توصیه به بیماران دیابتی

maxin

Well-known member
چند توصیه به بیماران دیابتی:
1- بیماران دیابتی ضمن مراجعه به یکی از پایگاه های انجمن بیماران دیابتی، در این انجمن ثبت نام کنند و از خدمات آن بهره مند شوند و از جمله یک دستگاه تست قند به صورت رایگان دریافت نمایند.
2- بیماران دیابتی لازم است همیشه کارت ویژه ای مبنی بر ابتلای آنان به این بیماری را همراه داشته باشند، (گاهی دیده شده است بیماری که در مسیر بازگشت به خانه دچار ضعف و بی حالی یا حادثه شده، و او را به بیمارستان منتقل کرده اند، بیمارستان به دلیل بی اطلاعی از ابتلای وی به دیابت، به او سرم قندی تزریق کرده و این اقدام باعث مرگ وی شده است!)
3- بیماران دیابتی باید همیشه بر اساس میزان قند خونشان در فواصلی از هفته یا ماه، قند خود را اندازه گیری کنند و از وضعیت بیماری خود مطلع گردند.
4- بیماران وابسته به انسولین، باید مراقب باشند همچنان که افزایش قند خون باعث خطرات زیادی برای آنان خواهد شد، همچنین کاهش شدید قند یا به تعبیری افتادن قندشان نیز می تواند خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد، از این رو باید پیوسته از وضعیت بیماری خود اطلاع حاصل نمایند.
5- هیچ گاه در مراسم جشن و عروسی تحت تأثیر رفتار و گفتار دیگران قرار نگیرند و با وجود میل به شیرینی، حتی از اندکی از آن میل نکنند، و نگویند این فقط یک شب یا یک بار است، گاهی همین رفتار باعث خطر مرگ برای برخی از مبتلایان به این بیماری شده است.
6- بیماران دیابتی در نخستین فرصت، به متخصص مشاوره تغذیه مراجعه نمایند و برنامه ویژه ای برای تغذیه خود تهیه کنند.
7- با توجه به تأثیر متقابل قند بر چربی خون، این بیماران باید از میزان چربی خون خود (hdl و ldl) اطلاع حاصل کنند و در این باره حتما با پزشک متخصص مشورت نمایند.

میوه های با قند بالا: هندوانه،خربزه و طالبی،خرمالو،آناناس،موز رسیده،انگور،خرما و رطب،

میوه های با قند پایین و مناسب برای بیماران دیابتی:خيار، سيب درختي، گلابي،زردالو،انار ترش يا ملس،لیمو عمانی،شاه توت،زرشک،ذغال اخته و آلبالو،
همچنین پوست سیب درختی دارای انسولین طبیعی است و مصرف جوشانده آن بسیار برای بیماران دیابتی توصیه شده است.
سبزیها برای بیماری قند: همه سبزی ها به ویژه اسفناج،کلم و کلم بروکلی،کاهو، کدو، بامیه، پیاز، سیر، شنبلیله، کرفس، شاهی،
خشکبار مفید برای بیماری قند: بادام،فندق، گردو، پسته، توت خشک
داروهای گیاهی مفید برای دیابت: کندر،مقل ازرق(صمغ یک نوع درخت) کندر،دارچين، ميخك و زنجبيل، گزنه، کلپوره، قره قات،خاکشیر،سیاه دانه،
 
بالا