با 8 عادت افراد موفق اشنا شوید

waria

New member

1 - همیشه هدف را در ذهن داشته باشید
همه چیز با هدفی که می*خواهید به آن برسید شروع می*شود. اگر ندانید هدفتان چیست، هیچ راهی برای رسیدن به آن وجود ندارد. تصور کنید وارد یک تاکسی می*شود، اولین کاری که می*کنید چیست؟ شاید اول به راننده سلام کنید اما بعد چه؟ به راننده می*گویید که کجا می*خواهید بروید تا او بتواند شما را به آنجا برساند. به همین ترتیب باید بدانید جایی که در زندگی می*خواهید به آن برسید کجاست.
به همین دلیل خیلی مهم است که هدف*های مشخص از چیزهایی که می*خواهید برای خودتان ایجاد کنید. چه می*خواهید؟ اهداف و رویاهای شخصیتان چیست؟ من خودم کنار تختم کاغذی چسبانده*ام که روی آن اهداف ورویاهایم را نوشته*ام. این اهداف به من یادآوری می*کنند که دقیقاً چه می*خواهم و هر روز من را به سمت آنها حرکت می*دهد.

2 - کاری را بکنید که دوست دارید
وقتی کاری را انجام دهید که دوست دارید مثل این می*ماند که سوختی نامحدود دارید که شما را همیشه در حرکت نگه می*دارد. عطش شما برای موفقیت در آن کار خیلی بیشتر از هر کار دیگری خواهد بود.
اگر مطمئن نیستید که کار مورد علاقه*تان چیست، ببینید نسبت به چه چیزی الان بیشتر مشتاق هستید؟ اگر قدرت انتخاب داشته باشید که هر کاری که دوست داشتید انتخاب کنید، آن چه خواهد بود؟ عشق و علاقه شما به یک کار سوختی است که شما را به سمت برتری می*رساند.

3 - سخت*تر از بقیه کار کنید
کسی را نمی*شناسم که بدون زحمت کشیدن توانسته باشد در چیزی موفق شود. یکی از مهمترین اجزاء و مولفه*های برتری، تلاش و کوشش است. می*توانیم استراتژی*ها و گام*های موثری برداریم اما بدون تلاش و کوشش میسر نخواهد بود. خوشبختانه اگر قدم دوم را اجرا کرده باشید و کاری را انجام می*دهید که دوست دارید، کار چندان هم برایتان کار نیست.

4 - از تمامی لحظه*ها استفاده کنید
همه لحظات ارزشمندند. افراد فوق*العاده می دانند که زمان ارزش زیادی دارد. جمله*ای از دونالد ترامپ در یکی از کتاب*هایش خواندم که می*گفت، ارزش وقت خیلی بیشتر از پول است زیرا پول را می*توان دوباره به دست آورد اما زمان را هیچ وقت نمی*توانید به عقب برگردانید. به همین علت، من همیشه مطمئن می*شوم که از زمان بهترین بهره را می*برم و از تمام لحظاتم استفاده می*کنم.
دقت کنید که این عادت به این معنی نیست که باید 24 ساعت شبانه*روز کار کنید. استفاده بردن از تمام لحظات زندگی به معنی زمان استراحت و بازسازی هم هست زیرا کمکتان می*کند راه طولانی به سمت موفقیت را راحت*تر سپری کنید.

5 - برای به دست آوردن نتیجه دلخواه وارد عمل شوید
داشتن زندگی موفق به این معنی است که باید اهل عمل باشید. کارهایی که می*کنیم یا نمی*کنیم تعیین* کننده میزان رشد و پیشرفت ما هستند. اگر بخواهیم نتایج خوبی در زندگی به دست آوریم باید برای رسیدن به آنها اقدام و عمل متناسب انجام دهیم.

6 - بطور مداوم خودتان را به*روز کنید
باید یاد بگیرید که هیچ وقت عقب ننشینید. همیشه برای بهتر شدن کاری هست که می*توانید انجام دهید. ممکن است امروز توانایی*ها و مهارت*های زیاد و عالی داشته باشیم اما باوجود خوب بودن آنها، مهارت*های ما باید مداوم رشد کند. آدم*های فوق*العاده و موفق همیشه در حال یادگیری، مطالعه و رشد دادن خودشان هستند. پس برای رسیدن به موفقیت باید همیشه سطح خودمان را بالا بکشانیم.

7 - فیدبک بخواهید
مهم نیست که چقدر باید پیشرفت کنیم، مهم این است که نقاط کوری خواهیم داشت. نقاط کور چیزهایی درمورد ما هستند که اطلاعی از آنها نداریم و هیچوقت نمی*توانیم چیزهایی که نسبت به آن کور هستیم را رشد دهیم. خواستن نظر و فیدبک دیگران ساده*ترین، سریع*ترین و موثرترین راه برای ارتقاء فردی است.

8 - سعی کنید در هر کاری اول شوید
صبر کنید، فکر کردید عادات لازم برای دستیابی به موفقیت و برتری فقط 7 مورد است؟
یک عادت دیگر هم هست که مخصوص افراد فوق*العاده و موفق است و آن اینکه سعی کنید در هر کاری همیشه اول شوید. کسی که دنبال رتبه متوسط است هیچ وقت فوق* العاده نخواهد شد. برای فوق* العاده بودن باید سعی کنید همیشه بالاترین باشید. فقط زمانی می*توانید بهترین نتایج را به دست آورید که استانداردهای زندگیتان را بالا ببرید
 
بالا