تقویم روزانه همراه با نکاتی برای مدیریت زمان

AWWA

New member

سلام
تو این تاپیک تقویم روزانه همراه با نکاتی برای مدیریت زمان قرار میدیم



 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ایزو

AWWA

New member






- هشدار ایمیل خود را از کار بیاندازید.

به طور متوسط بررسی هر ایمیل حدود ۲ دقیقه زمان می‌برد، اما هنگامی که هشدار ایمیل روشن باشد و به طور مداوم هشدار ورود هر ایمیل به کامپیوتر یا گوشی هوشمند شما ارسال شود، این امر می‌تواند زمان زیادی را در هرروز از شما بگیرد.

سعی کنید تا جای امکان ایمیل‌های کوتاه‌تری ارسال کنید و برای بررسی ایمیل خود نیز ساعت مشخصی را در روز تعیین کنید.
 
آخرین ویرایش:

AWWA

New member
مدیریت زمان:

به دیگران قول ۱۰۰% بدهید كه كاری را تا تاریخ خاصی به اتمام خواهید رساند. قول دادن به دیگران در شما انگیزه ایجاد می‌كند.
 
آخرین ویرایش:

AWWA

New member
پنج شنبه 13 شهریور----روز تعاون ،روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی
4 سپتامبر 2014
8ذی القعده 1435

مدیریت زمان:

-تندخوانی را یاد بگیرید تا بتوانید در مدت كوتاهتری مطالب بیشتری را مطالعه كنید.

-از خواندن مطالب غیرضروری خودداری كنید.
 

AWWA

New member
14 شهریور 1393-----شهادت آیت الله قدوسی وسرتیپ وحید دستجردی(1360 ه ش)
9 ذی القعده 1435
5 سپتامبر 2014




مدیریت زمان:

رشد شخصیت، عامل اصلی صرفه‌جویی در وقت است. هر قدر انسان برتری شوید با صرف وقت كمتری می‌توانید به هدف‌های خود برسید.

سعی كنید در تنظیم وقت ماهرانه عمل كنید.
 

AWWA

New member
شنبه---15 شهریور 1393
10 ذی القعده 1435
6 سپتامبر2014



- راهكارهای مدیریت زمان‌، قدرت قضاوت، پیش‌بینی، اطمینان و انضباط فردی را افزایش می‌دهد.

- مدیریت زمان ( تنظیم وقت ) بیش از هر چیز نیاز به انضباط فردی، خویشتن‌داری و تسلط بر نفس دارد.
 

AWWA

New member
یک شنبه--16 شهریور---ولادت حضرت امام رضا ع(148 ه ق)
11 ذی القعده 1435
7 سپتامبر 2014




مدیریت زمان:

-سعی كنید در تنظیم وقت ماهرانه عمل كنید.

-هر كاری كه انجام می‌دهید در واقع دارید وقتتان را می‌فروشید. آن را ارزان نفروشید.
 

AWWA

New member
دوشنبه ---17 شهریور 1393----قیام 17 شهریور وکشتارجمعی از مردم به دست ماموران شاهنشاهی پهلوی (1357 ه ش)
8 سپتامبر
12 ذی القعده



مدیریت زمان:

- هر روز مقداری از وقتتان را به این اختصاص دهید كه در مورد هدف‌های اصلی و واقعی خود و راه‌های بهتری كه از طریق آنها می‌توانید روز به روز به هدف‌های خود نزدیك‌تر شوید فكر و تأمل كنید.

+ رشد شخصیت، عامل اصلی صرفه‌جویی در وقت است. هر قدر انسان برتری شوید با صرف وقت كمتری می‌توانید به هدف‌های خود برسید.
 

AWWA

New member
سه شنبه---18 شهریور 1393
9 سپتامبر 2014
13 ذی القعده 1435


در گذشته توقف نکنید و افق‌های زیبایی را برای خود ترسیم کنید. تنها از گذشته خود درس بگیرید و به عنوان موتوری برای حرکت به جلو از آن استفاده کنید نه برای حرکت به عقب.
 

AWWA

New member
سه شنبه...8 مهر ----روز بزرگداشت مولوی,روزجهانی دریا نوردی,روز جهانی ناشنوایان

30 سپتامبر 2014

5ذی الحجه 1435

 

AWWA

New member

- فعالیتهایتان را ثبت کنید

در تمام راهکارهای مدیریت زمان ثبت کردن فعالیتها اولین کاری است که باید انجام داد. این ثبت کردن می تونه به هر شکلی و با استفاده از هر ابزاری باشه. شما می تونید فعالیتهایتان را در یک دفتر ثبت کنید و یا در نرم افزارهایی مثل Outlook، Google Tasks و یا ابزارهای مشابه کارهایتان را ثبت کنید. اما نوشتن فعالیتهاو گذاشتنشان جلوی چشمتان باعث می شود که بدانید دقیقا چه کاری باید انجام دهید و کاری را فراموش نخواهید کرد.
 
آخرین ویرایش:

AWWA

New member
شنبه...12 مهر 1393----روز عرفه،روز نیایش

4 اکتبر
9 ذی الحجه

 

AWWA

New member
اهمیت مدیریت زمان

هر انساني در طول روز فقط 24ساعت يا 1440دقيقه يا86400ثانيه فرصت دارد تا به كار هاي خود برسد چطور مي شود يك فرد در اين مدت يك كشور را اداه كند ووقت هم اضافه مي اورد در حالي كه برخي ديگر در همين زمان قادر به ساده ترين كارها هم نيستن... مديريت زمان وقت گير است ايا بهتر نيست به جاي خواندن كتاب و شركت در دوره هاي مديريت زمان وقتمان را صرف كارهاي ديگر كنيم؟جواب اين سوال در قصه ي مرد هيزم شكن است مردي مسئول قطع 500درخت بود اما اره اي كند داشت مردم به او گفتند تو بايد اره ات را تيز كني هيزم شكن پاسخ داد=ان قدر كار دارم كه وقت براي تيز كردن اره ندارم
 

AWWA

New member
یکشنبه...13 مهر 1393.....عید سعید قربان(تعطیل)،هجرت حضرت امام خمینی(ره)از عراق به پاریس(1357 ه ش)،روز نیروی انتظامی

10 ذی الحجه
5 اکتبر

 

AWWA

New member

رعایت اصل پارتو (قانون ۲۰-۸۰)

این اصل را فردی به نام «ویلفردو پارتو» ابداع و بعدها شخص دیگری به نام «ژوزف جوران» تکمیل کرد.



این اصل می گوید: ۲۰ درصد از کارهایی را که انجام می دهیم؛ ۸۰ درصد برای ما مفید است؛ اما در مقابل ۸۰ درصد از کارهایی را که انجام می دهیم تنها ۲۰درصد برایمان مفید است. این قانون در جنبه های مختلف زندگی کاربرد دارد. به عنوان مثال، در اغلب موارد ۲۰ درصد از برنامه هایی را که از تلویزیون می بینیم ۸۰ درصد برای ما مفید است ولی ۸۰ درصد از این برنامه ها فقط و فقط ۲۰ درصد سودمند است.این قانون در مواردی چون مکالمه های تلفنی، حرف زدن و... نیز صادق است؛ بنابراین اولین گام مدیریت زمان این است که تمام انرژی و وقتمان را صرف آن ۲۰ درصد کنیم.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: moj

biosta

Well-known member
عالی
خیلی عالیست
ادامه بده awwa
احسنت دختر ، این نوشته ها تلنگری برام هست
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: AWWA

AWWA

New member
دوشنبه...14 مهر 1393-----روز دامپزشکی

مدیریت موفق زمان:

کار را در بهترین زمان انجام دهید


بانک، نانوایی، بازارها، ادارات، سینما، شهرهای گردشگری و زیارتی و بسیاری از مکان های دیگر، در برخی زمان ها خلوت و گاهی بسیار شلوغ است. در صورت امکان زمانی به این مراکز مراجعه کنید که خلوت تر باشد. این کار علاوه بر صرفه جویی بسیار زیاد در وقت، آرامش اعصاب و روان را به همراه دارد.
 

AWWA

New member
استفاده مطلوب از وقت های زائد

با برنامه ریزی مناسب می توانیم از تمام فرصت ها و زمان هایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم حتی زمان انتظار در بانک، نانوایی، ایستگاه اتوبوس، داخل مترو، مطب دکتر و...ساده ترین پیشنهاد این است که همیشه یک کتاب به همراه داشته باشید و در این اوقات مطالعه کنید.یادمان باشد که زمان هیچ گاه برنمی گردد. پس آن را به سادگی از دست ندهیم.
 
آخرین ویرایش:

AWWA

New member
چهارشنبه...16 مهر 1393-------روز جهانی کودک

قانون پارکینسون در مدیریت زمان:

کارها به اندازه ای کش پیدا خواهند کرد تا زمان تخصیص داده شده را در بر گیرند.

work expands to fill the time available.
 

AWWA

New member
قانون پارکینسون

نام آن از نام تاریخدان انگلیسی سیریل پارکینسون گرفته شده که در سال ۱۹۵۵ در مقاله‌ای طنزآمیز در مجله اکونومیست به این قانون اشاره کرده است.




" مدت زمان انجام یک کار، به اندازه زمانی که برای آن کار تخصیص داده شود افزایش می یابد."

یا به عبارت دیگر کارها تا وقتي ادامه پيدا مي کنند که زمانِ در اختيارشان را پر کنند. قانون پارکينسون به شکلي حيرت انگيزي صحيح است. اين قانون مي گويد، معمولا افراد تمايل دارند تا كاري كه به آن ها محول شده، تا آن جايي كه امكان دارد، (مثلا تا پايان تاريخي كه از قبل تعيين شده)، به تعويق بياندازد. به زبانِ ساده، قانون پارکينسون مي گويد کار به اندازه ي زمان در دسترس ادامه مي يابد واین گستردگی به میزان و ماهیت کار ارتباط چندانی ندارد.

پارکینسون نظر جالب دیگری هم دارد که علت گسترش بی رویه بوروکراسی در سازمانها را بیان می‌کند. از دید وی بوروکراسی ها بدون آن که اهدافشان توسعه یابد خود گسترده می شوند. پارکینسون «تمایل مدیران به داشتن مرئوسان بیشتر» را انگیزه گسترش بوروکراسی‌ها می‌داند که در نتیجه موجب افزایش کارکنان و ایجاد فعالیت های کاذب و تکراری و رشد بی رویه ی بوروکراسی ها می گردد.
 
بالا