بهترين ميوه ها براي سلامت پوست شما ..

hadis90

New member

رعایت رژیم غذایی سالم و طبیعی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی استاندارد و بهره گیری از سبزی ها، میوه ها و نعمت های طبیعی که در اطراف ما رشد می کنند، می تواند تاثیر موثر و باورنکردنی در حفظ نشاط و شادابی پوست مان داشته باشد. بی شک مصرف به اندازه سبزی، میوه و مواد غذایی فیبر دار، مصرف مواد سرشار از ویتامین و مصرف به اندازه مایعات تاثیر بسیار زیادی در حفظ سلامت و متعادل نگاه داشتن پوست دارد. در این مطلب شما را باانواع مختلف ماسک گیاهی و طبیعی ویژه پوست های چرب، خشک و حساس آشنا می کنیم
.




[:riz277:
● پیشگیری از چروک با روغن ماهی
ماساژ عضلات و پوست صورت با روغن ماهی تاثیر زیادی در پیشگیری از پیری زودرس و چروک های سطحی پوست دارد. به همین منظور با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت، کنار لب ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم ها را به آرامی ماساژ دهید.
● ماسک ویژه پوست های چرب
با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و فرارسیدن فصل میوه های تابستانی مثل زردآلو و گیلاس، می توان از این نعمت های رنگارنگ برای تهیه انواع ماسک های پوست استفاده کرد.
یکی از بهترین این ماسک ها که متناسب با پوست های چرب است، ماسک گیلاس یا ماسک زردآلو است. گیلاس های رنده شده را روی صورت ماسک کرده و بعد از ۲۰ دقیقه آنها را بشویید.
ماسک زردآلو نیز یکی دیگر از ماسک های مناسب برای انواع پوست های چرب است. برای تهیه این ماسک ۳ زردآلوی رسیده و تازه را با یک قاشق عسل ترکیب کرده و آن را به صورت خمیر روی صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.
● برای تقویت سلول ها چه کنیم؟
گوجه فرنگی یکی دیگر از مفیدترین مواد موجود در طبیعت است که به تنهایی خواص بسیار مفیدی را برای تقویت و حفظ شادابی پوست دارد. برای استفاده از این سبزی کافی است یکی از رسیده ترین گوجه فرنگی ها را از سبد غذایی روزانه تان انتخاب کرده و پس از رنده کردن، آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ماسک را بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک در تقویت سلول ها، بازسازی و از بین بردن چروک های بسیار سطحی پوست مؤثر است.
● برطرف کردن خشکی با روغن زیتون
استفاده از کرم زیتون و زرده تخم مرغ تاثیر زیادی در از بین بردن خشکی پوست دارد. برای تهیه این کرم لازم است از یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری روغن زیتون مرغوب استفاده کنید. این ۲ ماده را درون یک ظرف بلوری به خوبی با هم مخلوط کنید و آن را به مدت ۱۵تا ۲۰ دقیقه روی صورت خود بمالید. پس از شستن این ماسک از پوست تان خواهید دید که این ماسک چقدر می تواند در برطرف کردن خشکی پوست موثر باشد. استفاده از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته به افرادی که دچار خشکی پوست هستند توصیه می شود.
● آب رسانی به پوست با خیار و گلاب
خیار بافتی که دارد در گروه میوه های پرآب تلقی می شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آب رسانی به سلول های سطحی پوست دارد. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. علاوه بر این می توانید از گلاب مرغوب نیز برای این کار استفاده کنید. تنها کافی است گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید. این کار را ۲۰ دقیقه و هفته ای ۳ بار انجام دهید.
● ویتامین رسانی به پوست
بهترین شیوه برای رساندن مواد غذایی لازم به پوست استفاده از ماسک لیموترش است. لیمو ترش به دلیل داشتن اکسیدان های لازم و ویتامینc ماده طبیعی و مغذی برای سلول های پوستی محسوب می شود که به دلیل عدم تغذیه و آب رسانی دچار خشکی شده اند. برای این کار یک لیمو ترش تازه را با زرده تخم مرغ یا روغن زیتون ترکیب کنید و آن را روی صورت خود بگذارید. پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب نیمه ولرم بشویید.
● چند نکته تکمیلی
▪ پوستی لطیف با خمیر نشاسته
برای از بین بردن زبری پوست که یکی از ویژگی های پوست های خشک است بهترین کار استفاده از خمیر نشاسته و شیر است. برای تهیه این لوسیون نصف قاشق غذاخوری نشاسته را با یک فنجان شیر ترکیب کنید تا خمیری نرم و لطیف از آن به دست آید. سپس این خمیر را روی پوست صورت خود ماسک کنید. استفاده از این خمیر ۳ بار در هفته به از بین رفتن زبری و خشونت پوست کمک
می کند.
برای پاک سازی پوست چرب
یکی از بهترین شیوه های پاکسازی پوست چرب استفاده از آب لیموترش تازه است. بهتر است از ترکیب آب لیموترش و سرکه برای پاکسازی پوست استفاده کنید.
برای این کار پس از ترکیب این ۲ماده باهم با کمک یک پنبه تمیز این لوسیون را روی پوست صورت تان بمالید. دقت کنید که پیش از استفاده از این لوسیون، پوست صورت تان را به طور کامل تمیز کنید.
▪ درمان منافذ باز پوست
بسیاری از خانم هایی که دارای پوست چرب هستند در فصل های گرم سال با باز شدن منافذ پوستی شان بیش از قبل روبه رو می شوند که تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت ظاهرشان دارد. برای درمان این منافذ باز، استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ روزی ۳ تا ۴ بار در هفته توصیه می شود.
برای تهیه این ماسک کافی است سفیده تخم مرغ را با یک قاشق آب لیموترش تازه مخلوط کنید و این ماسک را روی صورت خود بمالید؛ پس از خشک شدن این ماسک اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه روی صورت تان باقی بماند. این ماسک تاثیر بسیار زیادی در جمع شدن منافذ باز پوستی به ویژه در فصل های گرم سال دارد.[/
FONT]

[/B][/B]
 
آخرین ویرایش:
بالا