خوشگذرونی آناتومی ها بعد از کنکور 93

l.rhb

New member
سلاااااااااااااااام...این آناتومیست های ما کجااااان؟؟؟؟؟؟؟

- - - Updated - - -

goleyakh?????????????کجایی؟
 

l.rhb

New member
بچه ها بیاین یه کمی راجع به بازار کار آناتومی صحبت کنیم.....

- - - Updated - - -

دوستای کنکوری 94؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

ham.ad

New member
ببخشید دوستان که این مطلب رو اینجا می نویسم ولی خیلی اورژانسیه:قراره چهارشنبه 22 مرداد بچه های تمام رشته ها برای آخرین بار جلو وزارت بهداشت جمع شن برای احقاق حقمون .هر کی آینده اش براش مهمه و براش خیلی سخت نیست حتما تو تاپیک زیر اعلام آمادگی کنه.لطفا تو هر شبکه اجتماعی هم که عضوید اطلاع رسانی کنید.سرنوشت یک سال (و حتی بعضی ها چند سال) تلاشمون به این تجمع بستگی داره .هر چی تعداد بیشتر باشه بیشتر حرفمون رو می خرند. لطفا اگه میتونید کوتاهی نکنید دوستان.:rose::rose:
http://olumpezeshki.ir/thread13932-44.html
 

l.rhb

New member
با همه‌ی بی سر و سامانی‌ام
باز به دنبال پریشانی‌ام

طاقت فرسودگی‌ام هیچ نیست
در پی ویران شدنی آنی‌ام

آمده‌ام بلکه نگاهم کنی
عاشق آن لحظه‌ی طوفانی‌ام

دلخوش گرمای کسی نیستم
آمده‌ام تا تو بسوزانی‌ام

آمده‌ام با عطش سال‌ها
تا تو کمی عشق بنوشانی‌ام

ماهی برگشته ز دریا شدم
تا تو بگیری و بمیرانی‌ام

خوب‌ترین حادثه می‌دانمت
خوب‌ترین حادثه می‌دانی‌ام؟

حرف بزن ابر مرا باز کن
دیر زمانی است که بارانی‌ام

حرف بزن، حرف بزن، سال‌هاست
تشنه‌ی یک صحبت طولانی‌ام

ها به کجا میکشی‌ام خوب من؟
ها نکشانی به پشیمانی‌ام!
 

goleyakh

New member
سلاااااااااااااااام...این آناتومیست های ما کجااااان؟؟؟؟؟؟؟

- - - Updated - - -

goleyakh?????????????کجایی؟

ببخشيد دير جواب ميدم عزيزم.اصن نميدونستم همچين تاپيکي باز کردي...

بچه ها هرکس راجبه آينده کاري اين رشته و رشته هايي که براي دکترا ميشه شرکت کرد اطلاع داره بگه لطفا
 

l.rhb

New member
ببخشيد دير جواب ميدم عزيزم.اصن نميدونستم همچين تاپيکي باز کردي...

بچه ها هرکس راجبه آينده کاري اين رشته و رشته هايي که براي دکترا ميشه شرکت کرد اطلاع داره بگه لطفا

مرسی دوست عزیز...آره فکر خوبیه...image051.gif
 

l.rhb

New member
رشته كارشناسي ارشدناپيوسته علوم تشريحي Anatomical Sciences (M.S.) به دوره‌اي اطلاق مي‌شود كه تحصيلات بالاتر از كارشناسي را در بر مي‌گيرد و اولين مقطع پس از كارشناسي مي‌باشد. اين رشته از مهمترين رشته هاي علوم پايه است كه به مطالعه ساختمان بدن انسان مي‌پردازد و داراي سه زير مجموعه مي‌باشد:

كالبد شناسي (Macroscopic Anatomy)

بافت شناسي (Microscopic Anatomy)

جنين شناسي (Developmental Anatomy)

در دوره كارشناسي ارشد رشته علوم تشريحي افرادي تربيت مي‌شوند كه توانايي تدريس و تحقيق در زمينه‌هاي فوق را در سطح ملي و بين‌المللي داشته باشند.

2- تاريخچه رشته و پيشرفت هاي جديد

رشته علوم تشريحي قديمي ترين شاخه علوم پايه پزشكي است بطوريكه ساير شاخه‌هاي علوم پايه پزشكي از آن به تدريج نشأت گرفته است و در دو ده اخير با ظهور علم آموزش پزشكي اين رشته دچار تحول چشمگيري شده است. بطوريكه ازيك ظرف شاخه كالبد شناسي اين رشته بنابر اصول آموزش پزشكي (Medical Education) از صورت تشريحي محض خارج و بصورت كاربردي و باليني و عملي (Functional) تغيير يافته است و از طرف ديگر دروس بيولوژي سلولي و تكنيك‌هايي از قبيل الكترون ميكروسكوپي، كشت سلولي، مورفومتري و هيستوشيمي به اين علم اضافه شد و پهنه اين علم را گسترش داده است.

در تاريخ 7/9/83 در بيست و هفتمين جلسه شوراي عالي برنامه‌ريزي علوم پزشكي پس از بررسي كارشناسانه، مصوبه‌اي مبني بر ادغام شاخه‌هاي مختلف علوم تشريحي صادر نمود.

3- ارزشها و باورها (فلسفه):

فارغ‌التحصيلان رشته علوم تشريحي براساس نظام ارزشهاي اسلامي حاكم بر جامعه، بايستي از راه پژوهش‌هاي بنيادي، كاربردي كيفي و تقويت مطالعات نظري با رويكردي جامع و ايجاد تفكر آموزش مداوم و تعامل با ساير شاخه‌هاي دانش در تحقق اين رويكرد بكوشند.

دانشجويان و دانش آموختگان با تأكيد بر عدالت اجتماعي تلاش در جهت ايجاد انگيزه در دانشجويان علوم پزشكي براي ارتقاء سطح سلامت جامعه خدمات مطلوبي را ارائه مي‌نمايند.

4- رسالت :(Mission)

رسالت رشته عبارت است از تربيت دانش آموختگاني كه بتوانند پس از آشنايي با روشها و فنون تدريس و تحقيق در رشته علوم تشريحي، با توانايي درك ويژگي‌هاي ساختماني بدن انسان از نظر ماكروسكوپي، ميكروسكوپي و تكامل، توانايي استفاده از روشهاي ميكروآناتومي در تدريس و تحقيق را داشته باشند و با تلاش در جهت ايجاد انگيزه دانشجويان علوم پزشكي براي ارتقاء سطح سلامت جامعه بكوشند. همچنين باتوجه به مدرنترين روشهاي آموزشي در تربيت فراگيران جهت شكوفايي استعدادها و توانائي‌هايشان براي تشخيص و درمان بيماريها گام بردارند. كارشناسان ارشد رشته علوم تشريحي گروهي از افراد مجرب در ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي در مراكز آموزشي تحقيقاتي بوده و مأموريتهاي فوق در تربيت آنان مدنظر قرار گرفته است.

5- چشم انداز :(Vision)

فارغ‌التحصيلان كارشناسي ارشد علوم تشريحي با بهره‌گيري از آموزش فعال و خلاقيت‌ها، باعث پيشرفت در زمينه آموزش و همچنين با انجام پژوهش‌هاي بنيادي و نيز تركيب پژوهش‌هاي پايه و باليني باعث تبديل بخش علوم تشريحي خود به يكي از بهترين و شاخص‌ترين بخش‌هاي دانشگاه در سطح ملي و بين‌المللي خواهند شد.

6- اهداف كلي (Aims)

اهداف كلي برنامه كارشناسي ارشد علوم تشريحي عبارت است از:

تربيت فراگيراني كه با بهره گيري از متون علمي موجود بتوانند بر مباني علوم تشريحي احاطه يابند.

- با روشها و فنون تدريس و تحقيق در رشته علوم تشريحي آشنا شوند.

- توانايي درك ويژگيهاي ساختماني بدن انسان از نظر ماكروسكوپي، ميكروسكوپي و تكامل را پيدا كنند.

- توانايي استفاده از روشهاي ميكروآناتومي در تدريس و تحقيق را پيدا نمايند.

7- نقش دانش آموختگان (Role Definition)

دانش آموختگان مقطع كارشناسي ارشد رشته علوم تشريحي در دو حيطه آموزشي و پژوهشي نقش دارند.

8- وظايف حرفه‌اي دانش آموختگان (Task Analysis)

وظايف فارغ‌التحصيلان كارشناسي ارشد علوم تشريحي بر پايه نقش آموزشي ايشان عبارت است از:

- تدريس دروس عملي كالبدشناسي، بافت‌شناسي و جنين شناسي.

- فيكس كردن جسد و نگهداري از اجساد و اعضاء فيكس شده.

- تشريح جسد و شناخت وارياسيون‌هاي طبيعي كالبد انسان.

- تهيه لامهاي ميكروسكوپي (بافت شناسي – جنين شناسي).

وظايف فارغ التحصيلان كارشناسي ارشد رشته علوم تشريحي بر پايه نقش پژوهشي ايشان عبارتست از:

- مشاركت در طراحي و اجراي طرحهاي تحقيقاتي در حوزه علوم تشريحي.

9- استراتژي‌هاي اجرايي برنامه

در اجراي برنامه آموزشي رشته علوم تشريحي در مقطع كارشناسي ارشد استراتژي‌هاي زير مدنظر قرار گرفته است:

- اين برنامه مبتني بر نيازهاي ملي و محلي (Local) مي‌باشد.

- طراحي برنامه آموزشي مبتني بر وظايف حرفه‌اي آينده مي‌باشد.

- در طراحي اين برنامه آموزشي تربيت نيروي چند پيشه موردنظر است.

- در اين برنامه توجه به روشها و فنون جديد آموزشي از اهميت بالايي برخوردار است.

- در تدوين اين برنامه آموزشي، استراتژي آموزشي غالباً حركت بسوي دانشجو محوري مي‌باشد.

- در اين برنامه آموزشي، به مسائل نگرشي و مهارتهاي ارتباطي توجه و تأكيد شده است.

- اين برنامه آينده نگر بوده و توانايي هماهنگي با تغييرات الگوهاي آموزشي و پژوهشي را دارا مي‌باشد و به دنبال آن تغيير در وظايف فارغ‌التحصيلان را پيش بيني مي‌كند.
 
بالا