جام جهانی 2014 برزیل

ZOT

New member
جام جهانی به عنوان بزرگترین رویداد فوتبالی جهان کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود و 32 تیمی که خودشان را به برزیل رساندند در یک مهمانی بزرگ فوتبالی حضور خواهند داشت.

 

ZOT

New member
ابعاد مختلف میزبانی جام جهانی 2014

هزینه

قیمت هتل‌ و اقامت در شهر‌های بزرگ برزیل نظیر سائوپائولو و ریودوژانیرو بسیار بالاست و در روز‌های اخیر با توجه به نزدیکی به میزبانی جام جهانی بالا رفته است. علاوه بر هتل‌هل قیمت لوازم مصرفی در بعضی از شهر‌های برزیل بالاست. سائوپائولو به عنوان یکی از شهر‌های میزبان جام جهانی 2014 و یکی از مهم‌ترین شهر‌های برزیل اخیرا نوزدهمین شهر گران جهان شناخته شده است. برای مثال یک هتل سه ستاره در برزیل به طور تقریبی هر شب یک‌ میلیون و 700 هزار تومان هزینه خواهد داشت و با توجه به اینکه مرحله گروهی جام جهانی 12 روز طول خواهد کشید هزینه‌ای که یک هوادار فقط برای یک هتل باید پرداخت کند بیش از 20 میلیون تومان خواهد بود.

حمل و نقل
ژروم والک، دبیرکل فیفا روز جمعه گذشته اعتراف کرد افرادی که برای تماشای بازی‌های جام جهانی به برزیل می‌آیند با چالش زیادی روبرو خواهند شد که مهم‌ترین این چالش‌ها بعد مسافت و حمل و نقل عمومی است. او در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت:‌ پیش خودتان فکر نکنید برزیل مانند آلمان است و خیلی راحت می‌تواند در خیابان وسیله نقلیه عمومی برای جا به جا شدن استفاده کنید. برای مثال شهر ریو را در نظر بگیرید. از این شهر تا پورتو آلگره 1585 کیلومتر فاصله است.همچنین از شهر ریو تا سائوپائولو 444 کیلومتر و در پایان از شهر ریو تا فورتالزا 2618 کیلومتر فاصله است یعنی مسافتی از لندن تا جنوب ترکیه !


هشدار سلامت
در بعضی از شهر‌های برزیل خصوصا در شهرهای نزدیک به جنگل آمازون، تعداد زیاد پشه‌ها باعث شیوع بیماری هایی چون مالاریا و تب زرد شده است و خبرنگاران و تماشاگرانی که برای دیدن جام جهانی به این کشور می‌روند باید مراقب این پشه‌ها باشند.

بلیط‌ها

فیفا در چندین مهلت بلیط‌های جام جهانی را از طریق سایت خود در اختیار علاقه مندان قرار داد. استقبال علاقه‌مندان برای خرید بلیط های جام جهانی از دوره‌های قبلی بیشتر بوده است و در حال حاضر تمامی بلیط های این رویداد فوتبالی به فروش رفته است. البته باید طبق روال هر سال منتظر بازار سیاه و فروش غیرقانی بلیط های جام جهانی در روز‌های آینده باشیم.

 

ZOT

New member
ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2014

12 ورزشگاه میزبانی جام جهانی 2014 را بر عهده خواهند داشت.​

ورزشگاه پرنامبوچو در شهر رسیفه، 46 هزارنفر


ورزشگاه فونته نوا در شهر سالوادور، 56 هزارنفر


ورزشگاه ناسیونال در شهر برازیلیا، 70 هزارنفر


ورزشگاه کورینتیانس در شهر سائوپائولو، 68 هزار نفر
 

ZOT

New member
ورزشگاه ماراکانا در شهرریو‌دوژانیرو، 80 هزار نفر


ورزشگاه داس دوناس در شهر ناتال، 42 هزارنفر


ورزشگاه پانتانال در شهر کوئیبا، 43 هزارنفر


ورزشگاه بیرا‌ریو در شهر پورتو‌آلگره، 51 هزارنفر
 

ZOT

New member
ورزشگاه مینه‌رائو در شهر بلوهوریزنته، 62 هزار نفر


ورزشگاه کاستلائو در شهر فورتالزا، 65 هزار نفر


ورزشگاه بائیکسادا در شهر کوریتیبا، 43 هزارنفر


ورزشگاه آمازونیا در شهر مانوآس، 42 هزارنفر
 

ZOT

New member
رماديو!نماد جام جهاني 2014 برزيل

به گزارش فوتبال آنلاين نماد جام جهاني 2014 توسط رونالدو ستاره سابق تيم ملي برزيل رونمايي شد.براي اين عروسك كه نوعي گوركن است،هنوز نامي انتخاب نشده.فيفا تا اوسط نوامبر به برزيل فرصت داده تا نامي را از ميان آميجوبي،فولكو و زوزكو براي آن انتخاب كند.اين عروسك در يك برنامه تلويزيوني و با حضور رونالدو به نمايش عمومي گذاشته شد.


ستاره سابق تيم ملي برزيل در اين باره گفت:«خوشحالم كه معرفي مهمترين عضو تيم برزيل در جام جهاني به من سپرده شد.اين عروسك نقش مهمي را به عنوان سفير برزيل در دو سال آتي بر عهده خواهد داشت.مسلما طرفداران فوتبال در سراسر جهان از آن استقبال خواهند كرد.»

اين گوركن در معرض خطر انقراض است و در هنگام خطر خود را به شكل توپ در مي آورد و در شمال برزيل يافت مي شود.




رنگ هاي زرد،سبز و آبي كه متعلق به پيراهن تيم ملي اين كشور مي باشد در اين نماد استفاده شده اند و پيراهن سفيدي با نوشته «برزيل 2014» را بر تن دارد.


 

elham2012

New member
:auizz3ffy9vla57584x:smiliess (8)::auizz3ffy9vla57584x
ماشالا به بچه های تیم ملیییی..عالی دفاع کردن.همین یه امتیاز کلی ارزش داره برامون,تازه میتونستیم ۳امتیازم بگیریم,حیف شد
به هر حال یه هوراااااا و خسته نباشید به بچه ها:thanks:​
 
بالا