چالش سطل آب یخ

eeeeeeehsan

New member
آوا خانم ممنون :rose:




"أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء"

"أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء"
"أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء"
"أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء"

"أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء"


عزیزان؛
emmy , kolouche , vatson , nahal5555 , شفق@ رو دعوت می کنم.

 

AWWA

New member
من هر وقت اسم شفق@ رو میبینم @ رو علیه السلام میگم....ناخود آگاها:black_eyed:
 

eeeeeeehsan

New member
چالش آب یخ، این بار با نیتروژن مایع!!

فکر می‌کنید که اگر یک ظرف نیتروژن مایع روی خود بریزید، چه خواهد شد؟




یکی دو هفته اخیر، فضای وب پر شده بود از ویدئوهای چالش آب یخ، اما این بار یک تحصیل‌کرده رشته شیمی به نام محمد قریشی، کار جالب‌تری انجام داده است:او یک ظرف نیتروژن مایع روی خود ریخت!فکر می‌کنید چنین کاری چه تبعاتی در پی داشته باشد؟!خب، ما در سینما پیش از این صحنه‌های وحشتناکی در مورد این آزمون دیده بودیم، مثلا اگر طاقتش را دارید، این صحنه Jason X را ببینید که در آن سر دختری توسط موجودی شرور، وارد ظرف نیتروژن مایع می‌شود، به کلی منجمد می‌شود و بعد با ضربه‌ای ناگهان از هم می‌پاشد. در فیلم mindhunters همصحنه دیگری را سراغ داریم!


4i45XTu7O1Tq7O5SpiP9gaOCBNdBQ9KOKwV-9qqpx3NJrHLzctLZNZjzpoujzArKaNakSN_huxKcAKdqfSA51LVYio0sj0iruguM2LKjJpZRSNdadp9z3Q3r0OaY=s0-d-e1-ft



در این آزمایش خاص محمد قریشی، نیتروژن مایع را با دمای انجماد منفی ۲۲۰ درجه و دمای جوش منفی ۱۹۶ درجه روی خودش ریخت، اما سرش منجمد نشد و دچار مرگ آنی نشد.

xGAoh8-vDoPpwm2O8-LcTSm2hU3bMjui9Ygt-RZTO4FLjZuj0rKdXd8BE43h6p2j5EH8nTOa1RxatvvrADXMnjWVLGTJ3iY7rKd_Hu1BhAzIFGvM3dOuMUfnWCWo=s0-d-e1-ft



ویدئوی چالش نیتروژن مایع را ببینید:


اما چرا ریختن مایعی چنین سرد، باعث آسیب و یا دست‌کم آزار شدید این مرد نشد؟
هشدار: از تکرار آزمایش جدا پرهیز کنید.
از نظر علمی، وقتی سطحی به اندازه کافی داغ باشد و مایعی روی آن ریخته شود، لایه‌ای نازک از بخار بین سطح و مایع تشکیل می‌شود، این امر باعث کاهش تماس مایع با سطح و تأخیر در تبخیر آن می‌شود.وقتی تماس و در نتیجه تبخیر کم شود، طبعا میزان دمای دریافتی از سطح بدن شخص هم کاهش پیدا می‌کند و فرد یخ نمی‌زند!این پدیده را اصطلاحا اثر لیدن‌فراست Leidenfrost می‌گویند. در این آزمایش، دمای بدن محمد آن نسبت به دمای نتیورژن آنقدر زیاد بود که باعث ایجاد همان پدیده شد.

همان طور که هشدار دادم، از تکرار آزمایش (به فرض اینکه به نیتروژن مایع دسترسی دارید!) پرهیز کنید، محمد دقیقا می‌دانست که چه می‌کند و حتی اگر در ویدئو دقت کنید می‌بینید که بالافاصله سر و تی‌شرت خود را می‌تکاند.
 

kolouche

New member
با تشکر از احسان و بقیه بچه ها...

ب امید شفای همه بیمارای عزیز.....


20120722113402563_55.jpg


دعوت از دوست گلم : Emmy....
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
سلام ممنون که من رو به جمع خودتون دعوت کردید

.
.
.
"أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء"
.
.
.
من هم پدرم سال هاست که با بیماری روماتیسم مفاصل مبازه میکنه برای اونم دعا کنید
.
.
.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: AWWA

مجید دیجی

مدیر بخش
عوامل بيماري
دين مبين اسلام، منشأهاي متعددي براي بيماري ذكر كرده است. براي نمونه به چند عامل اشاره مي‌شود كه نشانه دقت اسلام درمسائل است:
الف. پرهيز نكردن
از نظر بهداشتي ثابت شده است كه پرخوري، سيري و حرص بر طعام،‌ معده را نابود مي‌كند و كبد را از بين مي‌برد و قلب را فاني مي‌سازد و باعث تصلب شرائين، آنژين صدري، بالا رفتن فشار خون، پديد آمدن قند در ادرار و بيماريهاي مهلك ديگر مي‌شود و اگر انسان به آن گرفتار شود راه علاج ندارد؛ مگر اينكه خود را از بسياري از خوردنيها باز دارد و در خوردن و آشاميدن اسراف نكند. در روايات اسلامي، پرهيز نكردن عامل مهمي براي بيماري ذكر شده است. رسول خدا9 1400 سال پيش با تأكيد بر پرهيز كردن و پر نكردن معده، معده را خانة مرض ناميده، مي‌فرمايد: «الْمَعِدَةُ بَيْتُ الدَّاءِ وَ الْحِمْيَةُ رَأْسُ الدَّوَاء؛[1] معده، خانه همه بيماريها و كم‌خوري سر دسته دواها است.»
و نيز مي‌فرمايد: «إِيَّاكُمْ وَ فُضُولَ المَطْعَمِ فَإِنَّهُ يَسُمُّ الْقَلْبُ بِالْفَضْلَةِ وَ يُبْطِئُ بِالْجَوَارِحِ عَنِ الطَّاعَةِ وَ يُصِمُّ الْهِمَمَ عَنْ سِمَاعِ الْمَوْعِظَةِ؛[2] از پرخوري بپرهيزيد كه دل را مسموم مي‌كند و اعضا و جوارح آدمي را براي عبادت سست مي‌كند و گوشها را از شنيدن مواعظ محروم مي‌كند.»
البته بايد دانست كه پرهيز و خودداري، به معناي نخوردن نيست؛ بلكه منظور، رعايت اعتدال و به اندازه خوردن است. امام صادق7 مي‌فرمايد: «لَيْسَتِ الْحِمْيَةُ مِنَ الشَّيْ‏ءِ تَرْكَهُ إِنَّمَا الْحِمْيَةُ مِنَ الشَّيْ‏ءِ الْإِقْلَالُ مِنْه؛[3] منظور از خود‌داري، ترك كردن نيست، بلكه خودداري از چيزي، كم كردن آن است.»
همچنان كه براي پرخوري، آفات بسياري همچون: قساوت قلب[4] و آشفتگي خواب[5] ذكر كرده‌اند و فرد پرخور منفور نزد خدا معرفي شده است؛[6] براي گرسنگي نير ثمرات بسياري ذكر شده است. گرسنگي باعث سلامت بدن مي‌شود، امراض را دفع مي‌كند، دل را نوراني مي‌سازد، سبب تقويت ذهن مي‌شود، لذّت مناجات را بر انسان شيرين مي‌سازد و طاعت و عبادت را بر او سهل مي‌كند. همچنين گرسنگي، روز قيامت را ياد‌‌آور شده، انسان را از پيروي هوا و هوس باز مي‌دارد. بدين علت است كه جنايت و گناه در ماه مبارك رمضان به حداقل مي‌رسد.
با كمال تأسف، امروزه بر سنت نكوهش‌شده پرخوري، سنت چيدن غذاهاي رنگارنگ در مجالس ميهماني نيز اضافه شده است. اسلام به شدت از اين سنت غلط نهي كرده است؛ زيرا اسراف فراوان به همراه دارد.
رسول خدا9 مي‌فرمايد: «سَيَكُونُ رِجَالٌ مِنْ أُمَّتِي يَأْكُلُونَ أَلْوَانَ الطَّعَامِ وَ يَشْرَبُونَ أَنْوَاعَ الشَّرَابِ ... فَإولَئِكَ شِرَارُ اُمَّتِي؛[7] مرداني از امت من خواهند آمد كه غذاهاي رنگارنگ مي‌خورند، انواع نوشيدنيها مي‌نوشند. ... اينان بدهاي امت من هستند.»
ب. اندوه و غم
يكي ديگر از عوامل مهم بيماريها، غم و اندوه است. امروزه بسياري از بيماريهاي عصبي را نتيجه غم و اندوه مي‌دانند. در روايات اسلامي مي‌خوانيم كه كسي كه غم او زياد باشد، بدنش بيمار مي‌شود.[8]
حضرت علي7 در تعبير زيبايي مي‌فرمايد: «اَلْهَمُّ يُذِيبُ الْجَسَدَ؛[9] [آتش] اندوه و غم، بدن آدمي را ذوب مي‌كند.»
در سخني ديگر مي‌فرمايد: «اَلْهَمُّ نِصْفُ الْهَرَم؛[10] اندوه، نيمي از پيري است.» به عبارت ديگر، اثر غصه و غم، انسان نيرومند را ناتوان و در جواني، او را فرسوده مي‌كند و باعث پيري زود‌رس مي‌شود.
ابراهيم خليل7 حضرت يعقوب7 را براي كاري نزد يكي از راهبها و عابدها فرستاد. هنگامي كه راهب، او را ديد خيال كرد كه ابراهيم خليل است. با سرعت به استقبال او آمد و او را در آغوش گرفت و گفت: «مرحبا خوش آمدي، اي ابراهيم و اي خليل خداي رحمان!» يعقوب گفت: «من ابراهيم نيستم. يعقوب بن اسحاق هستم.» راهب گفت: «پس چه عاملي باعث شده است كه اين چنين پير شوي؟» گفت: گرفتاري و ناراحتي و حزن و اندوه و بيماري.»[11]
ادامه روايت: خداي متعال به او مي‌فرمايد: «اي يعقوب! از من به بندگان من شكايت كردي؟» پس يعقوب در همانجا به سجده افتاد و عرض كرد: «خداوندا! ديگر چنين كاري نخواهم كرد.» پس خداوند وحي فرمود: «تو را بخشيدم. پس از اين، چنين نكن.» ديگر يعقوب در هيچ مصيبتي از مصائب دنيا لب به شكايت نگشود و فقط گفت: Gإِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْني‏ إِلَى اللَّهf؛[12] «من غم و اندوهم را تنها به خدا مي‌گويم [و شكايت نزد او مي‌برم].»
ج. عوامل بيروني
در اسلام موارد متعددي از علل بيماريها معرفي شده است. پيشرفتهاي پزشكي، علل‌ برخي از اين دستورها را دريافته و علل بسياري را درنيافته است؛ اما براي داشتن جسمي سالم و با نشاط، توجه به همه آنها ضروري است.
براي نمونه در علم پزشكي، يكي از مشكلات برخي كودكان را محروميت از شير مادر عنوان مي‌كنند؛ در حالي كه قرآن كريم به تغذيه كودك با شير مادر در قرنها پيش، سفارش كرده است؛ و علم پزشكي، كم‌تر از يك قرن است كه به فوايد شير مادر پي برده است. امام صادق7 نيز تأكيد مي‌كند كه كودك از دو سينه مادر شير بخورد. ايشان به زني به نام ام اسحاق كه در حال شير دادن بچه‌اش بود فرمود: «يَا أُمَّ إِسْحَاقَ لَا تُرْضِعِيهِ مِنْ ثَدْيٍ وَاحِدٍ وَ أَرْضِعِيهِ مِنْ كِلَيْهِمَا يَكُونُ أَحَدُهُمَا طَعَاماً وَ الْآخَرُ شَرَاباً؛[13] اي مادر اسحاق! او را از يك پستان شير مده. از هر دو پستان شير بده. يكي از آن دو غذا است و ديگري نوشيدني و نوشاب.»
نمونه ديگر از بيماريهايي كه امروزه شيوع بسيار دارد، كمر دردهاي شديد است كه به ديسك كمر، معروف است. يكي از عللي كه براي اين بيماري ذكر مي‌شود، بالا رفتن زياد از پله است.
امام صادق7 در قرنها پيش، ضمن بيان چند علت از علل تباهي بدن و پيري زودرس، فرموده است: «أَرْبَعَةٌ تُهْرِمُ قَبْلَ أَوَانِ الْهَرَمِ أَكْلُ الْقَدِيدِ وَ الْقُعُودُ عَلَى النَّدَاوَةِ وَ الصُّعُودُ فِي الدَّرَجِ وَ مُجَامَعَةُ الْعَجُوز النِّسَاء؛[14] چهار چيز سبب پيري زودرس مي‌شود: خوردن آبگوشت شب‌مانده، نشستن در جاي مرطوب، بالا رفتن از پله و مجامعت با پيرزنان.»
همچنين در سخنان معصومان: كوتاه كردن ناخنها مانع [بروز] دردهاي بزرگ،[15] شانه كردن فراوان موها باعث از بين رفتن وبا[16] و حمام رفتن با شكم پر، باعث فرسوده شدن بدن و حتي امكان مرگ[17] و شانه كردن در حمام، عامل وباي مو معرفي شده است.[18] در اين سخنان، عادت به گرفتن ناخن در روز پنج‌شنبه، باعث جلوگيري از چشم درد[19] و كفش خوب به پا كردن ماية نگهداري بدن دانسته شده است.[20]
 

hasti69

New member
ممنون ازباران جان بابت دعوتش
کاش من یک بچه اهومی شدم
می دویدم روزوشب دردشت ها
توی کوه ودشت وصحراروزوشب
می دویدم تامی دیدم تورا
 

hasti69

New member
ای پسرفاطمه،نورهدی
سبزترین باغ بهارخدا
باتودل ازغصه رهامیشود
پاکترازاینه هامیشود
ای گل گلزارخدا،یارضا
ایینه قبله نمایارضا
 

نوتر

New member
شما خودتو اذیت نکن تغذیه جون.نه که ماشالا بچه ها همه مشغول درس بودن و رتبه های برتر کنکور وقت نکردن ویدیوهای چلنج هارو ببینن.
ی چندتاشو آپ کنین برن ببینن چی به چیه فقط لطفا مال گوگوش نزارین.نه که چالشو ناقص انجام داده(به جای ی سطل اب بریزه رو سرش پاشو کرد تو ظرف آب)اینه که بچه ها هم ممکنه از ایشون الگو بگیرن چالش مارم نصفه انجام بدن دعاهارو ناقص بخونن حاجتا اشتباه بشه:riz481:


حاجتها اشتباه نمیشه مجنون خانم

همه مون داریم برای بیماران دعا میکنیم :rose:
 
آخرین ویرایش:

zarif

New member
از شفق جان ممنون بخاطر دعوتشون

اللهم لا اله الا انت العلی العظیم ذو السلطان القدیم و المن العظیم و الوجه الکریم “

” لا اله الا انت العلی العظیم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح. “



من ظریف رو دعوت میکنم :riz304:
قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
بگو بار خدايا تويى كه فرمانفرمايى هر آن كس را كه خواهى فرمانروايى بخشى و از هر كه خواهى فرمانروايى را باز ستانى و هر كه را خواهى عزت بخشى و هر كه را خواهى خوار گردانى همه خوبيها به دست توست و تو بر هر چيز توانايى (سوره آل عمران آیه26)

منم اتشین و نوتر و سعید 3 و عبدالله رو دعوت میکنم
 

N@RVIN

Well-known member
مرسی مرضی جون ..........ایشالله همه مریضا شفا و عافیت پیدا کنن
منم دوستای خوبم م.صفری و سپید71و ناری رو دعوت میکنم ک بمناسبت میلاد پر برکت امام رضا (,ع) صلوات خاصه ایشون رو یبار تلاوت کنن::


ممنون از دعوت قشنگت عزیزم

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع )
:heart:

تلاوت شد :rose:


اللهم عجل لولیک الفرج

دوستان مرضی با ، بیوشیمی 93 ، مهنام رو دعوت می کنم
:rose:
 

emmy

Member
سلام دوستان عزیز.
ببخشید که دیر از دعوت دوستانم استقبال کردم. اللهم عجل لولیک الفرج
همیشه دعاگوی همه بیماران دنیا هستم.برام مهم نیست که چه کسی با چه اعتقادی هست همین که مریضه برام محترمه.هیچوقت نفهمیدم چرا بعضیها فقط برای مریضهای اسلام دعا میکنند!!!!!!!
بیماری برای همه موجودات عالم سخت و غیر قابل تحمله
امیدوارم همه سالم و سلامت باشند.من دوست دارم از کسانی دعوت کنم که سالم هستند تا بیان و به شکرانه سلامتیشون برای بیماران دعا کنند.
یا شافی و یا کافی....الحمدالله
 

melinaa

New member
نمیدونم اما دلم گرفته بود...نمیدونم چرا میام تو این تاپیک بدجوری دلم میگیره...بدجوری...

کاش عاشقت نبودم ، که اینگونه بسوزم به پایت ، که اینگونه بمانم در حسرت دیدارت
کاش عاشقت نبودم که عذاب بکشم ، تمام دردهای دنیا را بر دوش بکشم…
که شبهایم را با چشمان خیس سحر کنم، روزهایم را با دلتنگی و انتظار به سر کنم
کاش عاشقت نبودم که اینگونه دلم سوخته نباشد ، در هوای سرد عشقت افسرده نباشد
کاش عاشقت نبودم که اینک تنها باشم ، تو نباشی و من پریشان باشم ، تو نباشی و من دیوانه و سرگردان باشم…
کاش عاشقت نبودم که اینک لحظه هایم بیهوده بگذرد ، فصلهایم بی رنگ بگذرند ،تا حتی دلم به خزان نیز خوش نباشد…
تقصیر خودم بود که هوای عاشقی به سرم زد ، تا خواستم فرار کنم ، عشق تیر خلاصش را به بال و پرم زد ، تا خواستم دلم را پشیمان کنم ، دلم ، دل به دریا زد….
دل به دریا زد و بدجور غرق شد ، همه امیدهایم زیر آب محو شد….
کاش عاشقت نبودم که اینک از دست تو ناله کنم ، شب و روز دلم را سرزنش کنم ….
قلبم میلرزد ، تمام وجودم تمنای آغوشی را میکند که آن آغوش رویاییست که گاهی فکر میکنم رسیدن به آن محال است
چشمانم دیگر از اشک ریختن سویی ندارند ، چشمانی که تمام لحظه ها انتظار این را میکشند که به دیدار چشمان تو بیایند
کاش عاشق دل بی وفایت نبودم ، بی نیاز بودم ، مثل خودت بیخیال بودم ، کاش مهم نبود برایم بودنت ، دیگر احساس نیاز نمیکردم در تمام لحظه های نبودنت !
 

melinaa

New member
فقط از خدا میخوام خدا همه بیمارا رو شفا بده...همه بیمارا...
اون دوستانی که دلشون قد ی دریاست بیشتر دعاشون گیراست...
مارو هم دعا کنند...
 

mahnam

New member
ممنون از شاینا و ناروین عزیز واسه اینکه دعوتم کردن به این تاپیک
رَبّنا افْتَحْ بیننا وَ بَیْنَ قَوْمِنا بِالْحَقَّ وَ اَنْتَ خَیْرُ الْفاتِحینَ
پروردگار ما تو دری از رحمت به سوی ما و قوم ما بگشا که راه تو راه حق است و تو بهترین گشاینده ای.

خدایا امروز اراده ی مرا چنان قوی کن تا هر آن کس را که به من لطمه ای زده است، هر چند بر این باور باشم که رنجیدگی غیر قابل بخشش است، عفو کنم.
می دانم که بخشش نمادی از عشق به خود است. خدایا کمکم کن آن قدر خودم را دوست داشته باشم که بتوانم هر نوع رنجشی را ببخشم.
باشد که عفو را انتخاب کنم زیرا دلم می خواهد هر دفعه که رنجش خود را به خاطر می آورم، رنج نکشم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: AWWA

TrueLove90

New member
...

خـداوند در بی نهایت خوبی هـاست

داد از او گـیـریـد در بی نهـایت ها ...

خـدایـت به قـدر نیـازت فرود می آید ؛

مگذار بی نهایت به اندازه ظرف خالی نیازهایت تنزل یابد

گاه خـداوند تو را از دور می پـاید

و تـو فکر می کنی تـو را تنهـا گذاشته است

شاید دو قدم جلوتـر ... شاید ده قدم ... بالاخره او را می یـابی

و می دانی چگونه بی آنکه بدانی از دور به دادت رسیده است ...



برگرفته از وبلاگ خودم ! :)


...
 

م.صفری

New member
اقا ما هم به دعوت دوستای خوبم ماهی و tru love لبیک گفتیم :auizz3ffy9vla57584x
 

biotechnologist

New member
ممنون از دعوت stf و truelove90 عزیز:
یَا حَبِیبَ مَنْ لا حَبِیبَ لَهُ

یَا طَبِیبَ مَنْ لا طَبِیبَ لَهُ

یَا مُجِیبَ مَنْ لا مُجِیبَ لَهُ

یَا شَفِیقَ مَنْ لا شَفِیقَ لَهُ

یَا رَفِیقَ مَنْ لا رَفِیقَ لَهُ

یَا مُغِیثَ مَنْ لا مُغِیثَ لَهُ

یَا دَلِیلَ مَنْ لا دَلِیلَ لَهُ

یَا أَنِیسَ مَنْ لا أَنِیسَ لَهُ

یَا رَاحِمَ مَنْ لا رَاحِمَ لَهُ

یَا صَاحِبَ مَنْ لا صَاحِبَ لَهُ



سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ



اى دوست آنکس که دوستى ندارد

اى طبیب آن کس که طبیبى ندارد

اى پاسخ ده آن کس که پاسخ ده ندارد

اى یار دلسوز آن کس که دلسوزى ندارد

اى رفیق آن کس که رفیق ندارد

اى فریادرس آن کس که فریادرسى ندارد

اى راهنماى آنکه راهنمایى ندارد

اى مونس آنکس که مونسى ندارد

اى ترحم کننده آن کس که ترحم کننده اى ندارد

اى همدم آن کس که همدمى ندارد


منزهى تو اى که نیست معبودى جز تو فریاد فریاد بِرَهان ما را از آتش



من از partov و BBT دعوت می کنم.
 
بالا