جمع آوری امضا برای نامه

vfarhadv

New member
با سلام خدمت همگی دوستان

با تلاش برخی از دوستانمون و حمایت تنی چند از نمایندگان مجلس نامه ای تنظیم شده برای وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید تا به بیان مشکلاتمون بپردازیم و بعد در جلسه ای حضوری مشکلات رو با ایشان مطرح کنیم کسانی که می تونن امضا جع کنن لطفا از طریق پیام خصوصی اطلاع بدن :rolleyessmileyanim:


فایل نامه در همین پست ضمیمه شده

متن نامه :

جناب آقای وزیر، پاره ای از مشكلات حال حاضر موجود در آزمایشگاه های بالینی کشور در زیر ذکر گردیده است،که امیدواریم با حسن توجه جنابعالی علاوه بر رفع این مشكلات، فرصتی نیز فراهم شود تا جامعه آزمایشگاهی کشور به صورت حضوری مشكلات فراوان موجود در این زمینه را با شما مطرح نماید؛
‌أ. در بسیاری از مراکز آموزشی درمانی دولتی، آزمایشگاه ها اغلب با کمبود نیرو مواجه هستند و تعداد پرسنل متناسب با حجم کاری آزمایش ها، به خصوص در نوبت های کاری شب نمی باشد .این در حالی است که ساعت کاری شب در ردیف های شغلی هم تراز در سایر بخش های بیمارستان، به دلیل داشتن قانون ارتقای بهره وری خدمات پرسنل بالینی و کاهش ساعت کاری، هجده ساعت به حساب می آید اما
متاسفانه برای کارمندان آزمایشگاه به خاطر نبود هیچ سازمان یا ارگان حمایت کننده ای و با وجود زحمات شبانه روزی همان دوازده ساعت محسوب می شود.
‌ب. در بسیاری از آزمایشگاه های تشخیص طبی خصوصی و همچنین در بعضی از مراکز دولتی، به دلیل کمبود قوانین مورد نیاز و همچنین نبودن نظارت کافی، از نیروهای غیر متخصص و غیر مرتبط با آزمایشگاه، که هیچ آموزش مرتبطی با بخش های کاری این رشته ی حساس در امر تشخیص و درمان ندیده اند، استفاده می شود که علاوه بر تاثیر گذاری در صحت و دقت آزمایشها، متاسفانه این مساله باعث شده است تا بسیاری از فرصت های شغلی، که حق مسلم کارشناسان آموزش دیده آزمایشگاه می باشد، از بین برود.
‌ج. از آنجایی که در مراکز تشخیص طبی خصوصی، پایه حقوق ثابت و تصویب شده ای وجود ندارد و افراد غیر متخصص و غیر مرتبط با این رشته به خاطر نداشتن تخصص کافی، حاضر به اشتغال با حقوق بسیار پایین در این مراکز هستند، لذا کارشناسان و کاردان های آزمایشگاه چاره ای جز پذیرش حقوق بسیار پایین پیشنهادی )مبلغی حدود ماهیانه پانصد هزار تومان و حتی کمتر( از سوی مسئولین فنی آزمایشگاه ها نداشته و بسیاری از آنان برای گذراندن معیشت خود و خانواده مجبور به فعالیت در چند نوبت کاری می شوند که این امر خستگی مفرط ناشی از حجم بالای کار و فشار شغلی وارده، چه در مراکز دولتی و چه خصوصی و در عین حال دستمزد پایین، در نهایت موجب کاهش انگیزه شغلی آنان می گردد. انگیزه ی پایین شغلی هم رابطه ی مستقیمی با کاهش دقت کاری دارد؛ این در حالی است که می توان گفت هر گونه تصمیم گیری در مورد خدمت رسانی به بیمار در گرو تشخیص صحیح و تضمین صحت و دقت نتیجه ی آزمایشات می باشد.
‌د. همانطور که مستحضرید قشر آزمایشگاهی در تماس مستقیم با مواد بیولوژیک بوده و خطر ابتلا به انواع بیماری های عفونی و کشنده مانند ایدز و هپاتیت برای آنان چند برابر می باشد به طوری که طبق گزارشات موجود، سالیانه درصد قابل توجهی از کارمندان آزمایشگاه به این بیماری ها مبتلا شده و متاسفانه عده ی زیادی جان خود را به علت ابتلا به بیماری های منتقله از بیماران )مانند سل( و نمونه های بیولوژیک )مانند ایدز و هپاتیت( از دست می دهند، اما با این وجود جای تعجب است که کارکنان شاغل در آزمایشگاه ها که بازوی تشخیصی پزشک محسوب می شوند، برخلاف دیگر گروه های موجود در بیمارستان ها از حق سختی کار بهره مند نیستند. همچنین تاکنون تمهیدات سازمان یافته ای مختص به آزمایشگاهیان جهت پیشگیری از ابتلای به این بیماری ها و هچنین حمایت های مادی و معنوی برای مبتلایان به این بیماری ها صورت نگرفته است.
‌ه. جناب آقای وزیر همانگونه که مستحضرید حق مسئولیت فنی برای تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی فقط منوط به داشتن مدرک دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی، مدرک تخصص پاتولوژی و یا همكاری چند دکترای تخصصی) PhD( به صورت شراکتی می باشد. از طرفی بیش از پانزده سال است که در رشته علوم آزمایشگاهی پذیرش در مقطع دکتری در کشور وجود ندارد، همچنین مشكلات پیش روی تاسیس آزمایشگاه برای دکترای تخصصی علوم آزمایشگاهی به قدری سخت و نا امید کننده است،
که عملا افرادی که بیش از ده سال از عمر تحصیلی خود را در رشته علوم آزمایشگاهی، از مقطع کاردانی تا دکترای تخصصی رشته های وابسته پشت سر گذارده اند قادر به تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی نمی باشند . لذا این سوال مطرح می شود که اگر فردی با چنین سابقه ای توانایی پذیرش مسئولیت فنی آزمایشگاه تشخیص طبی را ندارد ، چگونه افرادی دیگر با حداکثر چهار سال مطالعه در بخش های مختلف آزمایشگاه قادر به احراز این مسئولیت می باشند؟
‌و. از آنجایی که بسیاری از مشكلات و کاستی های موجود باید درون خانواده آزمایشگاهی کشور حل و فصل شوند و به دلیل نیاز به تغییر قوانین قدیمی و منسوخ و ضروریت وجود ارگانی مشخص برای حل مشكلات جاری و ارتباط مستقیم با آزمایشگاهیان، خلائ یک صنف مشخص تحت عنوان "نظام آزمایشگاهی" که باید متشكل از کاردان ها، کارشناس ها، دکترای حرفه ای و تخصصی علوم آزمایشگاهی باشد بیش از پیش احساس می شود.
‌ز. جناب آقای وزیر علاوه بر مشكلات مطرح شده، مسائل حل نشده ی بسیار دیگری نیز در این بخش از حوزه سلامت کشور وجود دارد که جامعه ی آزمایشگاهی کشور با آن دست و پنجه نرم می کند که بحث آن از حوصله ی این نامه خارج است. اما به طور مشترک تمام آزمایشگاهیان بر این باور می باشند که بسیاری از این مشكلات و رنج ها، ناشی از بی عدالتی های موجود بوده که از دو علت کلی منشا می گیرد، یكی نبود قوانین لازم و مكفی در این زمینه و یا عدم اجرای کامل قوانین موجود و دیگری ناعادلانه بودن شرایط احراز پست مسئول فنی آزمایشگاه و عدم پذیرش دکتری علوم آزمایشگاهی، که باعث شده ارتباط میان کارمندان آزمایشگاه و مسئول فنی به خوبی برقرار نشود. آزمایشگاهیان کشور به جد بر این اعتقادند که فائق آمدن بر مشكلات مطرح شده در گرو برطرف شدن دو علت ذکرشده می باشد و این مهم تنها وقتی محقق خواهد شد که نظام آزمایشگاهی برای خانواده آزمایشگاهی تاسیس شود و از طریق این نظام، موانع موجود یک به یک با گذر از دریچه ی قانون حل و فصل گردند.
جناب آقای وزیر امید آن است که با آغاز کار دولت تدبیر و امید، زمستان حاکم بر جامعه ی آزمایشگاهی با درایت شخص جنابعالی به بهاری گرم و پرنشاط بدل شود،که در آن همه آزمایشگاهیان بتوانند حقوق تضییع شده خود را باز ستانند.
پیشاپیش از بذل توجه و دستور مساعد و عاجل جنابعالی کمال تشكر و امتنان را داریم.
 

پیوست‌ها

  • letter and signatures form.zip
    325.3 کیلوبایت · بازدیدها: 33
آخرین ویرایش:

homai

New member
با سلام وارادت خدمت دوستان
به نظرم یک حرکت خوب ، درست و منطقی برای احقاق حق شروع شده است . امیدوارم دوستان همت کنند . کمک کنند برای رساندن این پیام به مسئولان محترم
 
آخرین ویرایش:

homai

New member
باسلام وارادت
یکی از کمک ها ی اندکی که می توان درمورد اطلاع رسانی به دوستان انجام داد.
اینه که همکاران لینک این نامه را در وبلاگ ها یشان بگذارند هر چند خیلی اثر ندارد .
چون متاسفانه همکاران علوم آزمایشگاهی به این تالار و بلاگ های مربوط مراجعه نمی کنند
 
آخرین ویرایش:

vfarhadv

New member
باسلام وارادت
یکی از کمک ها ی اندکی که می توان درمورد اطلاع رسانی به دوستان انجام داد.
اینه که همکاران لینک این نامه را در وبلاگ ها یشان بگذارند هر چند خیلی اثر ندارد .
چون متاسفانه همکاران علوم آزمایشگاهی به این تالار و بلاگ های مربوط مراجعه نمی کنند

نه فقط در این سایت نیست این جا هم اطلاع رسانی شد تا هرکس هم اینجاست نامه رو بدست همکاران برسونه ، نامه از مجراهای مختلف و دوستان دانشجو و شاغل داره اطلاع رسانی میشه
 

amir28

New member
حیف من یک ماه دیگه دانشجوی علوم آز میشم وگرنه منم امضا می کردم ...
:riz304:
 

avenger.1992

New member
دوستان امضا رو جدی بگیرین ...
تا میتونین با آقا فرهاد همکاری رو داشته باشید.
ما در چند سایت دیگه اطلاع رسانی کردیم
امکان داره اکثر همکارا سخت مشغول کار هستن پس هرکی هر چندتا که میتونه اطلاع رسانی کنه
آینده ی تک تک این قشر زحمت کش الان دست شماس
 

homai

New member
چه استقبالی شده متحیرم !!!!!!!!!!!!
سالی که نیکوست از بهارش پیداست
 
آخرین ویرایش:

ROJO

New member
(بنى اسرائیل) گفتند اى موسى تا آنها در آنجا هستند ما هرگز وارد نخواهیم شد تو و پروردگارت بروید و (با آنان) بجنگید، ما همین جا نشسته ایم! حالا روایت شماس...:tsimuzpzwoap1t9y3o7
 

avenger.1992

New member
من که در حد توانایی خودم انجام میدم بعد نگن میتونستی کاری کنی و انجام ندادی
اگه اهمیت میدین به آیندتون اون فرم امضا رو بعد از جمع کردن امضا ها اسکن کنید و برای آقا فرهاد بفرستید
2000 نفر دوستان این نامه رو با هم نوشتن حالا ببینیم شما چکار میکنید
 

varia

Well-known member
خیلی معذرت میخواهم ولی متن نامه ای که نوشتید چندان جالب نیست و بهتر بود با راوی گری توانا در این زمینه مشورت کنید.
 

varia

Well-known member
دکتر جان کدوم قسمتش؟

مشکلات مربوطه رو با صراحت بیان نکردید،حالت نامه ای داره، مثلا در قسمت ساعت کاری بخش آز بیمارستان با لحن صریح بیان نکردید و یا بقیه موارد.

موارد انتقادیتون بنظرم باید حالت کوبنده می داشت نه حالت توصیفی( خب در ابتدا و انتهای نامه ارادتتونو میتونستید به جناب وزیر ابراز کنید ولی بقیه بخشها انتقاد صریح و کوبنده)
 

homai

New member
از دست عزیزان چه بگویم گله ای نیست گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست :5:
 
آخرین ویرایش:

homai

New member
(بنى اسرائیل) گفتند اى موسى تا آنها در آنجا هستند ما هرگز وارد نخواهیم شد تو و پروردگارت بروید و (با آنان) بجنگید، ما همین جا نشسته ایم! حالا روایت شماس...:tsimuzpzwoap1t9y3o7
با سلام واحوالپرسی
حالا روایت شماس . مقصودتان کیاس؟
 

homai

New member
من بسیار، بسیارخوشحالم که حرکتی انجام شده است
نامه حاوی مطالب ذیل است .به نظرمن
الف - کمبود پرسنل - چرا شیفب شب 18 ساعت محسوب نمی گردد
ب- عدم به کار گیری نیروهای غیر متخصص در آزمایشگاهها
ج - برای پرستل حقوق ثابت و تصویب شده ای وجود ندارد
- وجود خطر ابتلا به انواع بیماری های عفونی و کشنده برای پرسنل آزمایشگاه
-عدم وجود نظام آزمایشگاهی
-عدم پذیرش دکتری علوم آزمایشگاهی
حالا که خوشبختانه باب بحث باز شد ولی نه توسط من
بنده می گویم
همانگونه که مستحضرهستید. آزمایشگاه های تشخیص طبی توسط کاردان ها و کارشناس های آزمایشگاه سر پرستی ومدیریت می شود
چگونه است آنها حتی به طور گروهی هم حق تاسیس آزمایشگاه ندارند .ما هم خود می پذیریم صاحب امتیاز آزمایشگاه باید دیگران باشند .
چگونه است . همکاران محترم فیزیوتراپیست ، بینایی سنج های گرامی ، شنوایی سنج ها ...با تخصص خود و اعتماد به نفس بالا، خود صاحب امتیاز کار خویشند .
به کسی راه ندادند بیاید به گوید چون من دکتر هستم من باید صاحب امتیاز کار شما باشم من باید کار شما را تفسیر کنم .
برای کی تفسیر کند ؟ و چرا تفسیر کند؟ این تفسیر به چه دردی می خورد؟
 
آخرین ویرایش:

bacillus.bs

New member
قسمت ب و ج قشنگ بازش كنيد براي من،
ببينم منظورتون چي بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

kiana

New member
دوستان عزیز من دوره کارآموزی رو می گذرونم این ترم اگر واقعا قراره این فعالیت جدی شکل بگیره رو من حساب کنین تو دانشگاه و جاهایی که دوره می گذرونم می تونم این جریان رو راه اندازی کنم حدودا 300 نفر رو من حساب کنین. البته می گم به شرطی که واقعا جدی بگیرید این موضوع رو چون مربوط به آینده خودمونه. به هر حال ریز مطالب رو دوست دارم بدونم چون شاید منم بتونم از نماینده مجلس شهرمون یه نامه یا همچین چیزی واسه این کار بگیرم.
 
بالا