استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل، به خاطره ها پیوست

bahar-barani

New member
استیون پاول جابز (Steven Paul Jobs)، معروف به استیو جابز یکی از نوابغ پیشرو در صنعت رایانه و از بنیانگذاران اصلی و مدیر ارشد اجرایی شرکت فن*آوری اپل (Apple) پس از دست و پنجه نرم کردن چند ساله با بیماری سرطان لوزالمعده، صبح ۱۴ مهر ۱۳۹۰ مصادف با ۶ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت. این خبری بود که طی دو روز گذشته اکثر قریب به اتفاق رسانه های دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و دوستداران استیو را در اندوه نبودنش فرو برد. چراکه کمتر کسی است که استیو جابز و خدماتش را به تکنولوژی عصر حاضر بخاطر نداشته باشد و همه می دانند که جهان علم و فناوری خیلی به این مرد مدیون است.

مسلما شما دوستان هم با شنیدن این خبر بسیار متاثر شدید… استیو جابز مردی بود که همچون سیب گاز زده اپل به نماد این شرکت تبدیل شده بود و مشتریان اپل به دیدن تصویر او در کنار محصولات جدید این شرکت عادت کرده بودند اما جای او 2 روز پیش از مرگش هنگام معرفی آخرین محصول این شرکت یعنی iPhone 4S خالی بود. مرگ استیو جابز فقط ۲ روز پس از کنفرانس شاهکار جدید اپل یعنی iPhone 4S اتفاق افتاد و استیو نتوانست فروش محصول جدید شرکتش را ببیند! شاید اگر استیو جابز نبود هیچ مینی کامپیوتری شکل نمیگرفت و هیچ کدام از ما شانس داشتن یک گوشی فوق العاده مثل iPhone و یا یک کامپیوتر فوق العاده مثل کامپیوترهای Mac‏ (MacBook، iMac، MacBook Pro، Mac Pro، MacBook Air) را نداشتیم. اگر استیو نبود هیچ وقت هیچ مکینتاش و هیچ سیب گاز زده ای به وجود نمی آمد… مطمئنا تفکر به داشتن یک زندگی گجتی بدون اندیشیدن به محصولات اپل غیر ممکن است.



اگر استیو جابز را نشناسید، شاید بگویید فردی شیک پوش با لباس هایی مجلل و همچنین فردی مغرور است؛ ولی اگر اندکی درباره او جستجو کنید، خواهید دانست که او یکی از بهترین ها و خلاق ترین های فناوری و فردی ساده پوش و بسیار ساده و البته زیبا اندیش بود. فردی که ابتدای پیدایش اپل تاکنون در بیشتر کنفرانس های اپل فقط با لباس همیشگی خود یعنی با یک بلوز مشکی و شلوار جین آبی ظاهر شده است. مردی میانسال که گاهی با ته ریش و گاهی با صورت تراشیده و با لباسی ساده و بی تکلف محصولات اپل را در دستان خود می*گرفت و آنرا معرفی می*کرد.

قدرتی که استیو در به دست گرفتن کنفرانس و ارتباط برقرار کردن با کاربران داشت را در هیچ کسی نمیتوان پیدا کرد. البته بزرگترین قدرت استیو جابز افکار و ایده های نو بود و در واقع او را میتوان سلطان نوآوری نامید. او در زمان مدیریت 14 ساله خود بر اپل با معرفی محصولاتی مانند آی پاد، آی فون و تبلت آی پد، اپل را به یکی از موفق*ترین شرکت*ها در زمینه تکنولوژِی تبدیل کرد. استیو جابز نه تنها نوآوریها و مهارتهای بازاریابی تحسین برانگیزی را به همگان آموخت، بلکه او یکی از شخصیتهایی بود که با پیوند زدن هنر و تکنولوژی چهره محصولات کامپیوتری را دگرگون کرد. حتی فعالیت*های جابز صنعت موبایل جهان و زندگی کاربرانش را متحول نمود. گفتنی است که استیو جابز کم*پانی موفق انیمیشن Pixar و شرکت سازنده کامپیوتر Next را نیز تاسیس کرده است.
روحش شاد و یادش جاودانه
 

shahram25

New member
استيو واقعا نابغه بود و حتي دارن تخمين ميزنن كه دونن سهم استيو در تجارت خارجي آمريكا چقدر زياد بوده
 
بالا