکوت کامل بعد از شلیک شدن تفنگ به دنبال شکار رفته و آن را برای صاحب خود می‌آورند، به راحتی شکار را که در رودخانه افتاده یا در جایی که چشم انسان از پیدا کردن آن محروم است پیدا کرده و به صاحب باز می‌گردند، این سگها با قلاده‌های الکترونیکی کنترل از فاصله‌های ۱ تا ۲ مایلی دستور میگیرند. روش جستجو با شناسایی خون شکار زخمی می‌باشد. این سگها قادر هستند شکار را قبل از شکار شدن بترسانند و به سمت شکارچی تغییر مسیر دهند.
سگ ارتش
جهت کشف مین زمینی و بمب یاب، دفاع از زمینهای پایگاه ارتش، جستجو گر، شناسایی غریبه یا غیر ارتشی، محافظ و نمونهای بسیار تربیت شده قادر به انجام عملیات تاکتیکی ارتشی در کنار نیروی جهت پیشروی در خط اول جنگ به همراه پیاده نظام باشند.
 

مجید دیجی

مدیر بخش
6)دولفین ها
دلفین ها بخشی از برنامه ۲۸ میلیون دلاری پستانداران نیروی دریایی آمریکا هستند که در آن ۸۰ دلفین پوزه دراز و ۴۰ شیر دریایی کالیفرنیایی جهت شناسایی و پاکسازی مین ها و سایر خطرات موجود تحت آموزش قرار می گیرند.
images
 

مجید دیجی

مدیر بخش
7)نصب فرستنده روی سوسک
پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی، در اقدامی عجیب با نصب قطعات الکترونیکی کوچکی روی پشت سوسک‌ها در نظر دارند از آنها برای کارهای خطرناکی مثل پیدا کردن جان به در بردگان زلزله و... استفاده کنند!
بدون شک اینگونه کارها می تواند کاربرد های نظامی نیز داشته باشد
Bozkurt-Roach-1-615.jpg


- - - Updated - - -

ادامه دارد...
 

مجید دیجی

مدیر بخش
سگ های ضد تانک

در طی جنگ جهانی دوم شوروی با آموزش سگ هایی ، آنها را به کنار تانک های آلمانی ها می فرستاند تا آنها را بعد از قرار گرفتن در مناطقی که از قبل آموزش دیده اند منفجر کنند...:sadsmiley: ... و نیروی زرهی دشمن را زمین گیر کنند
anti-tank-dogs.jpg



البته این یک روش غیر اخلاقی است و این چنین روش هایی رو تایید نمی کنم . و تنها دلیل نوشتن این مطالب غنی سازی اینترنت به زبان فارسی هست . چون بعضی از این مباحث هنوز به زبان فارسی ترجمه و نوشته نشده است .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: moj

مجید دیجی

مدیر بخش
استفاده از اسب به عنوان نیروی سواره در جنگ های قدیم بسیار جایز و لازم بوده . مثلا در جنگ های قدیم ایرانیان ، ایرانی ها با ارابه هایی که اسب های خود را بسته بودند ارتش دشمن را در هم شکستند .
Achaemenid_Soldiers.gif



البته بعد از گذشت قرن ها استفاده از حیوانات بار کش در مناطق جنگی کوهستانی و... کاربرد دارد.

در جنگ های کنونی با الگو برداری از حرکت این حیوان ربات هایی ساخته شده که کاربرد های گوناگونی دارند .



bilde
 

مجید دیجی

مدیر بخش
جنگ جهانی دوم نیز شاهد تست گرفتن از خفاش به عنوان یک بمب هایی باقابلیت پرواز بوده است.
به دنبال پایان سریع به جنگ، دندانپزشک آمریکایی لایل آدامز یک ایده داشت . او می گفت با توجه به اینکه خفاش ها می توانند چند برابر وزن خود را حمل کنند و خانه های ژاپنی ها نیز از چوب ساخته شده و اینکه این حیوانات در سکوت و تاریکی شب می توانندپرواز کنند . پس گزینه خوبی برای حمل بمب های آتش زنه هستند تا در مواقع ضروری از آنها استفاده شود .
 

مجید دیجی

مدیر بخش
عملیات بچه گربه
در طی جنگ سرد یکی پروژه های چند صد میلیون دلاری در آمریکا کلید خورد . در طی آن بچه گربه های کوچک را گرفته و در شکمشان بعد عمل جراحی شنودی قرار می گرفت . و این بچه گربه به افسران و... روسی هدیه داده می شد . البته این روش به شکست رو به رو شد....
 

مجید دیجی

مدیر بخش
حملات میکروبی
سلاح‏هاي ميكروبي به‏ خصوص در عرصه تروريسم دولتي و عليه ساختارهاي صنعتي ـ كشاورزي در ساليان اخير بسيار به ‏كار رفته است. اگرچه كشور هدف هرگز نتوانسته ادعا خود را عليه دشمنش به اثبات برساند. اروپا شيوع جنون گاوي را متوجه سازمان‏هاي جاسوسي امريكا و استراليا مي‌داند كه با هدف ضربه اقتصادي به صادرات گوشت اروپا انجام شده. چين در شيوع سارس امريكا را مقصر مي‌داند كه باعث شد چين در آستانه شكوفايي اقتصادي، سال‏ها از گردونه رقابت توليد ارزان قيمت ـ به‏ واسطه تعطيلي كارخانه‏ هايش ـ عقب بيفتد. كره شمالي شيوع وبا در پيونگ يانگ را در اواخر دهه 80 نتيجه فعاليت جاسوس‏هاي امريكايي مي‌داند كه با هدف مجبور كردن اين كشور به پذيرش شرايط دول اروپايي ـ امريكايي، براي قطع آزمايشات هسته‌اي انجام شده است. تمامي اين اتهامات در حد اتهامي باقي مي‌ماند. ولي آن‏چه مسلم است آن است كه هر روز بسياري از مناطق جهان در معرض خطر يك حمله بيوتروريستي هستند . بديهي است كه نيروهاي نظامي، تنها جمعيت در معرض خطر براي حملات بيولوژيك نيستند بلكه اقشار مختلف در معرض خطر بوده و به منظور دفاع در مقابل اثرات ناتوان كننده بالقوه يك حمله ، نيازمند كسب آگاهي نسبت به اصول اساسي همه گيرشناسي عوامل مورد استفاده در جنگ بيولوژيك مي‏باشند . طبق نظر كارشناسان سازمان بهداشت جهاني ( W.H.O) در حال حاضر 17 كشور جهان قابليت توليد چنين موادي را دارند.توليد مواد بيولوژيك بالنسبه ارزان بوده , به طوري كه به عنوان بمب اتمي فقرا The Poor Man,s Atom Bomb يا PMAB ناميده شده است .توليد ، استفاده و انتشار يك سلاح بيولوژيكي بسيار ارزان‏تر از بمب اتم بوده و كم‏تر احساسات جهانيان را بر مي انگيزد .و البته استفاده از اين سلاح‏ها تا حدودي براي تروريست‏ها بي خطر مي‏باشد .معمولا مشاهده پاتوژن‏ها و مقابله بر عليه آن‏ها مشكل است به عنوان مثال در صورت انتشار عامل اسهال در آب يك منطقه تا دوره كمون سپري شود و علائم بيماري ظاهر شود چند روز طول مي‏كشد كه فرصت مناسبي براي تروريست‏ها است تا به اهداف خود برسند . انتقال عوامل هم از كشوري به كشور ديگر به وسيله مسافرهاي معمولي آسان به نظر مي‏رسد به عنوان مثال قرار دادن پودر ميكروب سياه زخم در داخل كپسول به عنوان دارو و حمل آن به مناطق مورد نظر .
 

مجید دیجی

مدیر بخش
بیوتروریسم حشره ای
جنگ حشره شناسی (EW) یک نوع جنگ است . جنگی بیولوژیکی که با آن به دشمن حمله می شود . قرن ها تحقیق و توسعه در این باره وجود داشته است که آن تا دوران مدرن ادامه داد.
EW در ژاپن و چندین کشور دیگر استفاده می شده که آن را توسعه داده اند و بعضی کشورها را در استفاده از برنامه جنگ حشره شناسی متهم کرده اند .
جنگ حشره ای نوعی جنگ بیولوژیکی است .که در آن از حشرات در یک حمله مستقیم یا غیر مستقیم استفاده می شود . در این روش حشرات را ابتدا آلوده و سپس آنرا پراکنده می کنند .:wacsmiley:
نوع دیگر حمله مستقیم حشرات به محصولات کشورزی است . که براساس آن بوسیله حشرات که شاید آلوده باشند یا نباشند در مقیاس وسیع استفاده می شود .
کشورهای که به شکل مشخص شرو به انجام چنین کاری کرده اند عبارتند از :
کانادا : کانادا به همراه آمریکا سعی در استفاده از طاعون به سلاح استفاده داشت . این کشور تحقیقات زیادی ئر این مورد داشته است .
فراسنه :
سعی در استفاده از سوسک سیب به عنوان نوعی سلاح بیولوژیکی برای تخریب منابع غذایی دشمن داشته است .
آلمان :
در طی جنگ جهانی دوم آلمان نیز سعی در استفاده از سوسک کلرادو سیب زمینی (decemlineata Lepinotarsa) به منظور تخریب منابع غذایی دشمن داشته است .
ژاپن :

با پایان جنگ جهانی دوم ، ژاپن چندین بار جنگ میکروبی را علیه دشمنانش بکار برده بود که بیشتر این حملات با استفاده از کک های آلوده انجام شده بود . برنامه میکروبی ژاپن به سال ۱۹۳۰ برمیگردد ، زمانی که ژاپن منچوری را اشغال کرد و سپس در زمان حمله به چین . ژاپن سلاحهای میکروبی را در واحد ۷۳۱ خود و با پوشش تاسیسات تصفیه سازی آب تولید میکرد . در خلال جنگ چین و ژاپن ، چندین مورد اپیدمی بیماریهایی مانند وبا ، تیفوئید ، سیاه زخم و طاعون که بوسیله بمبهای یوجی “Uji” ژاپنی پخش شده بود ، توسط چینی ها گزارش شد . این بمبها طوری طراحی شده بود که در ارتفاع چندصد متری زمین منفجر شده و بارانی از کک های آلوده بر سر مردم میبارید . تخمین زده میشود که حملات میکروبی ژاپن باعث کشته شدن پنجاه هزار نفر از مردم چین در طول مدت شش سال شد . چینی ها منازل ، بیمارستانها و سایر ساختمانهای مورد حمله میکروبی را میسوزاندند و برای سالیان سال این خرابه ها دست نخورده باقی ماندند .:wacsmiley:

زیردریایی ژاپنی I-400 شصت درصد بزرگتر از عظیم ترین زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده بود ، میتوانست با سرعتی در حدود دو برابر زیردریایی های آمریکایی حرکت کند ، دارای ذخیره سوختی بود که آن را قادر میساخت ۱٫۵ بار دور کره زمین بگردد و جالبترین نکته این که میتوانست سه هواپیمای ژاپنی سیران (Seiran) را با خود حمل کند . ماموریت زیردریایی این بود که بطور مخفیانه به ساحل شرقی آمریکا (جایی که هیچگاه احتمال وقوع حمله نمیرفت) نزدیک شده و سپس هواپیماهای ژاپنی ، موش و کک های حاوی بیماریهایی مثل طاعون ، وبا و تیفوس را بر فراز شهرهای بزرگ آمریکا مانند نیویورک ، واشنگتن و … رها کنند .
 

moj

New member
سلام رفیق
بازم مرسی بابت مطالبت
من قبلا ی جا خونده بودم که با بعضی اسانس های بمبی قوای جنسی سربازان رو در حد جنون تحریک میکنن
میخواستم بدونم همیچین چیزی واقعیت داره؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

مجید دیجی

مدیر بخش
جنگ های رو در رو با سلاحی به اسم حشرات
استفاده از کندوهای زنبور یا کوزه های پر از عقرب یکی از روش های جنگ نزدیک می تواند باشد... ( البته این روش بیشتر به درد جنگ های قدیم می خورده تا امروزی )
بر گرفته از کتاب سربازان شش پا و سایت ویکی پدیا انگلیسی و...
 

مجید دیجی

مدیر بخش
سلام رفیق
بازم مرسی بابت مطالبت
من قبلا ی جا خونده بودم که با بعضی اسانس های بمبی قوای جنسی سربازان رو در حد جنون تحریک میکنن
میخواستم بدونم همیچین چیزی واقعیت داره؟؟؟؟

من جایی نخوندم...
اطلاعی ندارم...

- - - Updated - - -

سلام رفیق
بازم مرسی بابت مطالبت
من قبلا ی جا خونده بودم که با بعضی اسانس های بمبی قوای جنسی سربازان رو در حد جنون تحریک میکنن
میخواستم بدونم همیچین چیزی واقعیت داره؟؟؟؟

من جایی نخوندم...
اطلاعی ندارم...
 

مجید دیجی

مدیر بخش
بیوتروریسم گیاهی
گاهی اوقات در بعضی مزارع آفت هایی دیده می شود که بومی یک منطقه نبوده و کلا حتی پدران کشاورزان آن منطقه از آن بی خبر هستند . البته این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما اگر در زمان جنگ و یا تحریم ها به شکل معنا داری گسترش یابند جای تعمل و شک دارد .

برای مقابله با چنین مشکلاتی چند راه حل پیشنهاد می شود
1) پیدا کردن تعادل بین دو استراتژی: پیشگیری و آمادگی
2) افزایش آمادگی از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت
3) نیاز به یک مرکز ملی بیماری های گیاهی
4) درک بهتر گیاه مفید میکروارگانیسم های مرتبط برای استفاده در کنترل بیولوژیکی و مفید همزیستی
5) ژن درمانی و شناسایی گونه های آسیب پذیرتر
و...

البته این موضوع مخصوص به زمان جنگ نبوده و گاهی ممکن است آفت هایی توسط شرکت های بزرگ کشاورزی در آزمایشگاهها تولید شده و به تمام دنیا انتقال داده شوند . تا اینکه آن شرکت بتواند محصولات دفع آفت یا محصولات مقاوم به آفت خود را بهتر و با قیمت بالاتری بفروشد .
 

vahid28

New member
بیوتروریسم حشره ای
جنگ حشره شناسی (EW) یک نوع جنگ است . جنگی بیولوژیکی که با آن به دشمن حمله می شود . قرن ها تحقیق و توسعه در این باره وجود داشته است که آن تا دوران مدرن ادامه داد.
EW در ژاپن و چندین کشور دیگر استفاده می شده که آن را توسعه داده اند و بعضی کشورها را در استفاده از برنامه جنگ حشره شناسی متهم کرده اند .
جنگ حشره ای نوعی جنگ بیولوژیکی است .که در آن از حشرات در یک حمله مستقیم یا غیر مستقیم استفاده می شود . در این روش حشرات را ابتدا آلوده و سپس آنرا پراکنده می کنند .:wacsmiley:
نوع دیگر حمله مستقیم حشرات به محصولات کشورزی است . که براساس آن بوسیله حشرات که شاید آلوده باشند یا نباشند در مقیاس وسیع استفاده می شود .
کشورهای که به شکل مشخص شرو به انجام چنین کاری کرده اند عبارتند از :
کانادا : کانادا به همراه آمریکا سعی در استفاده از طاعون به سلاح استفاده داشت . این کشور تحقیقات زیادی ئر این مورد داشته است .
فراسنه :
سعی در استفاده از سوسک سیب به عنوان نوعی سلاح بیولوژیکی برای تخریب منابع غذایی دشمن داشته است .
آلمان :
در طی جنگ جهانی دوم آلمان نیز سعی در استفاده از سوسک کلرادو سیب زمینی (decemlineata Lepinotarsa) به منظور تخریب منابع غذایی دشمن داشته است .
ژاپن :

با پایان جنگ جهانی دوم ، ژاپن چندین بار جنگ میکروبی را علیه دشمنانش بکار برده بود که بیشتر این حملات با استفاده از کک های آلوده انجام شده بود . برنامه میکروبی ژاپن به سال ۱۹۳۰ برمیگردد ، زمانی که ژاپن منچوری را اشغال کرد و سپس در زمان حمله به چین . ژاپن سلاحهای میکروبی را در واحد ۷۳۱ خود و با پوشش تاسیسات تصفیه سازی آب تولید میکرد . در خلال جنگ چین و ژاپن ، چندین مورد اپیدمی بیماریهایی مانند وبا ، تیفوئید ، سیاه زخم و طاعون که بوسیله بمبهای یوجی “Uji” ژاپنی پخش شده بود ، توسط چینی ها گزارش شد . این بمبها طوری طراحی شده بود که در ارتفاع چندصد متری زمین منفجر شده و بارانی از کک های آلوده بر سر مردم میبارید . تخمین زده میشود که حملات میکروبی ژاپن باعث کشته شدن پنجاه هزار نفر از مردم چین در طول مدت شش سال شد . چینی ها منازل ، بیمارستانها و سایر ساختمانهای مورد حمله میکروبی را میسوزاندند و برای سالیان سال این خرابه ها دست نخورده باقی ماندند .:wacsmiley:

زیردریایی ژاپنی I-400 شصت درصد بزرگتر از عظیم ترین زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده بود ، میتوانست با سرعتی در حدود دو برابر زیردریایی های آمریکایی حرکت کند ، دارای ذخیره سوختی بود که آن را قادر میساخت ۱٫۵ بار دور کره زمین بگردد و جالبترین نکته این که میتوانست سه هواپیمای ژاپنی سیران (Seiran) را با خود حمل کند . ماموریت زیردریایی این بود که بطور مخفیانه به ساحل شرقی آمریکا (جایی که هیچگاه احتمال وقوع حمله نمیرفت) نزدیک شده و سپس هواپیماهای ژاپنی ، موش و کک های حاوی بیماریهایی مثل طاعون ، وبا و تیفوس را بر فراز شهرهای بزرگ آمریکا مانند نیویورک ، واشنگتن و … رها کنند .

از پست ها معلومه که هدفت علوم قانونیه:applause:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا