لاروهاي L.sericata كه گويي براي درمان زخم‌ها خلق شده‌اند

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

مجید دیجی

مدیر بخش
لاروهاي L.sericata كه گويي براي درمان زخم‌ها خلق شده‌اند، تنها از قسمتهاي نكروزه و عفوني زخم تغذيه مي‌كنند و هر گز به قسمتهاي زنده حمله نمي‌كنند.

تيمي از محققان كشورمان شامل يك پزشك ارتوپد، دو حشره‌شناس و يك زيست‌شناس پس از ماه‌ها مطالعه و تحقيق و بررسي اين تكنيك در حيوانات، مرحله باليني اين روش را از دي ماه 83 در بيمارستان بقيه الله اعظم «عج» تهران آغاز كرده‌اند و تاكنون 19 مورد لارودرماني انجام داده‌اند كه به گفته آنها در 15 بيمار به بهبود كامل منجر شده و چهار نفر ديگر رو به بهبود مي‌باشند.

تكنيك لارودرماني در درمان زخم‌هاي و عفونت‌هاي شديد از جمله زخم پاي ديابتي و زخمهاي بستر كاربرد دارد. علاوه بر اين، روش لارودرماني براي مقابله با كفگيرك، Carbuncle، زخم‌هاي پوستي، زخم‌هاي سرطاني، عفونت استخوان و زخم‌هاي حاصل از سوختگي و قانقاريا استفاده مي‌شود.

استفاده از لارو مگس‌ها در درمان زخم‌ها سابقه طولاني دارد. قرن‌ها قبل اقوامي در استراليا، برمه و قوم ماياها در آمريكاي جنوبي از لارو درماني استفاده مي‌كرده‌اند. از قرن شانزدهم ميلادي به بعد پزشكان مختلف در جبهه‌هاي جنگ تاثير لارو مگس در درمان زخم‌ها را در سال‌هاي 1556، 1827، 1860 و 1920 گزارش كردند.
در اين روش نيازي به استفاده از آنتي بيوتيك، جراحي، بستري شدن در بيمارستان، بيهوشي و صرف هزينه‌هاي گزاف نمي‌باشد و تمام مراحل به راحتي در منزل قابل استفاده است. :a2d3:

در اين روش، ابتدا تخم مگسها به وسيله مواد ضدعفوني خاص ضد عفوني مي‌شود و تخمهاي ضد عفوني شده پس از ارزيابي كيفي جهت اطمينان از استريل بودن بر روي زخم عفوني قرار داده مي‌شود. :idea_majidonline:

قبلا افرادي كه به زخم پاي ديابتي مبتلاء مي‌شدند در بيمارستان بستري و تحت اعمال جراحي مختلف جهت پاكسازي زخمها از عفونت و آلودگي قرار مي‌گرفتند كه هزينه زيادي را چه از لحاظ بستري و چه اتاق عمل متحمل مي‌شدند در حالي كه با استفاده از اين روش بيماران ديابتي طي يك ماه تا حداكثر 4 ماه و در بيماران غير ديابتي از سه روز تا حداكثر 9 روز طول مي‌كشد.
در بزاق لاروها آنتي بيوتيك Allantoin وجود دارد كه روي طيف وسيعي از باكتري ها مؤثر است، لاروها همچنين آمونياك توليد مي‌كنند كه خاصيت ميكروب‌كشي بالايي دارد و همچنين pH زخم را به حدود 5/8 - 8 مي‌رساند كه در اين pH‌ كلونيزه شدن باكتري‌ها دچار مشكل شده و بهبود زخم تسريع مي‌شود.
[/COLOR]
در قسمت سر لاروها نيز موهاي نوك تيز و فراواني وجود دارد كه بر خورد فيزيكي آن با ميكروبها سبب نابودي قسمت قابل توجهي از آنها مي‌شود، لاروها موادي شبيه اينترولوكين 6 هم ترشح مي‌كنند كه سبب تسريع در بهبودي زخم و به وجود آوردن فيبروبلاستها مي‌شوند.

وي افزود: لاروها همچنين با جنب و جوش و حركات فراوان خود در زخم كه ماساژ خفيفي به آن مي‌دهند، سبب خون رساني بيشتر به محل زخم مي‌شود. اشعه ايكس كوچكترين تاثيري روي لاروها ندارد و فعاليت لاروها لحظه به لحظه زخم را كوچكتر مي‌كنند در حالي كه با روش جراحي به علت اين كه همراه با برداشتن قسمت عفوني و نكروزه، قسمتي از بافت سالم هم توسط جراح برداشته مي‌شود زخم بزرگتر مي‌شود.

مهندس شهرام شريفي، كارشناس ارشد زيست شناسي و عضو ديگر تيم تحقيقاتي لارو درماني نيز در گفت‌و‌گو با ايسنا با بيان اين كه FDA در سال 2004 اين روش را تائيد كرده است، تصريح كرد: لارودرماني علاوه بر آمريكا كه موج جديد استفاده از اين روش در آن كشور آغاز شده در كشورهاي نظير انگلستان و آلمان نيز بسيار رواج دارد به طوري كه تا سال 2004، 70 هزار نفر در انگلستان با اين روش درمان شده‌اند.

. در بين كشورهاي آسيايي تنها ايران و ژاپن اين تكنيك را در اختيار دارند



منبع : درمان زخم‌هاي عفوني با «لارو مگس : پزشکي - مرکز انجمنهاي تخصصي



جون من حال کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ای کاش منم میتونستم از این کارای تحقیقاتی خفن انجام بدم...:rolleyessmileyanim:
درمان هر زخم بستر حدود 30 ملیون تومان هزینه بر میداره :shocked:.... البته به روش قدیمی
 

مجید دیجی

مدیر بخش
البته در قدیم از روش هایی مثل زالو ، نیش زنبور و درچین و کشورهای شرق آسیا از زهر عقرب ، مار نیز برای درمان استفاده میشده
ناگفته نمونه که در علم جدید هم برای درمان بعضی از بیماری ها از سم مارها استفاده می کنند. چون سم هر ماری به شکل اختصاصی بافت ها رو مورد حمله قرار میده
خداوند هیچ چیزی رو بیهوده نیافریده
این سایت رو ببینید بد نیست چون نوشته بود اختصاصی کپی پیس نکردم

http://www.bartarinha.ir/fa/news/13662/این-حشره-شما-را-درمان-می-کند
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا