جامعه شناسی برای سال 93

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

تیام93

New member
salam. moteasefane internetam az emruz bara modati namalum ghat mishe( bara tamirat) khaili dost dashtam bahatoon edame bedam..va bara khodam mofeed bud..be har hal felan by(be mahze vasle mojaddad barmigardam
 

mahsa.

New member
دوستاني كه نميتونن بيان همون روزي 5صفحه رو بخونن تاوقتي برگشت عقب نمونن از بقيه.
 

parnia

New member
بچه ها من کتابم دستم نیست شماها کجایین نبینم یه روز فاصله بدین که تنبلی میاره هااااااااااااا.

سلام...مهسا جون من امروز میخونم و باز شب مینویسم....ولی مهسایی من نمیتونم هر روز جامعه بخونم خو....به بقیه هم باید برسم اخه...میدونی که سرکارم چون میرم سختمه..فقط بعدازظهرا رو وقت دارم...ولی دیگه ی روز در میون حتما میخونم...

حالا کاش میشد ی برنامه بزاریم که هماهنگ باشیم باهم...تعدادمونم که حالا 4 نفره...:smiliess (11):
 

mahsa.

New member
سلام...مهسا جون من امروز میخونم و باز شب مینویسم....ولی مهسایی من نمیتونم هر روز جامعه بخونم خو....به بقیه هم باید برسم اخه...میدونی که سرکارم چون میرم سختمه..فقط بعدازظهرا رو وقت دارم...ولی دیگه ی روز در میون حتما میخونم...

حالا کاش میشد ی برنامه بزاریم که هماهنگ باشیم باهم...تعدادمونم که حالا 4 نفره...:smiliess (11):

نه هرروز بخونين ولي اگه فحه زياد 3صفحش ميكنيم تا راه بيفتين بقيه ي درسارو ميشه يه روز درميون خوند ولي جامعه چون براي همه سخته سرنوشت سازه براتون.
 

parnia

New member
نه هرروز بخونين ولي اگه فحه زياد 3صفحش ميكنيم تا راه بيفتين بقيه ي درسارو ميشه يه روز درميون خوند ولي جامعه چون براي همه سخته سرنوشت سازه براتون.

باشه:dadad4:.......سعمیو میکنم مهساجون:riz304:
 

parnia

New member
سلام و خسته نباشید...

بچه ها صفحه مربوط به من نقد مثبت گرایی بود که توش نکته خاصی ندیدم...

فقط همین ی مورد به نظرم مشکوک اومد:smiliess (11):


مارکس گرایان مثبت گرایی را پرستش بت واری از واقعیات میخوانند و ان را به طرفداری از وضع مقرر جامعه بورژوایی متهم میکنند...:65d6a5d6s:




( واقعا درس نامفهومیه..........)
 

mahsa.

New member
علم تنها شناخت ارزشمند
واقعیت محسوس تنها موضوع شناخت
 

mahsa.

New member
ازلحاظ روش تاثیر مثبت گرایی درجامعه شناسی بیش از هرجای دیگر آشکار است.
 

mahsa.

New member
شناخت در مثبت گرایی از طریق تجربه و مشاهده صورت میگیرد.
 

mahsa.

New member
فیزیک اجتماعی :سن سیمون:بیان روابط مثبت بین پدیده های انسانی درعصرجدید.
 

mahsa.

New member
سن سیمون فلسفه قرون گذشته انقلابی بوده
اما فلسفه قرن نوزدهم باید سازمان دهنده باشد .(سازماندهی در نظام صنعتی)
 

eglo

New member
با عرض سلام و عذرخواهی....میدونم الان همتون میگین اگلو غیبش زد و رفت....نه والا هستم...بخدا سرکار اصلا وقت تایپ و نشستن پای اینترنت ندارم...مگه اینکه یه لحظه بیکار بشم و بیام...
هم اینکه من از شما جلوتر بودم...یه کم سختم بود...من الان رسیدم نصف فصل ساختگرایی....وای اینقد سخته که این فصل....بی معنا و وقت گیر...!!!:21:
نمیخام ناامیدتون کنم ولی وقتی رسیدین میبینین من چی میگفتم....
راستی شماها فصل کلیات رو نخوندین؟؟؟ کتاب شما چاپ چه سالیه؟؟ مال من 90....
خودتون از مثبت گرایی شروع کردین؟؟
میدونین بچه ها من یه تصمیمی دارم...یه حرکت بدم به خودم هر فصلی که میخونم خلاصه شو دربیارم....البته هرچی جلوتر میرم از تصمیمم دورتر میشم ولی سعی خودمو میکنم....هم برای خودم خوبه هم برای شما مفید واقع میشه....
انشالا تصمیمو عملی میکنم.....قول میدم هرچه زودتر شروع کنم.....منو به بزرگی خودتون ببخشین.....بخدا تو خونه اینترنت ندارم.....:sadsmiley:
 
آخرین ویرایش:

ali2013

New member
فیزیک اجتماعی :سن سیمون:بیان روابط مثبت بین پدیده های انسانی درعصرجدید.

آدولف کتله - اکوست کنت (بنیان گذار جامعه شاسی- دکترین پوزیتیو- استفاده از روش علوم طبیعی - جامع کلی ارگانیگ اسن از سه مرحله عبور کرده است - دروکیم : هدف در نظامها - تببین علی کارکردی - اسپنسر : مطالعه ساختارای اجتماعی و دگرگونی ان مورد علاقه وی بود اصطلاحات زیست شناسی را د جامعه شناسی بکار برد اندم گرایی از کار عمده و ویژه وی است - تالکوت پاسونز- مالینوفسکی -رابرت مرتون : کارکرد پنهان و آشکار را مطرح کرد-
 

ali2013

New member
آدولف کتله - اکوست کنت (بنیان گذار جامعه شاسی- دکترین پوزیتیو- استفاده از روش علوم طبیعی - جامع کلی ارگانیگ اسن از سه مرحله عبور کرده است - دروکیم : هدف در نظامها - تببین علی کارکردی - اسپنسر : مطالعه ساختارای اجتماعی و دگرگونی ان مورد علاقه وی بود اصطلاحات زیست شناسی را د جامعه شناسی بکار برد اندم گرایی از کار عمده و ویژه وی است - تالکوت پاسونز- مالینوفسکی -رابرت مرتون : کارکرد پنهان و آشکار را مطرح کرد
 
سلام دوستان
از فصل مثبت گرایی نظریات دورکیم باقی مونده بود که من خلاصه ای از نکات مهم رو اینجا می نویسم.
دورکیم استخوان بندی جامعه شناسی را شکل داد.
تئرری "وجدان جمعی" اساس جامعه شناسی او بود که حاصل زندگی گروهی است و "حجم و تراکم گروه" در ظهور ان موثر است.
تصورات جمعی : مجموعه ایدئال های اجتماعی
وجدان جمعی مافوق وجدانهای فردی است.
افزایش جمعیت سبب تقسیم کار وپدید آمدن تراکم اخلاقی می شود.
تقسیم کار اجتماعی: در جوامع ابتدایی تقسیم کار مکانیکی و در جوامع کنونی همبستگی ارگانیکی
از لحاظ دورکیم خود کشی نوعی بی هنجاری است که جنبه "اجتماعی " دارد به علت از بین رفتن نظارت جامعه برفرد وکم شدن همبستگی اجتماعی است
دو قاعده اساسی از لحاظ دورکیم:
1-واقعیت اجتماعی: موضوع اصلی جامعه شناسی است ودارای سه ویژگی خارجی بودن، جبری بودن، عمومیت است
2-تمایز بین طبیعی و مرضی در جوامع : معیار طبیعی بودن ، شیوع داشتن وعمومی بودن یابروز کم پدیده است

سه موضوع جامعه شناسی دورکیم:
1-ریخت شناسی اجتماعی: جغرافیای ملت ها
2-فیزیولوژی اجتماعی : جامعه شناسی نهاد ها
3-جامعه شناسی عمومی: فرضیات و نظریات عمومی


:thanks: دوستان اگه شما هم نکته ای تو این قسمت دیدید حتما" بگید ممنون میشم.
ان شاء الله فردا شب فصل تطورگرایی روگزارش میدم.
 
سلام دوستان نکته ای ،تستی، نظری ،گزارشی ،چیزی نبود!:33:
میدونم خیلی جلو هستید اما برا مرور بد نیست یه نگاه به فصلای قبل بندازیم
بازم تنهایی گزارش میدم.
تطور گرایی:(تعریف واژه ها)
طور به طور شدن و تغییرات را در مدت زمان بلند تطور گرایی می نامند.
یک پدیده ی جمعی است و مانند دیدن یک منظره از فراز قله و دیدن تغییرات کلی است
دگرگونی اجتماعی: تغییرات قابل مشاهده و کوتاه مدت
پویایی اجتماعی: بیش تر به مفهوم دگرگونی اجتماعی نزدیک است تا تطور و نخستین بار توسط کنت مطرح شد
توسعه: تحولات و دگرگونی های عمدی در جهت پیشرفت جوامع.
توسعه ی فرهنگی: دگرگونی برگشت ناپذیر از طریق تراکم عناصر فرهنگی - یک سازوکار کنترل اجتماعی است
 
آخرین ویرایش:
خاستگاه تطورگرایی:
توسعه ی دانش های جدید و علم گرایی در قرن 19
فلسفه ی تاریخ که این دیدگاه جامعه شناسی را ابزاری میداند که ضمن روشن کردن راه گذشته ، راه آینده را نیز تعیین می کند.
نظریه ی تکاملیون در زیست شناسی : لامارک و داروین
علم تاریخ
 
ابن خلدون:
عامل تطور ملت ها و گروه ها ، عامل عصبیت است که به حرکت دوری معروف است
مراحل رشدو تکامل جوامع از نظر ابن خلدون:
1-بادیه نشینی2-ابتدایی3- تشکیل دولت4-توسعه شهرنشینی و رشد تمدن
عامل معیشت عامل اصلی در تطور مراحل اولیه
ابن خلدون در نهایت همه ی دگرگونی ها را به ذات باریتعالی نسبت داده است.
 
مردم شناسان اولیه
مورگان عامل تکنولوژی را تاکید میکندو پیشرفت های فرهنگی را به سه مرحله توحش بربریت و تمدن تقسیم میکند
ادوارد تایلور به مسئله فرهنگ انسان نگریسته و سلسله فعالیتهای تولیدی را شکار ، دامپروری ، کشاورزی میداند
فریزر در زمینه اعتقادی مراحلی راذکر کرده
اسپنسر تطور اندامواره ای را به عنوان پیشرفت تدریجی زندگی اجتماعی مطرح کرد.



دوستان خیلی دلم میخواد مشارکت کنید.
مهساجون میشه بیای بگی کدوما مهمند:(40):
تا فردا شب بای:riz481:
 

parnia

New member
مامان علی کوچولو جون...خیلی دوست دارم مطلب بذارم..ولی نظم نوشته های شما بهم میخوره...من هر شب میتونم بیام و چنتا نکته از فصلی که خوندمو بنویسم ولی فصول اخرم و مطالب شما مربوط به اوایله...و برگشت من به اوایل ی کم وقت گیره برام...

بخاطر همین پیشنهاد میدم تست بذاریم...تستای هر فصلی رو یکی قبول کنه و بذاره...اینجوری خیلی خوب میشه..وقت کمتری هم بنظرم صرف تایپ میشه...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا