آموزش استفاده از سمپلر

morteza_rezaee

New member
طرز کار سمپلر:

سر سمپلر تمیز را به سمپلر وصل کنید.
قبل از اینکه نوک سر سمپلر را وارد محلول کنید، اهرم بالای سمپلر را تا مرحله اول فشار دهید. اهرم بالای سمپلر دارای دو مرحله است. مرحله اول برای برداشت حجم ی از معرف ویا نمونه بوده و مرحله دوم آن جهت تخلیه کامل مایع برداشت شده است. در صورتی که برای برداشت، اهرم بالای سمپلر را تا مرحله دوم فشار دهید حجم برداشتی بیشتر از حجم مورد لزوم بوده و موجب خطای فاحشی خواهد شد.
نوک سر سمپلر را وارد محلول نمائید.
اهرم سمپلر را آزاد کنید تا به حالت اولیه برگردد.
نوک سر سمپلر را به طور مورب به لوله آزمایش دوم مماس کنید.
اهرم سمپلر را تا ته ( مرحله دوم ) فشار داده و اجازه دهید تا که محلول کاملاً خارج شود.


نکاتی که باید در موقع کار به آنها توجه کنید:

سرعت کار با سمپلر در همه مراحل یکنواخت باشد.
توجه کنید که حباب هوا وارد سر سمپلر نشود. در صورت ورود حباب هوا، نمونه را خالی کرده، سر سمپلر را تعویض نموده و مجدداً کار را شروع کنید.
سعی کنید درجه حرارت نمونه و سر سمپلر یکسان باشد بهتر است همیشه نمونه و محلول ها را به حرارت اتاق رسانده، سپس کار را انجام دهید.
تا جایی که ممکن است نوک سر سمپلر را به طور مستقیم وارد محلول کرده و متعاقب خروج آن را به طور مورب قرار دهید.

آموزش نگهداری سمپلر های Oxford:

پیشنهاد می شود که هر هفته یکبار سطح سمپلر تمیز و ضد عفونی شود، سپس بوسیله پیچاندن قسمت وسط سمپلر، دو قسمت آن را از هم جدا نمائید در داخل سمپلر یک لوله فلزی و یک عدد لاستیک وجود دارد که باید آنها را تمیز و روغن کاری کرده و سپس دو قسمت را توسط پیچاندن به هم وصل کنید.
در صورت عدم کشیده شدن نمونه توسط سمپلر، یک سیم بسیار نازکی که در جعبه سمپلر است را از سوراخ انتهای آن وارد کنید تا اگر چیزی در آن وارد شده خارج گردد. پیشنهاد می شود هر سه یا شش ماه یکبار لاستیک درون سمپلر را عوض نمایید.لاستیک یدکی در داخل جعبه سمپلر وجود دارد. اندازه لاستیک بستگی به حجمی دارد که توسط سمپلر کشیده می شود. بنابر این هر لاستیکی را نمی توان برای همه سمپلرها مورد استفاده قرار داد.

منبع: سمپلر
 
بالا