انحلال شرکت با مسئولیت محدود

برای انحلال شرکت لازم است بدانیم که در لغت انحلال به معنی تعطیل شدن و برچیده شدن می باشد و در اصطلاح حقوق تعاون، به صورتی است که در آن فعالیتهای شرکت یا اتحادیه تعاونی تعطیل می شود و اختیارات مدیران سلب شده ، انجام وظایف آنها متوقف می شود و هیئتی به نام هیئت تصفیه ، به تصفیه امور شرکت یا اتحادیه می پردازد. لازم است بدانید برای ثبت انحلال شرکت میتوانید از کارشناسان خبره و مجرب ثبت شرکت کریم خان بهره مند شوید. [h=2]نحوه ثبت انحلال شرکت[/h] در این مطلب میخواهیم به بررسی شرایط ثبت انحلال شرکت بپردازیم، همانگونه که ثبت قانونی و مطلع کردن فعالیتهای یک شرکت دارای اهمیت است انحلال و ثبت عدم فعالیت آن هم نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و مانع از سو استفاده احتمالی خواهد شد. انحلال یک شرکت امکان دارد با خواست افراد و شرکاء بوجود آید و ممکن است در مواردی از اراده و خواست آنها خارج شود و در شرایط خاصی نظیر فوت شرکاء،برشکستگی و… که اشاره به آن خواهد شد ایجاد شود.
با شرایط ثبت انواع مختلف شرکتهای تجاری کامل آشنا شدید حال اگر به هر دلایلی قصد پایان دادن فعالیت و انحلال شرکت را گرفته اید ما روش اعلام انحلال شرکت را در این مقاله اعلام می نماییم طریقه انحلال در قانون تجارت همانند روش های ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت ثبت شده متفاوت است که به رایج ترین و مهمترین انواع این شرکت در این مقاله پرداخته میشود. [h=2]انحلال شرکت سهامی خاص[/h] الف) شرکت سهامی خاص در این شرایط منحل خواهد شد: ۱- زمانی که شرکت موضوعی را که از سوی آن تشکیل شده باشد انجام داده شود و یا انجام آن غیر ممکن باشد.
۲-در صورت انقضای زمان مشخص شده برای شرکت و عدم وجود تمایل شرکاء به تمدید کردن آن.
۳-در صورت ورشکستگی شرکت.
۴-درهر زمانی که مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام به هر دلیلی به انحلال شرکت رای بدهد. ب) مدارک مورد نیاز جهت انحلال شرکت سهامی، در صورت صدور حکم قطعی دادگاه، شامل موارد ذیل میباشد: ۱-اصل صورت جلسه ی انحلال شرکت که توسط شرکا و مدیر تایید شده باشد
۲-آخرین روزنامه رسمی شرکت
۳-فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه هر گاه مدیر تصفیه خارج از سهامداران مورد انتخاب باشد
۴-اصل روزنامه کثیر الانتشار شامل آگهی دعوت شرکاء، هر زمان مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل شود. صورت جلسه انحلال شرکت همراه و با دیگر مدارکات باید طی ۵ روز از تاریخ تشکیل شده جلسه باید تسلیم اداره ثبت شرکتها شود و پس از ثبت شدن در دفاتر ثبت شرکت ها و امضاء زیر آن از طریق نماینده آن شرکت منحل می شود. [h=2]انحلال شرکت با مسئولیت محدود[/h] الف) دلایل مختلف عام انحلال
شرکت با مسئولیت محدود مانند هر شرکت دیگری در موارد زیر منحل می‌شود: ۱- چنانچه هدفی که شرکت به سمت آن تاسیس شده محقق شده باشد و یا غیر ممکن بودن دسترسی به آن و جود داشته باشد.
۲-انقضاء مدت به این معنا است که محدودیت زمانی برای فعالیت های شرکت وجود دارد و این زمان سپری شود.شرکاء عملی به سوی تمدید آن انجام نداده باشند.
۳- تصمیمات تمام شرکاء: آنجا که قرارداد تشکیل شده شرکت از طریق تمام شرکا منعقد شده است،بدین جهت خودشان می توانند با توافق همه شرکا از این قرارداد صرف نظر کنند.
۴-منتفی شدن تعداد شرکا، در صورت از میان رفتن شرکاء و فقط باقی ماندن یک شریک، شرکت منحل خواهد شد.
۵-درصورت ورشکستگی، ورشکستگی به معنی عدم توانایی شرکت در پرداخت وجوهی است که برعهده شرکت می باشد. گفتنی است که شرکت پس از ورشکستگی هیچ دخالتی در اداره امور شرکت نخواهد داشت و منحا خواهد شد.

[h=3]خدمات ثبت شرکت کریم خان[/h]

 
بالا